Καρτέλ στην αγορά κοτόπουλου κρατούσε ψηλά τις τιμές
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 216 ΦΟΡΕΣ
Καρτέλ στην αγορά του κοτόπουλου, που επί δύο δεκαετίες λειτουργούσε εις βάρος των καταναλωτών, καθορίζοντας συντονισμένα και ανεβάζοντας τις τιμές στο νωπό και κατεψυγμένο κοτόπουλο, σε χονδρέμπορους, σούπερ μάρκετ, ψησταριές και κρεοπώλες, εντόπισε η Επ
Καρτέλ στην αγορά του κοτόπουλου, που επί δύο δεκαετίες λειτουργούσε εις βάρος των καταναλωτών, καθορίζοντας συντονισμένα και ανεβάζοντας τις τιμές στο νωπό και κατεψυγμένο κοτόπουλο, σε χονδρέμπορους, σούπερ μάρκετ, ψησταριές και κρεοπώλες, εντόπισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού.Σύμφωνα με "Τα Νέα", από την έρευνα προκύπτει ότι στο καρτέλ συνολικά συμμετείχαν 14 εταιρίες, οι οποίες συμφωνούσαν την κατώτατη τιμή πώλησης κρέατος κοτόπουλου, με αποτέλεσμα οι Έλληνες να τρώνε το τέταρτο ακριβότερο κοτόπουλο στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2006 στην Ελλάδα η τιμή του κοτόπουλου ήταν η 7η ακριβότερη της ΕΕ, τον Ιανουάριο του 2010 ήταν η 4η ακριβότερη και τον Ιανουάριο του 2012 ήταν η 9η ακριβότερη στην ΕΕ.
Όπως φαίνεται επίσης, τα καρτέλ ήταν τρία και λειτουργούσαν συμπληρωματικά το ένα του άλλου.
Σύμφωνα με τις πηγές της εφημερίδας, για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα ελέγχου των τιμών, στο οποίο φέρεται να συμμετείχαν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του χώρου - σύμφωνα με τα ευρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού- είναι πιθανό να υπήρξαν συμφωνίες και για τις ζωοτροφές, καθώς και για τους νεοσσούς που πωλούσαν κάποιες από αυτές τις επιχειρήσεις.
Η έρευνα αναφέρει ότι οι εκπρόσωποι των εταιριών που εμπορεύονται κρέας κοτόπουλου και άλλα πτηνοτροφικά είδη, καθώς και ο σχετικός σύνδεσμος επιχειρήσεων, συμμετείχαν από το 1996 έως το 2010 σε συναντήσεις για να συντονίσουν τη δράση τους σχετικά με τον καθορισμό των τιμών πώλησης των προϊόντων τους.
Η έναρξη εκδίκασης της υπόθεσης θα γίνει στις αρχές Οκτωβρίου.