Αγωνιούν οι εργαζόμενοι της ΡΟΔΑ

Αγωνιούν οι εργαζόμενοι της ΡΟΔΑ

Αγωνιούν οι εργαζόμενοι της ΡΟΔΑ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1416 ΦΟΡΕΣ

Δεν θα αφήσουν την παλιά ΔΕΣ ΡΟΔΑ να μετατραπεί σε…«Ρόδων Α.Ε.», προειδοποιούν κατηγορηματικά οι εργαζόμενοι στην Επιχείρηση, οι οποίοι, κατά τη χθεσινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν, εξέφρασαν τη μεγάλη αγωνία τους για την επιβίωση της Επιχείρησης από τον ερχόμενο Φεβρουάριο και μετά, ούτε λίγο ούτε πολύ περιέγραψαν ένα καθεστώς επισφάλειας μέσα στο οποίο ζουν από τη στιγμή που η ΡΟΔΑ… «φορτώθηκε τα απόνερα και τις αμαρτίες» των προηγούμενων Επιχειρήσεων, καλούν τον Δήμο να “πάρει πάνω του” τις υποχρεώσεις τους που υπολογίζεται ότι θα αγγίζουν τα δύο εκατομμύρια ευρώ και στέλνουν το μήνυμα ότι…δεν θα πέσουν αμαχητί! Όλα ξεκίνησαν, ως γνωστόν, ότι η ΔΕΣ ΡΟΔΑ, ως η μοναδική Επιχείρηση του νέου Δήμου με Κοινωφελή χαρακτήρα, αποφασίστηκε να πάρει υπό τη “σκέπη της” προνοιακές δομές και Επιχειρήσεις τέτοιου αντικειμένου των πρώην Δήμων, από την 1η Ιανουαρίου έως και τις 30 Ιουνίου του 2011 ενώ από 1η Σεπτεμβρίου, όπως ψηφίστηκε και από το δημοτικό συμβούλιο, έρχονται στο Δήμο. Μαζί, όμως, με τις Επιχειρήσεις αυτές, έξι στο σύνολο, η παλιά ΔΕΣ ΡΟΔΑ, λένε τώρα οι εργαζόμενοι, “φορτώθηκε” και…τις αμαρτίες τους, δηλαδή χρέη, προμηθευτές, οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία κτλ., τα οποία, ακόμα και σήμερα, δεν μπορούν να υπολογιστούν επ’ ακριβώς! Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι από την περασμένη Παρασκευή έχουν κατέλθει σε κινητοποιήσεις, έχοντας προχωρήσει σε συμβολική κατάληψη των γραφείων της Επιχείρησης, εκφράζουν, σε δραματικούς τόνους, την αγωνία τους όχι μόνο για το εργασιακό τους μέλλον αλλά και για την επιβίωση της ίδιας της Επιχείρησης αφού θεωρούν ότι, με αυτά τα “βάρη”, ίσα-ίσα που ανταπεξέρχεται στις μισθοδοσίες και τις υποχρεώσεις της και ούτε λόγος για εκσυγχρονισμό του στόλου και επέκτασή της, την ίδια στιγμή που θεωρούν ότι, για παράδειγμα, έχουν δρομολογηθεί ανταγωνιστικά με τα μέσα μεταφοράς. Στη χθεσινή συνέντευξη τύπου, παρών ήταν σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου τους, με επικεφαλής τον Πρόεδρό του κ. Μανόλη Κοντουδάκη αλλά και ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου (ΕΚΡ), κ. Σάββας Χατζησάββας ο οποίος δήλωσε κατηγορηματικά ότι είναι συμπαραστάτες και αλληλέγγυοι στους εργαζόμενους και ότι, αυτοί, δεν στρέφονται απέναντι σε κανέναν άλλο εργαζόμενο. Ο λόγος, μάλιστα, γι’ αυτό το τελευταίο είναι ότι, κατά την τελευταία σύσκεψη στο Δήμο, “πέρασε” ότι ήρθαν σε αντιπαράθεση εργαζόμενοι της ΡΟΔΑ με αυτούς των προνοιακών δομών οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι, εξαιτίας της απόφασης του Δημάρχου, κ. Στάθη Κουσουρνά, να ξεκινήσει η αποπληρωμή του μηνός Φεβρουαρίου για τους τελευταίους. Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, πρώτος χθες, στο ΕΚΡ, μίλησε ο κ. Χατζησάββας ο οποίος, καταρχάς, εξέφρασε «την πλήρη στήριξη και συμπαράσταση του Εργατικού Κέντρου στους αγώνες του Σωματείου της ΡΟΔΑ, για να μπορέσει αυτή η Επιχείρηση που είναι ένα καμάρι για τη Ρόδο και μια Επιχείρηση με ιστορία η οποία παίζει ένα πάρα πολύ σημαντικό, κοινωνικό, ρόλο στη Ρόδο, διαχρονικά, να μπορέσει να συνεχίσει και στο μέλλον να υπάρχει». Είπε, στη συνέχεια, ο ίδιος: «Είναι ένας αγώνας για την ίδια την επιβίωση της Επιχείρησης, και της παρουσίας της στα δρώμενα της Ρόδου. Ένας αγώνας ο οποίος δεν έρχεται, σε καμία περίπτωση, σε αντίθεση με καμιά άλλη ομάδα εργαζομένων, είναι ένας αγώνας για να μπορέσουν και οι εργαζόμενοι της ΡΟΔΑ να συνεχίσουν να έχουν απασχόληση αλλά και η ίδια η Επιχείρηση να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες που παρέχει όλα αυτά τα χρόνια στην κοινωνία της Ρόδου. Και ξέρετε, πάρα πολύ καλά, ότι, η ΡΟΔΑ είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της περιοχής μας». Είπε, ακόμη, ο πρόεδρος του ΕΚΡ, ότι ενώ όταν ξεκινούσε η εφαρμογή του Καλλικράτη, αυτό που περιγράφηκε στα χαρτιά, ήταν ότι η ΡΟΔΑ όχι μόνο θα παρέμενε αλλά θα ενισχυόταν και με άλλες δραστηριότητες, αυτό, τώρα, κινδυνεύει να μετατραπεί σε…εφιάλτη, «αν δεν προσέξουμε και αν δεν κοστολογηθούν ακριβώς αυτά που πάει να φορτωθεί αυτή η Επιχείρηση», όπως είπε, χαρακτηριστικά, και συνέχισε: «Αυτή τη στιγμή, η Επιχείρηση, καλείται να αναλάβει υποχρεώσεις για τις οποίες, βέβαια, δεν έχει γίνει καμιά πρόβλεψη στις εισροές των εσόδων-η μόνη πρόβλεψη είναι τα έσοδά της, τα οποία αναλαμβάνει. Μια Επιχείρηση η οποία είναι υγιής όσον αφορά στην καθημερινή της λειτουργία, αλλά δεν μπορεί ένας εργαζόμενος της ΡΟΔΑ να μαζεύει τα χρήματα ευρώ-ευρώ από τα εισιτήρια, και από την άλλη μεριά να υπάρχει ένα “άνοιγμα” που, κατά πακέτα, τα ευρώ αυτά θα φεύγουν από την Επιχείρηση και θα πηγαίνουν για άλλους σκοπούς». Δεν είμαστε αντίθετοι να εφαρμόσει ο Δήμος οποιαδήποτε κοινωνική πολιτική, δεν είμαστε αντίθετοι, μέσα από τη ΡΟΔΑ, λογιστικά, να εξυπηρετήσουμε μία κατάσταση και να δώσουμε τη δυνατότητα στο Δήμο να διατηρεί και άλλες δομές που προβλέπονται από το καινούργιο καταστατικό, όμως δεν μπορούμε να δεχθούμε αμαρτίες, πληγές, κακοδιαχειρίσεις, πελατειακές σχέσεις που εφαρμόστηκαν το προηγούμενο διάστημα, από τους προηγούμενους Δήμους, να φορτωθούν στις πλάτες των 100-120 ηρωικών ανθρώπων που υπάρχουν στη ΡΟΔΑ, οι οποίοι έχουν καταφέρει να φέρουν την Επιχείρηση σε μία κατάσταση που τουλάχιστον να μην είναι προβληματική»! «Δεν μπορεί να…κάνουμε μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα!», είπε με νόημα ο πρόεδρος του ΕΚΡ, και ανέφερε ότι εκείνο που ζητούν είναι «να μηδενιστεί το κοντέρ» και να χρεώσουν την Επιχείρηση, ως ΡΟΔΑ, από 1/1/2011 μέχρι 30/6/2011, το διάστημα, δηλαδή, που ανέλαβε να διαχειριστεί τις προνοιακές δομές για να μην κλείσουν και να δουν πόσα είναι της Επιχείρησης και αυτά να αναλάβει να εξυπηρετήσει ενώ, όποια υποχρέωση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, να καταγραφεί να απογραφεί και να ζητήσουν τους υπεύθυνους οι οποίοι θα τις πληρώσουν. Αν δεν υπάρχουν υπεύθυνοι, φυσικά ή αιρετά πρόσωπα, να αναλάβει ο Δήμος, ρητά, με πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του, άμεσα, να τα καλύψει και να τα αποπληρώσει. Κλείνοντας, ο πρόεδρος του ΕΚΡ, για ακόμα μία φορά, τόνισε ότι η ΡΟΔΑ είναι ένα ιστορικό Σωματείο και είπε: «…Ένα Σωματείο το οποίο, εμείς, δεν θ’ αφήσουμε, σε καμία περίπτωση να διαλυθεί και μια Επιχείρηση να βουλιάξει επειδή κάποιοι δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους μέχρι σήμερα. Να έρθουν εδώ, να μας πουν τι ακριβώς είναι αυτό που παρέδωσαν, τι είναι αυτό που προσδοκούν να πάρουν από τον καινούργιο Δήμο. Ο καινούργιος Δήμος να αναλάβει πλήρως όλες τις υποχρεώσεις μέχρι τις 31/12 με εγγραφή αντίστοιχη στον προϋπολογισμό και από εκεί και πέρα μέχρι 30/6 που μας είπαν ότι θα έχει η ΡΟΔΑ μια διαχείριση των προγραμμάτων να μετρήσουν τι περιμένουν να πάρουν και αυτά τα λεφτά να τα αποδώσουν στους εργαζόμενους». Μάλιστα, δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι κράτησαν την ΑΜΚΕ του πρώην Δήμου Ροδίων στο Δήμο Ρόδου, «ας κρατήσουν και των άλλων αλλά τις φόρτωσαν για να ξεπλύνει τις υποχρεώσεις η ΡΟΔΑ και από 1/9 οι δομές θα πάνε με καθαρό πρόσωπο μέσα από Δήμο», όπως είπε και κατέληξε λέγοντας: «Τα απόβλητα και τα…απόνερα όμως να παραμείνουν στη ΡΟΔΑ και να τις πληρώνει η Επιχείρηση, σε βάθος τουλάχιστον εικοσαετίας. Αφού μιλάμε για υποχρεώσεις που ούτε και οι ίδιοι δεν ξέρουν αλλά θα αγγίζουν τα 2 εκατ. ευρώ. Οι δήμαρχοι έκαναν πολιτική και δεν προέβλεπαν στους προϋπολογισμούς να υπάρχουν τα αντίστοιχα χρήματα. Ας τα προβλέψει τώρα ο Δήμος, να τα πληρώσει ο Δήμος, με όποιο κόστος και όποιο βάθος χρόνου, και ν’ αφήσουν τη ΡΟΔΑ ήσυχη να μπορέσει να λειτουργήσει και να επιτελέσει το ρόλο της»! «Το…απόλυτο μπάχαλο»! Ως το…“απόλυτο μπάχαλο”, περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί, αυτή τη στιγμή, στην Επιχείρηση με τα όσα έχει “φορτωθεί”, ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων, ο οποίος επέρριψε ευθύνες και στο δήμαρχο και στη Δημοτική Αρχή, ειδικά μετά τις δηλώσεις του κ. Κουσουρνά, την περασμένη Παρασκευή ότι το θέμα θα διευθετηθεί. Μεταξύ άλλων, ο κ. Κοντουδάκης ανέφερε ότι ενώ στην αρχή της θητείας ο δήμαρχος τους είχε υποσχεθεί ότι με τη ΡΟΔΑ θα συγχωνευόταν μόνο μία Επιχείρηση επίσης συγκοινωνιακού έργου και ξαφνικά…κάθε εβδομάδα προστίθεντο και μία ενώ, μέχρι και πρόσφατα, καμία δεν τους είχε καταθέσει ούτε έναν ισολογισμό, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γνωρίζουν πού και τι χρωστούν! Ενδεικτικά, ο πρόεδρος ανέφερε ότι το ύψος των εισφορών που οφείλουν οι Επιχειρήσεις αυτές στο ΙΚΑ ανέρχεται στα 750 χιλιάδες ευρώ. Η παλιά ΡΟΔΑ, ήδη είχε κάνει ρύθμιση για τις δικές της οφειλές προς το ταμείο και πληρώνει 30 χιλιάδες ευρώ το μήνα. Με τις οφειλές όμως των Επιχειρήσεων και τη ρύθμιση που έγινε αναγκάζεται να πληρώνει κάθε μήνα 20 χιλιάδες ευρώ επιπλέον! Σ’ αυτά προστίθενται τα χρέη σε προμηθευτές που ολοένα βγαίνουν και καινούργια, ακόμα και ενοίκια γραφείων, ασφάλειες Ι.Χ. κτλ. Όλα τα παραπάνω έχουν δραματικές επιπτώσεις στη βιωσιμότητα της Επιχείρησης αφού αν ήταν μόνο η παλιά ΡΟΔΑ η προηγούμενη χρονιά θα ήταν πάρα πολύ καλή. Το παραπάνω κλίμα ανασφάλειας έρχεται να επιδεινώσει για τους ίδιους και η γενικότερη εξέλιξη στη χώρα, καθώς θεωρούν ότι δεν αποκλείεται να τους “πιάσει” η εργασιακή εφεδρεία και θεωρούν ότι από το Φεβρουάριο θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Κλείνοντας, ο κ. Κοντουδάκης έστειλε το εξής μήνυμα: «Αν νομίζουν ότι οι εργαζόμενοι της ΡΟΔΑ θα αφήσουν την παλιά Επιχείρηση να γίνει…Ρόδων Α.Ε., είναι γελασμένοι. Δεν θα πέσουμε αμαχητί»!

Διαβάστε ακόμη

Καθολική αντίδραση στην Κάρπαθο για την τηλεοπτική σειρά "Κανακαρά", που ετοιμάζει το MEGA

Υποχώρηση φρεατίου αποχέτευσης στην περιοχή Σαν Φραντζίσκο της Ρόδου

Ρόδος: Ρετρό μηχανές και ιστορικά αυτοκίνητα στο 3ο Faliraki Oldtimer Festival»

Συγκινητική η γιορτή αποφοίτησης του Γυμνασίου Σορωνής

Ευρεία στήριξη των φορέων της Ρόδου στις πεζοδρομήσεις, την ανάπλαση της Πλατείας Κύπρου και τα νέα μέτρα κυκλοφορικής ρύθμισης

Η Σοφία Ζαχαράκη αποθεώνει τον Ηλ. Αναστασιάδη και τη Δωδεκανησιακή λύρα!

Β. Κικίλιας από Λειψούς: «Οι λύσεις για τα νησιά πρέπει να προέρχονται από ανθρώπους που γνωρίζουν βαθιά τις τοπικές ανάγκες»

Στους Λειψούς σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας - Δηλώσεις του νέου Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Φώτη Μάγγου