Ευρωπαϊκή πρωτιά στα θανατηφόρα τροχαία

Ευρωπαϊκή πρωτιά στα θανατηφόρα τροχαία

Ευρωπαϊκή πρωτιά στα θανατηφόρα τροχαία

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 167 ΦΟΡΕΣ

Η Ελλάδα, παρά τη σημαντική βελτίωση που έχει καταγραφεί την τελευταία δεκαετία, κατέχει το θλιβερό προνόμιο να είναι στην κορυφή μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τους περισσότερους νεκρούς από τροχαία, τονίστηκε στη διάρκεια ημερίδας.

Η Ελλάδα, παρά τη σημαντική βελτίωση που έχει καταγραφεί την τελευταία δεκαετία, κατέχει το θλιβερό προνόμιο να είναι στην κορυφή μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τους περισσότερους νεκρούς από τροχαία, τονίστηκε στη διάρκεια ημερίδας με τίτλο «Ασφάλεια στον δρόμο, ασφάλεια στη ζωή», που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων..

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το 2000 η Ελλάδα ήταν στη δεύτερη θέση με 180 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, το 2005 πέρασε στην τρίτη θέση με 150 νεκρούς, ενώ με τα στοιχεία του 2010 βρέθηκε, δυστυχώς, στην πρώτη θέση με 110 νεκρούς, ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Ο βασικός στόχος που έχει τεθεί από την πολιτεία στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, είναι το 2020 ο συνολικός αριθμός των νεκρών στα οδικά ατυχήματα να πέσει κάτω από τους 640, ενώ ενδιάμεσα, το 2015, να έχει μειωθεί στους 880 σε σύγκριση με τους περίπου 1.200 που ήταν το 2010.

Σύμφωνα με τους ομιλητές στην ημερίδα, οι κυριότερες αδυναμίες στην αντιμετώπιση του προβλήματος των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα είναι οι εξής:

* Δεν έχει γίνει κατανοητό / αποδεκτό ότι η Οδική Ασφάλεια είναι επιστήμη.

* Χαμηλό επίπεδο Παιδείας Οδικής Ασφάλειας.

* Δεν εφαρμόζεται, ουσιαστικά, ο Στρατηγικός Σχεδιασμός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

* Δεν έχει δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των οδικών ατυχημάτων από την πολιτεία και την κοινωνία, ανάλογη με τις σοβαρές απώλειες σε νεκρούς και τραυματίες.

* Αποτυχία στην ουσιαστική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών και στην επίτευξη συναίνεσής τους. Κρίσιμος ο ρόλος των ΜΜΕ.

Στη διάρκεια της ημερίδας τονίστηκε, επίσης, η ανάγκη περαιτέρω δραστηριοποίησης της Διυπουργικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας που ήδη έχει συσταθεί, στις αρμοδιότητες της οποίας θα είναι:

* Η διαμόρφωση εθνικής πολιτικής.

* Η κατάρτιση Προγραμμάτων και η παρακολούθηση της εφαρμογής τους.

* Ο συντονισμός όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών.

* Η διασφάλιση των απαιτούμενων πόρων για την υλοποίηση Προγραμμάτων οδικής ασφάλειας.

Ένα στοιχείο που επίσης εκτιμήθηκε ως σημαντικό είναι το θέμα της παιδείας των πολιτών σε θέματα οδικής ασφάλειας. Για τον λόγο αυτό προτάθηκε, εκ νέου, το ζήτημα της συστηματικής διδασκαλίας του ζητήματος της οδικής ασφάλειας στα σχολεία και η ενημερωτική καμπάνια μέσα από τα Μέσα Ενημέρωσης.

Τονίστηκε, εξάλλου, η ανάγκη παρεμβάσεων και βελτίωσης του οδικού δικτύου, η δημιουργία Μητρώου Οδών, νέο σύστημα εκπαίδευσης και εξετάσεων για την άδεια οδήγησης νέων-αρχάριων οδηγών, εκπαίδευσης των εκπαιδευτών, έρευνας αιτιών ατυχημάτων, αναβάθμιση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, ειδικές ρυθμίσεις για βαρέα οχήματα και sχολικά λεωφορεία.

Ειδική αναφορά έγινε επίσης σε άλλα δύο βασικά στοιχεία που έχουν άμεση σχέση με την οδική ασφάλεια.

Το πρώτο είναι η οργάνωση της επιτήρησης της κυκλοφορίας και η συμμόρφωση με τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας, στο οποίο περιλαμβάνονται η συμμόρφωση με τα όρια ταχύτητας, οδήγηση χωρίς την επήρεια αλκοόλ, χρήση ζώνης ασφαλείας, κράνους και μέσων συγκράτησης των παιδιών, μη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, αναβάθμιση των υπηρεσιών της Πυροσβεστικής, συστηματική καταγραφή παραβατικότητας και βελτίωση καταγραφής των οδικών ατυχημάτων.

Το δεύτερο θέμα αφορά το Πρόγραμμα «ʼμεση Βοήθεια στους Παθόντες» στο οποίο περιλαμβάνονται μονάδες επέμβασης του ΕΚΑΒ, Ειδικές Μονάδες Κέντρων Τραύματος, εκπαίδευση στις πρώτες βοήθειες, αποτελεσματική απόκριση εκτάκτου ανάγκης, ψυχολογική υποστήριξη για τα θύματα οδικών ατυχημάτων και συστηματική καταγραφή στατιστικών στοιχείων.

Διαβάστε ακόμη

Ευρωεκλογές: Πού και πώς ψηφίζουμε, πόσους σταυρούς βάζουμε

Ημερίδα για τη βιώσιμη κινητικότητα στα ευρωπαϊκά νησιά

Youth Pass: Ξεπέρασαν τους 145.000 οι νέοι που θα λάβουν την ενίσχυση – Πότε καταβάλλεται το ποσό;

Στοιχεία «σοκ» από την ΕΛ.ΑΣ. για την ενδοοικογενειακή βία: 493 περιστατικά σε έξι ημέρες

Φορολογικές Δηλώσεις - Σωρεία προβλημάτων και ταλαιπωρίας η υποβολή τους

«Πράσινο φως» από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

MyInfo: Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του gov.gr

Πράσινο φως από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά