Πράσινη ενέργεια σε νησιά μας

Πράσινη ενέργεια σε νησιά μας

Πράσινη ενέργεια σε νησιά μας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1949 ΦΟΡΕΣ

Tο κουβάλημα πετρελαίου με μπιτόνια και η μετάγγισή του στο ρεζερβουάρ της γεννήτριας για να παράγει ρεύμα και να προσφέρει ηλεκτροδότηση στα στρατιωτικά φυλάκια των απομακρυσμένων νησίδων του ανατολικού Αιγαίου είναι μία εικόνα που ανήκει πλέον στο παρελθόν. Τουλάχιστον για το Φαρμακονήσι και την Καλόλιμνο. Με τη χρήση της “πράσινης” ενέργειας οι δύο αυτές νησίδες καταστάθηκαν αυτάρκεις σε ηλεκτρικό καθ’ όλο το 24ωρο. Στο μεν Φαρμακονήσι κατασκευάστηκαν πέντε ανεμογεννήτριες οι οποίες θα συνεργάζονται με τρεις συστοιχίες φωτοβολταϊκών συλλεκτών και θα προσφέρουν στο φυλάκιο του Στρατού ενέργεια ισχύος 22,5 kw. Με αντίστοιχη ισχύ θα τροφοδοτούν το φυλάκιο στην Καλόλιμνο οι τρεις ανεμογεννήτριες, οι οποίες θα λειτουργούν παράλληλα με επίσης τρεις συστοιχίες φωτοβολταϊκών συλλεκτών. Αλληλοκάλυψη Το Γενικό Επιτελείο Στρατού επέλεξε να υιοθετήσει στα δύο αυτά μικρά νησιά, στα οποία διατηρείται φρουρά στρατιωτικών καθ’ όλο το έτος, και τις δύο μορφές παραγωγής ενέργειας, με προφανή σκοπό να υπάρχει αλληλοκάλυψη και να μην ξεμένουν ποτέ από ηλεκτρικό οι φύλακες του Αιγαίου. Ανεμογεννήτριες για το χειμώνα και φωτοβολταϊκά για το καλοκαίρι. Η ηλεκτρική ενέργεια έως τώρα εξασφαλιζόταν με τη χρήση ηλεκτροπαραγωγών ζευγών. Γεγονός που δημιουργούσε αυξημένες ανάγκες για τη μεταφορά καυσίμων, αλλά και κίνδυνο διακοπής ρεύματος με συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία των φυλακίων. Επισημαίνεται ότι το χειμώνα οι δύο αυτές νησίδες παραμένουν αποκομμένες από τα μεγάλα νησιά του συμπλέγματος για χρονικά διαστήματα μακρά λόγω κυρίως των κακών καιρικών συνθηκών που απαγορεύουν την προσέγγισή τους από θαλάσσια μέσα. Αυτός ήταν και ο λόγος που το ΓΕΣ αποφάσισε και κατασκεύασε ταυτόχρονα μονάδες αφαλάτωσης στις δύο νησίδες. Έως τώρα η αυτάρκειά τους σε νερό επιτυγχανόταν με υδροφόρες του Πολεμικού Ναυτικού. Διαδικασία χρονοβόρα και με κόστος. Επιτελείς εκτιμούν ότι σε μικρό χρονικό διάστημα θα γίνει απόσβεση του κόστους εγκατάστασης των ανεμογεννητριών και των φωτοβολταϊκών τόξων. Στο Αγαθονήσι Η ηγεσία του Στρατού είναι αποφασισμένη να προωθήσει την κατασκευή ανάλογων έργων προκειμένου να καταστούν αυτάρκεις σε ηλεκτρικό και πόσιμο νερό τόσο φυλάκια όσο και στρατιωτικές μονάδες περισσότερων νησίδων και νησιών του ανατολικού Αιγαίου, έστω και αν αυτά κατοικούνται (όπως το Αγαθονήσι). Υπάρχουν επίσης σκέψεις προκειμένου η προσέγγιση των νησιών αυτών να γίνεται ευκολότερα και να πραγματοποιείται με μεγαλύτερη ασφάλεια η εναλλαγή των στρατιωτικών, όπως και ο εφοδιασμός τους με τρόφιμα. Μόνο που αυτές οι σκέψεις διατυπώνονται μόνο μετά από ένα ατύχημα και μετά είτε ξεχνιούνται είτε η διαδικασία “τρέχει” με ρυθμούς χελώνας και χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Βύθιση σκάφους Πέρασε περίπου ενάμισης χρόνος από τη βύθιση του σκάφους του αλιέα στην Καλόλιμνο που έσπευσε να μεταφέρει τραυματισμένο στρατιώτη από τη νησίδα στην Κάλυμνο, ευτυχώς χωρίς ανθρώπινη απώλεια αν και Φεβρουάριος, και σχεδόν τίποτε δεν έχει γίνει στην κατεύθυνση της ασφαλούς μετακίνησης των οπλιτών, ιδίως αυτών με προβλήματα υγείας, από την Καλόλιμνο στην Κάλυμνο, από τη Ρω και τη Στρογγύλη στο Καστελλόριζο και από το Φαρμακονήσι στην Κω. Οι δηλώσεις του τότε κυβερνητικού εκπροσώπου για “παθογένειες και λάθος χειρισμούς” στο συγκεκριμένο περιστατικό ξεχάστηκαν, χωρίς να διορθωθεί απολύτως τίποτε, ενώ οι ενέργειες του ΓΕΣ για προμήθεια αβύθιστων-φουσκωτών ή πολυεστερικών-σκαφών που θα αντικαθιστούσαν τις ψαρόβαρκες στη μεταφορά των οπλιτών μάλλον... προσάραξαν. Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Διαβάστε ακόμη

Ημερίδα για την πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Περιοδεία στο νησί μας πραγματοποίησε ο Γιώργος Αυτιάς

Το Φινλανδικό Σχολείο Ρόδου γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς