ΕΛΠΕ: Διάψευση έκθεσης του ΔΝΤ για το κόστος των καυσίμων

ΕΛΠΕ: Διάψευση έκθεσης του ΔΝΤ για το κόστος των καυσίμων

ΕΛΠΕ: Διάψευση έκθεσης του ΔΝΤ για το κόστος των καυσίμων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 181 ΦΟΡΕΣ

Σε λάθος υπολογισμούς αποδίδουν τα Ελληνικά Πετρέλαια δημοσιεύματα για έκθεση που φέρεται να συνέταξε το ΔΝΤ, σύμφωνα με τα οποία η έλλειψη ανταγωνισμού στην αγορά καυσίμων κοστίζει στους Έλληνες καταναλωτές 1 δισ. ευρώ ετησίως.

Σε λάθος υπολογισμούς αποδίδουν τα Ελληνικά Πετρέλαια δημοσιεύματα για έκθεση που φέρεται να συνέταξε το ΔΝΤ, σύμφωνα με τα οποία η έλλειψη ανταγωνισμού στην αγορά καυσίμων κοστίζει στους Έλληνες καταναλωτές 1 δισ. ευρώ ετησίως.

Με ανακοίνωσή τους, τα ΕΛΠΕ, χαρακτηρίζουν ως ανυπόστατους ισχυρισμούς που περιλαμβάνονται στην έκθεση που αποδίδεται στο ΔΝΤ.

Αναφέρουν, ειδικότερα, ότι η επιβάρυνση του 1 δισ. ευρώ προέκυψε επειδή ελήφθη ως βάση υπολογισμού η λιανική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, κατά την καλοκαιρινή περίοδο, οπότε ο ειδικός φόρος κατανάλωσης εξισώνεται με αυτόν του πετρελαίου κίνησης, από την οποία όμως αφαιρέθηκε ο χαμηλός φόρος που ισχύει κατά τη χειμερινή περίοδο.

«Αυτή η λανθασμένη προ φόρων τιμή, πολλαπλασιαζόμενη με το σύνολο της ετήσιας εγχώριας κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης, έχει σαν αποτέλεσμα υπολογισμό πλασματικής «επιβάρυνσης» 1 δισ. ευρώ τον χρόνο. Στην πραγματικότητα, ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει προ φόρων για το πετρέλαιο θέρμανσης τιμή αντίστοιχη με τον μέσο όρο των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης», αναφέρουν τα ΕΛΠΕ.

Προσθέτουν ακόμη, μεταξύ άλλων, τα εξής:

-Οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν πολύ ακριβά την αμόλυβδη βενζίνη λόγω του ιδιαίτερα αυξημένου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ 23% που εφαρμόστηκαν το 2010. Οι προ φόρων λιανικές τιμές για την αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα κυμαίνονται κοντά στον μέσο όρο των χωρών της Ευρωζώνης.

-Στην Ελλάδα υπάρχουν δυο εταιρείες διύλισης όταν, σε άλλες μικρές Ευρωπαϊκές χώρες (Αυστρία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Φινλανδία, Σλοβακία, Λιθουανία, Τσεχία, Σλοβενία, Κύπρος, Μάλτα), λειτουργεί μια ή καμία εταιρεία διύλισης.

Επίσης, στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται 19 εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, εκ των οποίων οι 13 είναι εντελώς ανεξάρτητες από τους δυο ομίλους που διαθέτουν διυλιστήρια.

Ακόμη, λειτουργούν 6.500 πρατήρια καυσίμων, αριθμός υψηλότερος ακόμα και από πολύ μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές αγορές, με συνέπεια ο αριθμός πρατηρίων ανά 1.000 κατοίκους ή ανά 1.000 αυτοκίνητα να είναι υπερδιπλάσιος του Ευρωπαϊκού μέσου όρου και ο υψηλότερος στην Ευρώπη.

-Εδώ και πολλά χρόνια δεν υφίσταται απολύτως καμία νομοθετική ρύθμιση που να απαγορεύει τις εισαγωγές καυσίμων από τις εταιρείες εμπορίας στην Ελλάδα.

«Συνεπώς, καταλήγουν τα ΕΛΠΕ, η έκθεση που επικαλείται η Wall Street Journal και αποδίδεται από αυτήν στο ΔΝΤ περιέχει σοβαρές ανακρίβειες και οι ισχυρισμοί περί δήθεν έλλειψης ανταγωνισμού και περί δήθεν κερδοσκοπίας στην Ελληνική αγορά καυσίμων δεν ευσταθούν.

Απεναντίας, οι φερόμενες ως προτεινόμενες «λύσεις» είναι μάλλον προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του φαινομένου της λαθρεμπορίας. Η χρονίζουσα μη επίλυση των προβλημάτων που το λαθρεμπόριο δημιουργεί, στερεί το Ελληνικό Δημόσιο από επί πλέον 500 εκατ. ευρώ ετησίως, σε ΕΦΚ και ΦΠΑ».

Διαβάστε ακόμη

ΔΥΠΑ-ΕΦΚΑ: Καταβολές επιδομάτων άνω των 75 εκατ. ευρώ

Λοκομοτίβα της ελληνικής οικονομίας ο Τουρισμός

Φορολογικές δηλώσεις: 349 ευρώ επιστροφή για 24 στις 100 – 53 είναι μηδενικές

Καταπατημένα ακίνητα: Εξαγορά... και στα χωράφια με εκπτώσεις έως 80%

Επίδομα παιδιού Α21: Κλείνει η πλατφόρμα στις 10 Μαΐου

Ειδική αργία διατραπεζικών συναλλαγών την Πρωτομαγιά

Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων: Iσχυρές αντιδράσεις στην υπερφορολόγηση του κλάδου

Πάσχα: Πόσα θα ξοδέψουν φέτος οι Έλληνες- Μειωμένες δαπάνες για 4 στου­ς 10