Τα «πράσινα» ξενοδοχεία στο προσκήνιο

Τα «πράσινα» ξενοδοχεία στο προσκήνιο

Τα «πράσινα» ξενοδοχεία στο προσκήνιο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 462 ΦΟΡΕΣ

Τα προτιμούν ολοένα και περισσότεροι τουρίστες. Τα ξενοδοχεία «Aldemar» σε Κρήτη, Ρόδο και δυτική Πελοπόννησο καλύπτουν πλέον με ηλιακή ενέργεια το 85% των σχετικών αναγκών τους.

Στα αποκαλούμενα \"πράσινα\" ξενοδοχεία στρέφονται ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες ανά τον κόσμο, με το 80% των Γερμανών τουριστών να δηλώνουν ότι τα υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα παίζουν σημαντικό ή πολύ σημαντικό ρόλο όταν σχεδιάζουν τις διακοπές τους. Αλλά και το ένα τρίτο των Αμερικανών υποστηρίζουν ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω, αρκεί το ταξίδι και η διαμονή τους να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Περιβαλλοντική συνείδηση αναπτύσσουν και οι Βρετανοί, καθώς - σύμφωνα με έρευνα του Trip Αdvisor σε δείγμα 8.000 ατόμων (τέλος 2008) - το 21% αυτών επιθυμούν να λαμβάνουν πιο \"πράσινες\" αποφάσεις για τις διακοπές τους. Η προσέλκυση περισσότερων πελατών δεν αποτελεί το μοναδικό όφελος για τα περιβαλλοντικά, φιλικά ξενοδοχεία, αφού οι \"πράσινες\" πρακτικές βοηθούν τις ξενοδοχειακές αλυσίδες να κρατήσουν χρήματα στα ταμεία τους. Αυτό προέκυψε από την ομιλία της διευθύντριας Στρατηγικού Σχεδιασμού του SANI Resort, Ελένης Ανδρεάδη, σε συνέδριο της οργάνωσης TOWER (Οργάνωση Γυναικών Επαγγελματικής Ενημέρωσης και Υποστήριξης), στη Θεσσαλονίκη. Η TOWER ιδρύθηκε το 2001, με στόχο να συμβάλει στην οργάνωση, τη στήριξη και τη δικτύωση των «γυναικών καριέρας» - Ελληνίδων και ξένων - στη Θεσσαλονίκη και σήμερα έχει μέλη απ’ όλον τον κόσμο. Όφελος από σωστή χρήση ενέργειας Σύμφωνα με την κα Ανδρεάδη, η αλυσίδα \"Intercontinental Hotels & Resorts\", εξοικονόμησε πάνω από 25 εκατομμύρια δολάρια, εγκαινιάζοντας πρακτικές παρακολούθησης της χρήσης ενέργειας και \"διορθωτικών\" κινήσεων, όταν αυτό ήταν απαραίτητο. Η \"Hilton\" μείωσε την ενεργειακή κατανάλωση κατά 16% την τελευταία τετραετία, εξοικονομώντας 10 εκατ. δολάρια. Τα ξενοδοχεία της \"Aldemar\" σε Κρήτη, Ρόδο και δυτική Πελοπόννησο καλύπτουν πλέον με ηλιακή ενέργεια το 85% των σχετικών αναγκών τους. Το ξενοδοχείο \"London Heathrow Marriott\" κράτησε στα ταμεία του περίπου 94.000 δολάρια, απλά μειώνοντας την ενεργειακή κατανάλωση - και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) - κατά 30%. Κι αν αυτά είναι τα άμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα, τα έμμεσα είναι ακόμη σπουδαιότερα, διότι οι τουριστικοί προορισμοί δεν έχουν - σύμφωνα με την κα Ανδρεάδη - \"ανοσία\" στις κλιματικές αλλαγές (οι ʼλπεις, οι Μαλβίδες και η Μεσόγειος επηρεάζονται ήδη δυσμενώς). Ο τουριστικός τομέας πραγματοποιεί το 5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με το 40% αυτού να σχετίζεται με τις αερομεταφορές\", σημείωσε η εισηγήτρια, σύμφωνα με την οποία ένα ξενοδοχείο μπορεί να γίνει πιο «πράσινο» με απλές κινήσεις, χωρίς απαραίτητα να χρειάζονται ακριβές επενδύσεις. Για παράδειγμα, οι οικολογικές κεφαλές στα \"τηλέφωνα\" των ντους, που αναμειγνύουν νερό με αέρα, μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση υδάτων κατά 30% (με αντίστοιχη μείωση της ενέργειας για τη θέρμανση του νερού αυτού), χωρίς να μειώνεται η ροή. Η προσεκτική παρακολούθηση για τυχόν διαρροές μπορεί επίσης να βοηθήσει σημαντικά: μια βρύση που στάζει σε ένα ξενοδοχείο μπορεί να σπαταλά περί τα 20.000 λίτρα νερού! Η κα Ανδρεάδη παρουσίασε στο συνέδριο και την περιβαλλοντική πολιτική της SANI, επισημαίνοντας ότι τα ξενοδοχεία της εταιρίας, κατά μέσο όρο ανακυκλώνουν μηνιαίως πάνω από δύο τόνους χαρτιού και 4,5 γυαλιού, 660 κιλά μαγειρικών ελαίων (που μετατρέπονται σε βιοκαύσιμα) και 30 κιλά μπαταριών.

Διαβάστε ακόμη

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές