Περιοδεία στις ανασκαφές θα κάνει σήμερα ο νομάρχης

Μαζί με τον καθηγητή Γεωλογίας Ευαγγ. Βελιτζέλο Περιοδεία στους χώρους που τα τελευταία χρόνια διεξάγονται ανασκαφές για την ανακάλυψη παλαιοντολογικών ευρημάτων θα πραγματοποιήσουν σήμερα το πρωί, ο νομάρχης Δωδεκανήσου Γιάννης Μαχαιρίδης και ο αντινομάρχης Στάθης Κουσουρνάς, οι οποίοι θα συνοδεύονται από τον καθηγητή Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του πανεπιστημίου Αθηνών, Ευάγγελο Βελιτζέλο. Ο κ. Βελιτζέλος που είναι πρόεδρος του τμήματος Γεωλογίας και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντής του τομέα ιστορικής γεωλογίας και Παλαιοντολογίας, και αυτό το διάστημα βρίσκεται στη Ρόδο, θα ξεναγήσει τους κ.κ. Μαχαιρίδη και Κουσουρνά, στις περιοχές του νησιού της Ρόδου, στις οποίες ο ίδιος και η ερευνητική του ομάδα, πραγματοποιούν ανασκαφές, στο πλαίσιο σχετικής σύμβασης που έχει υπογραφεί με τη Ν.Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου. Όπως έχει ξαναγράψει η «Ροδιακή» τα ευρήματα των επιστημόνων είναι όχι μόνο σημαντικά αλλά και σπάνια σε παγκόσμιο επίπεδο, γι` αυτό και θα αποτελέσουν αντικείμενα έκθεσης ώστε να παρουσιαστούν στο κοινό και τους επισκέπτες της Ρόδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και τη Ν.Α. Δωδεκανήσου υπεγράφη πρόσφατα νέα προγραμματική σύμβαση που αφορά συγκεκριμένα την υλοποίηση έργου με τίτλο «μελέτη γεωλογικών πάρκων ΑρχαγγέλουΚαλυθιώνΝότιας Ρόδου προϋπολογισμού 100.000 ευρώ. Η σύμβαση περιλαμβάνει πέντε υποέργα, τα οποία σε γενικές γραμμές αφορούν τα εξής: Έργο Ι 1) Αναγκαίες σωστικές ανασκαφές σε απολιθωματοφόρες θέσεις, όπου λόγω της μεγάλης ανοικοδόμησης σε πολλές περιοχές της Ρόδου κινδυνεύουν άμεσα να καταστραφούν σπάνια φυτικά και ζωικά απολιθώματα μέγιστης μουσειακής και επιστημονικής σημασίας, όπως στην ευρύτερη περιοχή Λίνδος, Λάρδος, Μαλώνα και Μάσαρι. 2) Συνέχιση συλλογής, καθαρισμού και συντήρησης απολιθωμάτων από εξειδικευμένη ομάδα παλαιοντολόγων του Πανεπιστημίου Αθηνών και συντηρητών των ΤΕΙ Αθηνών. 3) Συνέχιση της καταγραφής των ευρημάτων στο νησί της Ρόδου με απώτερο σκοπό την ανακάλυψη και νέων απολιθωματοφόρων θέσεων. Έπειτα από διαπίστωση ύπαρξης ενός σπάνιου παλαιοντολογικού πλούτου στην ευρύτερη περιοχή του δημοτικού διαμερίσματος Κατταβιάς με απολιθωμένους Εχίνους ηλικίας 40 εκατομμυρίων χρόνων από σήμερα πρέπει να επεκταθούν οι έρευνες της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Αθηνών και σε άλλες θέσεις της Νότιας Ρόδου, όπου υπάρχουν ικανοποιητικές ενδείξεις απολιθωματοφόρων στρωμάτων. 4) Συστηματική μελέτη και συλλογή υλικού από νέες απολιθωματοφόρες θέσεις λιμναίας φάσης (του δημοτικού διαμερίσματος Απολακκιάς), όπου εμφανίζονται λιμναία Μαλάκια, απολιθωμένα φύλλα και απολιθωμένα Σπονδυλόζωα. Επίσης, συστηματική χαρτογράφηση θα επιτρέψει να εντοπιστούν απολιθωμένες πανίδες μεγάλων ζώων, όπως προγονικές μορφές ελεφάντων (Μαστόδοντες) και θα προγραμματιστούν σωστικές ανασκαφές για τις ανάγκες του Μουσείου της νήσου Ρόδου. 5) Μελέτη ανάδειξης φυσικών αγαθών της νήσου Ρόδου. 6) Συνέχιση της δημιουργίας Κέντρου Πληροφόρησης ή Μουσείου Φυσικής Ιστορίας στο δήμο Αρχαγγέλου και Γεωπάρκων με περιπατητικούς διαδρόμους στην ευρύτερη περιοχή, όπου εμφανίζονται τα σπάνια απολιθώματα, μεγίστης επιστημονικής και μουσειακής αξίας. 7) Συνέχιση της μεγάλης ανασκαφής στην παράκτια περιοχή ΚαλλιθέαςΦαληράκι και ανάλυση δύο τόνων απολιθωματοφόρων αργίλων στη νήσο Ρόδο, προκειμένου με ειδικά κόσκινα να ξεχωρίσουν τα φυτικά και ζωικά απολιθώματα από τη συγκεκριμένη γεωλογική τομή, που χρονολογείται 1,8 εκατομμυρίων χρόνων από σήμερα, μία καθοριστική ηλικία για τη λεκάνη της Μεσογείου. Τα φυτικά και ζωικά απολιθώματα της θέσης αυτής θα δώσουν σημαντικά αποτελέσματα για την παλαιογεωγραφίαπαλαιοοικολογίαβιοστρωματογραφία της Μεσογείου και της Νοτίου Ευρώπης. Για την υλοποίηση αυτής της ανασκαφής η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Αθηνών θα συνεργασθεί με Γερμανούς ειδικούς, λόγω του ειδικού εξοπλισμού που φέρουν και δεν θα επιβαρύνουν οικονομικά το πρόγραμμα. 8) Συνέχιση της μελέτης της Μακροπανίδας στη νέα θέση Κρητικά με πλούσια πανίδα Μαλακίων, Σκωλήκων, Κοραλλιών, Καβουριών, Εχίνων μεγίστης Μουσειακής σημασίας. 9) Συνέχιση στην Τομή Τσαμπίκος, όπου εμφανίζονται θαλάσσια Μαλάκια, Εχίνοι, Σκαφόποδα, Κοράλλια και πλούσια Μικροπανίδα από πλαγκτονικά Τρηματοφόρα, Ναννοπλαγκτόν, Βελόνες Σπόγγων, Βρυόζωα, Βραχιονόποδα, Βελόνες Εχίνων, Βενθονικά Τρηματοφόρα, Οστρακώδη κ.λπ. Ειδικότερα οι σύγχρονοι αντιπρόσωποι του Ναννοπλαγκτού μπορούν να αποτελέσουν καλούς δείκτες περιβαλλοντικής υγείας των θαλάσσιων περιβαλλόντων. Αυτή η μοναδική εμφάνιση θα πρέπει να προστατευθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς, καθώς πρόκειται για μοναδική στον κόσμο εμφάνιση και θα πρέπει να δημιουργηθεί περιπατητικός διάδρομος, ώστε να μπορεί ο επισκέπτης να θαυμάσει την μοναδική αυτή σπάνια κληρονομιά στο ύπαιθρο. 10) Συνέχιση της ανάδειξης παλαιοντολογικών ευρημάτων πλησίον μεγάλων τουριστικών μονάδων στο δρόμο ΚαλλιθέαςΦαληράκι. Μοναδική εμφάνιση απολιθωμένων Μαλακίων, Κοραλλιών, μέγιστης μουσειακής σημασίας. Οι τεράστιοι όγκοι Κοραλλιών έχουν καλυφθεί από ιζήματα και πρέπει να αποκαλυφθούν για μουσειακή χρήση. Η ηλικία αυτών των σχηματισμών, που φιλοξενούν την καταπληκτική αυτή πανίδα υπολογίζεται ως ΠλειοΠλειστοκαινική στα 1,8 εκατομμύρια χρόνια από σήμερα. Τα ευρήματα αυτά χρήζουν ιδιαίτερης συντήρησης και προστασίας προκειμένου να μην καταστραφούν λόγω της αποσάθρωσης και να μην στερηθεί η Ρόδος το σπάνιο αυτό παλαιοντολογικό υλικό. 11) Συνέχιση της καταγραφής σπάνιων παλαιοντολογικών ευρημάτων φυτικής ή ζωικής προέλευσης μεγάλων διαστάσεων και που θα χρησιμοποιηθούν για τη μουσειακή ανάδειξη. Για την υλοποίηση του Έργου Ι θα καταβληθεί το ποσόν των 40.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Εργο ΙΙ 1) Σύνταξη μουσειακής μελέτης και περιπατητικών διαδρομώνγεωπάρκων στο δήμο Αρχαγγέλου. 2) Για την υλοποίηση του Έργου ΙΙ θα καταβληθεί το ποσόν των 20.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. 3) 4) Εργο ΙΙΙ 5) 1) Καθαρισμός, συντήρηση και προσδιορισμός μουσειακών εκθεμάτων και συγγραφή δίγλωσσων επιστημονικών λεζάντων. 6) Για την υλοποίηση του Έργου ΙΙΙ θα καταβληθεί το ποσό των 20.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. 7) Εργο IV 8) 1) Σωστικές ανασκαφικές εργασίες στις περιοχές Καλυθιές και Μαλώνα για την εξόρυξη μουσειακών τεμαχίων, τα οποία θα πρέπει να φυλαχθούν σε αποθητικευτικό χώρο που θα υποδείξει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου. 9) Για την υλοποίηση του Έργου Ι θα καταβληθεί το ποσό των 15.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. 10) Εργο V 11) 1) Δώδεκα γραφήματααναπαραστάσεις παλαιοπεριβαλλόντων και στρωματογραφικές κλίμακες για τις ανάγκες της μουσειακής ανάδειξης των παλαιοντολογικών ευρημάτων. 12) Για την υλοποίηση του έργου V θα καταβληθεί το ποσόν των 5.000 συμπεριλαβανομένου του ΦΠΑ.

3χρονο κοριτσάκι έπεσε από μπαλκόνι στη Ρόδο και τραυματίστηκε σοβαρά