Αγωνιούν οι εργαζόμενοι στη ΡΟΔΑ

Αγωνιούν οι εργαζόμενοι στη ΡΟΔΑ

Αγωνιούν οι εργαζόμενοι στη ΡΟΔΑ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1798 ΦΟΡΕΣ

Με οκτακόσιες χιλιάδες ευρώ θα κληθεί ο Δήμος της Ρόδου να “συνδράμει” τη ΔΕΣ ΡΟΔΑ προκειμένου να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα, στο άμεσο μέλλον, με τις οικονομικές της υποχρεώσεις και δη τη μισθοδοσία των εργαζομένων, θέμα για το οποίο εξέφρασαν, χθες, την ανησυχία τους προς τον δημαρχεύοντα (σ.σ. λόγω απουσίας του Δημάρχου κ. Στάθη Κουσουρνά), Αντιδημάρχο Οικονομικών, κ. Νίκο Τσουκαλά! Για αρκετή ώρα διήρκεσε η συνάντηση, χθες το μεσημέρι, μεταξύ του τελευταίου και εκπροσώπων της Διοίκησης του Σωματείου, μεταξύ των οποίων και ο Πρόεδρός του κ. Κοντουδάκης, καθώς και ο Διευθυντής της Επιχείρησης κ. Φώτης Καραμανώλης. Αντικείμενο της συνάντησης, ήταν οι ανησυχίες που εκφράζουν οι εργαζόμενοι για δύο βασικά ζητήματα: Το πρώτο έχει να κάνει με τα νέα οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν μετά τη συγχώνευση επτά Κοινωφελών Επιχειρήσεων των πρώην Δήμων με τη ΔΕΣ ΡΟΔΑ, και το δεύτερο θέμα που συζητήθηκε ήταν αυτό της εργασιακής σύμβασης η οποία θα πρέπει να υπογραφεί εκ νέου για τους εργαζόμενους της ΔΕΣ ΡΟΔΑ και, κυρίως, του συγκοινωνιακού φορέα. Σε δηλώσεις τους αργότερα, καταρχάς ο κ. Τσουκαλάς, θέλησε να ευχαριστήσει τους εργαζόμενους «διότι προσπάθησαν και ανταποκρίθηκαν πάρα πολύ καλά στη δύσκολη αυτή περίοδο με τις απεργίες των οδηγών ταξί, με πάρα πολλές ώρες υπερωρία». Όσο αφορά στο πρώτο σκέλος της συζήτησης, «υπάρχει μία ανησυχία η οποία είναι δικαιολογημένη στα πρόσωπα των εργαζομένων, όσο αφορά στα οικονομικά στοιχεία των πρώην Κοινωφελών Επιχειρήσεων που συγχωνεύθηκαν με τη ΡΟΔΑ», είπε ο Αντιδήμαρχος και ανέφερε ότι, συνολικά, τα χρέη αυτών των Κοινωφελών Επιχειρήσεων, είναι της τάξης του ενός εκατομμυρίου τριακοσίων χιλιάδων ευρώ, από τα οποία, όμως, αφού ολοκληρωθούν αυτές τις ημέρες οι διαδικασίες και της ασφαλιστικής ενημερότητας για να κατατεθούν πλέον πλήρη τα δικαιολογητικά στην ΕΕΤΑ για να έρθουν τα χρήματα των 500 και πλέον χιλιάδων ευρώ, μένει το υπόλοιπο της διαφοράς και αυτό είναι που ανησυχεί τους εργαζόμενους, κατά πόσον δηλαδή θα επιβαρυνθούν τα οικονομικά της ΔΕΣ ΡΟΔΑ, οπότε ανησυχούν για τις αποδοχές τους. Ο Αντιδήμαρχος διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι αν δεν υπήρχε ο πρόσφατος νόμος περί της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, δεν θα μπορούσε ο Δήμος να αναλάβει αυτές τις οφειλές. Κάτι τέτοιο, όμως, από τα μέσα Ιουνίου που δημοσιεύθηκε ο νόμος, δεν υφίσταται αφού, με αυτόν, τους δίνεται η δυνατότητα και παρόλο που ο Δήμος έχει επιβαρυμένα οικονομικά. Ωστόσο δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς: «Δεν νομίζω ότι μπορούμε να αφήσουμε τη ΡΟΔΑ να βουλιάξει, τον συγκοινωνιακό φορέα που στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια και επιτελεί για μένα και ένα κοινωνικό έργο και σε ζημιογόνες περιοχές και δεν θα μπορούσαμε να τον επιβαρύνουμε και με άλλες οφειλές και να μην μπορεί να ανταποκριθεί». Το θέμα αυτό, αναμένεται, εξάλλου, να συζητηθεί και με τον Δήμαρχο την επόμενη Τρίτη που θα επιστρέψει, όπως και με τη Διοίκησή του Σωματείου αλλά και τη Δημοτική Αρχή, ώστε να αποφασίσουν πως θα κινηθούν. Δική του άποψη, πάντως, είναι ότι δεν θα πρέπει να αφήσει ο Δήμος αυτές τις οφειλές στη ΡΟΔΑ για δύο λόγους: Επειδή εύλογα υπάρχει ο κίνδυνος για τις αποδοχές των υπαλλήλων στο μέλλον-«κάτι που δεν θα το επιτρέψουμε», όπως είπε-και κατά δεύτερον ότι εάν έχει κερδοφορία η Επιχείρηση, αυτά τα χρήματα θα πρέπει να πάνε για την ανανέωση του στόλου του κτλ. «Δεν θα πάθει κακό ο Δήμος αν αναλάβει 700 και 800 χιλιάδες ευρώ οφειλές επιπλέον», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουκαλάς. Υπάρχει, όμως, ανησυχία σχετικά και με τις αποφάσεις του δ.σ., για όλες αυτές τις δομές που συγχωνεύθηκαν με την Επιχείρηση. Όπως τους εξήγησε ο κ. Τσουκαλάς, δεν υπήρχε, ευθύς εξ’ αρχής, εκείνο το θεσμικό πλαίσιο για να πάνε οι δομές στο Δήμο ενώ με το νόμο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, δίνεται η δυνατότητα στο Δήμο να πάρει αυτές τις δομές, δηλαδή τους παιδικούς σταθμούς και το “Βοήθεια στο Σπίτι”. Ήδη, ο Δήμος τα έχει παραλάβει και, έτσι, από 23/6 και από 1/7 είναι στις αρμοδιότητες του Δήμου ενώ από 1/9 θα έρθουν και οι παιδικοί σταθμοί και μάλιστα και οι δεκαεπτά έχουν ενταχθεί στα προγράμματα της ΕΕΤΑ, οπότε θα χρηματοδοτηθούν από εκεί όλοι, με γρήγορη διαδικασία. Μάλιστα, μέσα στον Αύγουστο εκτιμάται ότι θα καταβληθούν και οφειλόμενα στους εργαζόμενους του “Βοήθεια στο Σπίτι” οι οποίοι έχουν να πληρωθούν από τον Ιανουάριο. Το δεύτερο ζήτημα που είναι σημαντικό για τους εργαζόμενους είναι ότι θα πρέπει να ξεκαθαριστεί αν οι εργαζόμενοι της ΡΟΔΑ είναι δημοτικοί υπάλληλοι ή ιδιωτικού δικαίου «κάτι που νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο γι’ αυτούς όσο αφορά στις περικοπές, δηλαδή στις περυσινές ήταν να μειωθούν οι αμοιβές τους όπως των δημοτικών υπαλλήλων ενώ δεν έχουν τα ίδια πλεονεκτήματα μ’ αυτούς, όπως είναι τα έξοδα κίνησης», είπε, χαρακτηριστικά, ο Αντιδήμαρχος και δήλωσε: «Κάτι τέτοιο, θα πρέπει να το δούμε σωστά στη νέα εργασιακή σύμβαση και οι όποιες αδικίες γίνονται μεταξύ δημοτικών υπαλλήλων ή δημοτικών επιχειρήσεων που έχουν μία εύνοια λόγω του ότι έχουν συμβάσεις ευρύτερου δημόσιου τομέα με αυτές της ΔΕΣ ΡΟΔΑ. Αυτές οι στρεβλώσεις που υπάρχουν θα πρέπει να έρθουν και να ισοσταθμιστούν προς τους εργαζόμενους. Καταλαβαίνουμε ότι εργάζονται Σαββατοκύριακα, νυχτερινά απογεύματα κτλ. και θα πρέπει γι’ αυτό τους το έργο και να αμειφθούν αλλά και να καλυφθούν με τη νέα εργασιακή σχέση», δήλωσε ο Αντιδήμαρχος. Σημειώνεται ότι, η απόφαση για την υπογραφή της νέας εργασιακής σύμβασης, αναμένεται να ληφθεί μέσα στο μήνα από το Διοικητικό Συμβούλιο. Όσο αφορά το θέμα της υπερωριακής εργασίας, λύνεται με αποφάσεις δ.σ. όπως έγινε και με τη ΔΕΚΡ. Στον κ. Τσουκαλά, τέθηκε χθες και το θέμα με τη δρομολόγηση τουριστικού λεωφορείου αστικού τύπου και δήλωσε επ’ αυτού ο κ. Καραμανώλης: «Θέσαμε έναν προβληματισμό που υπάρχει, προς το παρόν, με το λεωφορείο ανοιχτού τύπου του κ. Σαή, το ότι συμφωνούμε ναι μεν μπήκε όπως έχει εγκριθεί και από το Δήμο η αφετηρία και η διαδρομή, αλλά εμάς μας βρίσκει αντίθετους ότι θα κάνει και στάσεις γιατί θεωρούμε ότι μας υποκλέπτει συγκοινωνιακό έργο. Δηλαδή, δεν μπορεί να κάνει 11 στάσεις σε μία κλειστή διαδρομή, όπως κάνει το τρενάκι μας. Εκτός του ότι θα φέρει και συγκοινωνιακό πρόβλημα. Γιατί τώρα το να κατεβαίνει ο επιβάτης σε μία στάση και ν’ ανεβαίνει μετά από μία ώρα, και αυτό να γίνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας, για εμάς εκτελεί στην ουσία συγκοινωνιακό έργο. Δεν είναι περιηγητικό το λεωφορείο όπως είναι το τρενάκι μας». Την ικανοποίησή του για τη συνάντηση εξέφρασε ο κ. Κοντουδάκης αφού, όπως είπε, πήραν τις διαβεβαιώσεις που ήθελαν από τον κ. Τσουκαλά που είναι και ο καθ’ ύλην αρμόδιος για τα οικονομικά. Και δήλωσε, στη συνέχεια: «Πράγματι, υπήρχαν πολλές ανησυχίες από τους εργαζόμενους του ΡΟΔΑ για τις συνενώσεις που έγιναν και για τους εργαζόμενους που έχουν να πληρωθούν. Συμμεριζόμαστε την αγωνία και το πρόβλημα που έχουν οι εργαζόμενοι από τους παιδικούς σταθμούς και το “Βοήθεια στο Σπίτι”, που είναι απλήρωτοι. Ζητήσαμε αυτό που λέμε τόσο καιρό, ότι θα πρέπει να γίνει κάτι σωστά, μελετημένο, ώστε να μην δημιουργηθεί το πρόβλημα και το βρούμε μπροστά μας ένα ή δύο μήνες, πήραμε αυτές τις διαβεβαιώσεις από τον Αντιδήμαρχο. Περιμένουμε να ψηφιστεί στο δ.σ. η εισήγηση της Δημοτικής Αρχής και αν θα υλοποιηθεί». Για τα εργασιακά θέματα είπε: «Πράγματι, όλοι οι εργαζόμενοι της ΡΟΔΑ, νιώθουμε μία αδικία, η οποία έγκειται στο ότι, ξαφνικά, μας είπαν ότι ανήκουμε στον ευρύτερο δημόσιο τομέα-δεν παύει, βέβαια, να είμαστε ιδιωτικού δικαίου και να πληρωνόμαστε έτσι-υπάρχει η αδικία ότι στις περικοπές ήμασταν όλοι ίδιοι αλλά στο να πάρουμε δεν μας βάζουν στην ίδια κλίμακα».

Διαβάστε ακόμη

Καθολική αντίδραση στην Κάρπαθο για την τηλεοπτική σειρά "Κανακαρά", που ετοιμάζει το MEGA

Υποχώρηση φρεατίου αποχέτευσης στην περιοχή Σαν Φραντζίσκο της Ρόδου

Ρόδος: Ρετρό μηχανές και ιστορικά αυτοκίνητα στο 3ο Faliraki Oldtimer Festival»

Συγκινητική η γιορτή αποφοίτησης του Γυμνασίου Σορωνής

Ευρεία στήριξη των φορέων της Ρόδου στις πεζοδρομήσεις, την ανάπλαση της Πλατείας Κύπρου και τα νέα μέτρα κυκλοφορικής ρύθμισης

Η Σοφία Ζαχαράκη αποθεώνει τον Ηλ. Αναστασιάδη και τη Δωδεκανησιακή λύρα!

Β. Κικίλιας από Λειψούς: «Οι λύσεις για τα νησιά πρέπει να προέρχονται από ανθρώπους που γνωρίζουν βαθιά τις τοπικές ανάγκες»

Στους Λειψούς σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας - Δηλώσεις του νέου Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Φώτη Μάγγου