Οι ακτοπλόοι ίσως «δέσουν» πλοία λόγω των ακριβών καυσίμων

Οι ακτοπλόοι ίσως  «δέσουν» πλοία  λόγω των ακριβών καυσίμων

Οι ακτοπλόοι ίσως «δέσουν» πλοία λόγω των ακριβών καυσίμων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 241 ΦΟΡΕΣ

Στα ύψη έχει εκτοξευθεί το ημερήσιο λειτουργικό κόστος των πλοίων της ακτοπλοΐας, λόγω της «υψηλής πτήσης» της τιμής των καυσίμων, η οποία τα δυο τελευταία έτη έχει αυξηθεί κατά 56,8% για τα συμβατικά πλοία και κατά 63% για τα ταχύπλοα. Τη στιγμή που το κόστος καυσίμων για τα συμβατικά πλοία αποτελεί το περίπου 55% του ημερήσιου λειτουργικού κόστους, ενώ για τα ταχύπλοα αγγίζει το 65%! Υπό αυτές τις συνθήκες, οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών εμφανίζονται προβληματισμένοι για το μέλλον, εκτιμώντας ότι σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση στο πρόβλημα του κόστους των καυσίμων, ελλοχεύει ο κίνδυνος, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η ακτοπλοΐα να ξεμείνει από βαπόρια. Κατά συνέπεια, θα κινδυνεύσουν να μείνουν χωρίς συγκοινωνία πολλά νησιά του Αιγαίου. Μάλιστα, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, η όλη κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο, καθώς εκτιμάται ότι το 2012 το μεταφορικό έργο των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα μειωθεί κατά 10% σε σχέση με το 2011, χρονιά κατά την οποία καταγράφηκε μείωση της τάξης του 15% σε σχέση με το 2010. Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, ότι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, ο τόνος του βαρέος πετρελαίου που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία κοστίζει 594 ευρώ, όταν το 2011 κόστιζε 480 ευρώ και το 2010, 380 ευρώ. Κατά πολύ ακριβότερα είναι τα καύσιμα για τα ταχύπλοα σκάφη, όπου ο τόνος, στην παρούσα φάση, κοστίζει 783 ευρώ, το 2011 είχε 675 ευρώ και το 2010 η τιμή του ήταν 480 ευρώ. Δηλαδή, σε διάστημα δύο ετών, το κόστος των καυσίμων για τα συμβατικά πλοία αυξήθηκε κατά 56,8% και για τα ταχύπλοα κατά 63%. «Με την τιμή των καυσίμων στα ύψη και το κόστος τους να αποτελεί το 55%- 60% του ημερήσιου λειτουργικού κόστους ενός πλοίου, το μέλλον των εταιρειών δεν είναι το καλύτερο δυνατόν. Νομίζω ότι εάν δεν βοηθήσει το κράτος, με αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, ώστε να μειωθούν άλλα κόστη, όπως το εργατικό, τότε φοβάμαι ότι από το φθινόπωρο τα πλοία στο Αιγαίο θα είναι ελάχιστα και δεν θα μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις συγκοινωνιακές ανάγκες της χώρας», ανέφερε πηγή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Διαβάστε ακόμη

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών