Κυρίαρχη τάση τα «βραχιολάκια»

Κυρίαρχη τάση τα «βραχιολάκια»

Κυρίαρχη τάση τα «βραχιολάκια»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 664 ΦΟΡΕΣ

Η οικονομική κρίση παίζει καθοριστικό ρόλο, στην επικράτηση του all inclusive παγκοσμίως.

Σε κυρίαρχη τάση εξελίσσεται ο τουρισμός all inclusive παγκοσμίως, ενώ η οικονομική κρίση παίζει καθοριστικό ρόλο στην επικράτησή του. «Ας μην βλέπουμε το all inclusive αφοριστικά. Σήμερα ακόμα και διεθνούς φήμης ξενοδοχεία όπως το Four Seasons προσφέρουν υπηρεσίες all inclusive, το λεγόμενο luxury inclusive, που απευθύνεται σε μεγάλα πορτοφόλια, σε τουρίστες υψηλών εισοδηματικών τάξεων» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ. «Αναμφίβολα» συνεχίζει, «σήμερα αποτελεί την κυρίαρχη τάση. Είναι η εύκολη λύση σε περιόδους κρίσης για προσέλκυση τουριστών, όμως αν δεν συνδυαστεί με επώνυμο προϊόν και ποιότητα μακροπρόθεσμα θα δημιουργηθούν προβλήματα». Ήδη το 20% του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας προσφέρει πακέτα all inclusive, σε τιμές που ξεκινούν από τα 50 ευρώ την ημέρα το άτομο (και με 20 ευρώ για τα παιδιά) ανάλογα με την κατηγορία του ξενοδοχείου και την περίοδο κράτησης. Στην τιμή αυτή συμπεριλαμβάνονται τα πάντα: Το κόστος μεταφοράς, οι διανυκτερεύσεις, το φαγητό (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό), τα ποτά, οι καφέδες, τα παγωτά, τα αναψυκτικά κλπ. Και είναι χαρακτηριστικό ότι ο 1 στους 4 τουρίστες που επισκέπτεται την Ελλάδα κλείνει πακέτο all inclusive, ενώ κάθε χρόνο ο αριθμός τους αυξάνεται. Στη δεκαετία του 1990 το all inclusive ξεκίνησε ως «φτηνο-τουρισμός», όμως οι καταστάσεις αλλάζουν και πλέον όπως παραδέχονται οι ξενοδόχοι, όχι μόνο αποτελεί κυρίαρχη τάση, αλλά αποκτά ισχυρή παρουσία και στα πολυτελή ξενοδοχεία των 5 αστέρων. Ο λόγος είναι απλός, προσφέρει ασφάλεια στον καταναλωτή σε ότι αφορά την τιμή, καθώς γνωρίζει εξ αρχής πόσα ακριβώς θα ξοδέψει και μπορεί να προγραμματίσει τη διάρκεια των διακοπών του. Η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Χαλκιδική και η Κέρκυρα, που διαθέτουν μεγάλα ξενοδοχεία δέχονται τους περισσότερους all inclusive τουρίστες. Το all inclusive στην Ελλάδα ήρθε στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Ο άνθρωπος που είδε ότι υπάρχει μέλλον στον τουρισμό με τα λεγόμενα «βραχιολάκια» ήταν ο κ. Μιλτιάδης Καράτζης. Μέχρι τότε ανάλογα πακέτα διέθεταν μόνο τα ξενοδοχεία της Καραϊβικής και του Μεξικό. «Το all inclusive όπως τονίζουν τουριστικοί φορείς, είναι μια τάση που δεν ανατρέπεται με τίποτα» και υπογραμμίζουν πως «το μυστικό είναι η ποιότητα και αυτό φαίνεται ότι το προσπερνούν ορισμένοι ή κάνουν ότι δεν θέλουν να το δουν επειδή έχει ένα κόστος. Όμως, η ποιότητα είναι αυτή που θα παίξει ρόλο από δω και μπρος στην εξέλιξη και στη συνέχεια του all inclusive». Σήμερα το 40% των Γερμανών που έρχονται για διακοπές στην Ελλάδα, προτιμά το all inclusive. Ακολουθούν οι ʼγγλοι, οι Ιταλοί, οι Ρώσοι. «Το μεγάλο στοίχημα είναι η Ελλάδα να καταφέρει να διαφοροποιηθεί στα πακέτα all inclusive, διότι ως χώρα έχουμε πολλά να προσφέρουμε στον επισκέπτη, θα πρέπει να δώσουμε ταυτότητα στα ξενοδοχεία μας και να ξεφύγουμε από τη μαζική λογική των μεγάλων tour operators που επιδιώκουν ομοιομορφία και χαμηλές τιμές», σημειώνει ο κ. Ανδρεάδης. Θετικές προβλέψεις για το 2010 Την πρόβλεψη ότι ο ελληνικός τουρισμός το 2010 θα κλείσει με θετικό πρόσημο σε ό,τι αφορά τις αφίξεις τουριστών προς την Ελλάδα δημοσιοποίησε η Ακαδημία Τουριστικών Ερευνών και Μελετών (ΑΤΕΜ) σε ειδική εκδήλωση που έλαβε χώρα χθες. Στην εξαμηνιαία έκθεση ανάλυσης των τουριστικών τάσεων επισημαίνεται, ότι για το 2010 ένα από τα σενάρια που επεξεργάστηκε, κάνει λόγο για αύξηση των τουριστικών αφίξεων στο 8,6%. Σε απόλυτα νούμερα εκτιμάται ότι το 2010 οι αλλοδαποί τουρίστες θα φτάσουν τα 15,5 εκατομμύρια. Για την επίτευξη αυτού του σεναρίου, η Ακαδημία υποθέτει ότι οι οικονομίες των χωρών προέλευσης του ελληνικού τουρισμού θα καταφέρουν σύμφωνα με όλες τις προβλέψεις να εξέλθουν από την κρίση και η τιμή του πετρελαίου θα είναι κοντά στα 80 δολάρια το βαρέλι και την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου στο 1,45. Πάντως το χειρότερο σενάριο για την φετεινή τουριστική χρονιά κάνει λόγο για αύξηση των αφίξεων στο 1,7% στην περίπτωση που η τιμή του πετρελαίου θα είναι κοντά στα 110 δολάρια το βαρέλι και την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου να φτάνει στο 1,55. Στην παρέμβασή του, ο επιστημονικός υπεύθυνος της έκθεσης και πρόεδρος του ΑΤΕΜ Γρηγόρης Θ. Πανίκος στάθηκε στην αδυναμία του ελληνικού κράτους να συλλέξει αξιόπιστα τουριστικά στοιχεία γεγονός που δεν το ελληνικό τουριστικό προϊόν συνολικά, όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε. Τέλος ζήτησε τη συνεργασία των ξενοδόχων (ΞΕΕ) και της Υπηρεσίας Πολιτικής Υπηρεσίας προς την κατεύθυνση της συλλογής στοιχείων σε πραγματικό χρόνο. Το γεγονός αυτό, όπως τονίστηκε, θα δώσει το πλεονέκτημα και στην πολιτική ηγεσία του τουρισμού να κάνει χρήση των εργαλείων μάρκετιγκ όταν αυτό υπαγορεύεται από τα στοιχεία των κρατήσεων που έγκαιρα θα δίδονται στη δημοσιότητα. Mείον η Φινλανδία Λιγότεροι τουρίστες αναμένονται φέτος στη Ρόδο και στα Δωδεκάνησα από την Φινλανδία, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των τουριστικών παραγόντων. Οπως προκύπτει από τις εκτιμήσεις στο περιθώριο της τουριστικής έκθεσης στο Ελσίνκι η οποία ξεκίνησε χθες, θα υπάρξει πτώση προς τα νησιά μας. Ανάλογη κατάσταση φαίνεται να διαμορφώνεται και σε ό,τι αφορά τους άλλους τουριστικούς προορισμούς. Πιο ξεκάθαρη εικόνα, αναμένεται να υπάρξει μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Το βέβαιο είναι ότι όλες οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μειωμένο αριθμό τουριστών, στην φετινή σεζόν. H Ρόδος συμμετέχει στη έκθεση του Ελσίνκι με δικό της περίπτερο, σε μικρό χώρο, ενώ ως γνωστόν στην έκθεση δεν συμμετέχει ο ΕΟΤ, αφού είναι από αυτές που έκοψε για ...λόγους οικονομίας. Δηλώσεις Γερουλάνου Για τα διαφημιστικά κονδύλια που δόθηκαν για τον ΕΟΤ αλλά και το όραμα της νέας κυβέρνησης για τη νέα δημόσια τηλεόραση μίλησε χθες στον Real FM o υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος. Έχουμε δώσει έναν πακτωλό χρημάτων σε μέσα και του εσωτερικού και του εξωτερικού για διαφήμιση για τον ΕΟΤ. Αυτό είναι, θα έλεγε κανείς, λογικό, εφόσον είμαστε μια τουριστική χώρα και θέλουμε να προωθήσουμε τον τουρισμό. Όμως, αυτό το οποίο πετύχαμε είναι πάρα πολύ ευάλωτο γιατί, αν δείτε σήμερα, δεν έχουμε πληρώσει σαν χώρα αυτά τα χρήματα στα διάφορα μέσα στα οποία τα χρωστάμε. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι σήμερα, την ώρα που μιλάμε, χρωστάμε στο CNN 3 εκατομμύρια ευρώ. Το CNN, όσο δεν εισπράττει αυτά τα χρήματα, σας διαβεβαιώ, δεν βλέπει την Ελλάδα με καλό μάτι. ʼρα, αυτό το οποίο καταφέραμε να χτίσουμε με τα 3 εκ. ευρώ σήμερα μπορεί να διαλυθεί πάρα πολύ εύκολα, αν το CNN για οποιοδήποτε λόγο θέλει να παρουσιάσει μία εικόνα της Ελλάδας η οποία είναι διαφορετική από την πραγματικότητα ή στα όρια της πραγματικότητας. Αυτό έχει συμβεί, όχι μόνο γιατί χρωστάμε σήμερα χρήματα, αλλά γιατί τα χρήματα τα οποία ξοδέψαμε τα ξοδέψαμε λάθος.

Διαβάστε ακόμη

Ιδιαίτερα ικανοποιητικά εξελίσσεται η τουριστική κίνηση στο νησί μας

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου