Όλα είναι πιθανά λένε οι ακτοπλόοι

Όλα είναι πιθανά λένε οι ακτοπλόοι

Όλα είναι πιθανά λένε οι ακτοπλόοι

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 291 ΦΟΡΕΣ

Η πτώση της επιβατικής κίνησης, η αύξηση του κόστους καυσίμων και η αδυναμία των τραπεζών ελέω και... BlackRock να στηρίξουν με κεφάλαια κίνησης, δημιουργούν συνθήκες οικονομικής ασφυξίας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, φαινόμενο που αναμένεται να κορυφωθεί από τον προσεχή Οκτώβριο. Ολοι σχεδόν οι ακτοπλοϊκοί παράγοντες εκτιμούν ότι οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες από τον επόμενο μήνα (έναρξη της χειμερινής περιόδου), καθώς τα έσοδα μειώνονται στο ελάχιστο και δεν θα υπάρχει ρευστό σε επίπεδα που να καλύπτονται οι υποχρεώσεις των εταιρειών. Ηδη τα επιτελικά γραφεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών εξετάζουν την περίπτωση προσφυγής εκ νέου στους μετόχους, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η δραστηριότητά τους και τον επόμενο χρόνο, ενώ ταυτόχρονα έχουν πέσει στο τραπέζι τα σενάρια περικοπής δρομολογίων, σε όλες τις γραμμές του Αιγαίου. Το τρίτο τρίμηνο του έτους έδωσε, όπως κάθε χρόνο, μια μικρή ανάσα στις ακτοπλοϊκές να αντιμετωπίσουν τις άμεσες ανάγκες τους σε καύσιμα και χρηματοδότηση, ωστόσο το τέταρτο τρίμηνο -παραδοσιακά το χειρότερο του έτους- προμηνύεται ιδιαίτερα δύσκολο. Ταυτόχρονα οι ίδιοι παράγοντες τονίζουν ότι η πολιτεία είναι απούσα λόγω των συχνών αλλαγών στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας. «Ο κλάδος μας, ένας κλάδος ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση του κοινωνικού ιστού της χώρας δεν έχει κάποιον συνομιλητή από πλευράς πολιτείας» τονίζουν. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι αναμένουν σημαντικό διάστημα για την υπογραφή απλών αποφάσεων που αφορούν σε αλλαγές δρομολογίων ή αντικαταστάσεις πλοίων. Ηδη στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2011, η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 7,5% περίπου σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ειδικότερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων των ακτοπλοϊκών, στις κύριες γραμμές το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2011 η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 7,5%, η μεταφορική κίνηση Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 10%, η μεταφορική κίνηση των φορτηγών κατά 9,5% και ο αριθμός των δρομολογίων κατά 10,1%. Τα παραπάνω ποσοστά σημαίνουν ότι φέτος ταξίδεψαν από και προς τα νησιά του Αιγαίου σχεδόν 500.000 λιγότεροι επιβάτες, ενώ μεταφέρθηκαν περίπου 75.000 λιγότερα Ι.Χ. και 25.000 λιγότερα φορτηγά. Την ίδια στιγμή όμως η αύξηση του κόστους καυσίμων εκμηδένισε την όποια προσπάθεια των εταιρειών για μείωση στο λειτουργικό κόστος των πλοίων με λιγότερα δρομολόγια (μειώθηκαν κατά 1.120 περίπου τα δρομολόγια), καθώς η μέση τιμή σε ευρώ των ναυτιλιακών καυσίμων στο οκτάμηνο είναι αυξημένη κατά 26% και 28% (για τα καύσιμα τύπου IFO 380 1,5% και Marine Gas Oil 0,1% αντίστοιχα) σε σύγκριση με τη μέση τιμή του 2010. Ζημιές Το πρώτο εξάμηνο του 2011 οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ακτοπλοϊκές εταιρείες (ANEK, Attica Group, Minoan Lines και ΝΕΛ) έγραψαν ζημιές συνολικού ύψους 103 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 94 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Για το εννεάμηνο του τρέχοντος έτους οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αυξημένες λειτουργικές ζημιές σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Διαβάστε ακόμη

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών