Απέραντο γαλάζιο

Απέραντο γαλάζιο

Απέραντο γαλάζιο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 577 ΦΟΡΕΣ

Το σύνθημα της νέας στρατηγικής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου

Με σύμβολο έναν ανεμόμυλο, σύνθημα το «απέραντο γαλάζιο» και ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου προχωρά σε δυναμική ανάδειξη του ελληνικού αρχιπελάγους ως γενικού και του κάθε νησιού ως αυτοτελούς προορισμού στη διεθνή τουριστική αγορά. Κεντρικοί άξονες της Συνολικής Στρατηγικής για το Νότιο Αιγαίο 2013-2014 που θα παρουσιαστεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο τον ερχόμενο Δεκέμβριο είναι η στροφή στον ποιοτικό τουρισμό, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η διατήρηση του υπάρχοντος τουρισμού και η προσέλκυση νέων επισκεπτών. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος προώθησης προορισμού (Destination Marketing Organization), υπογράμμισε η αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, αρμόδια για θέματα τουρισμού Ελευθερία Φτακλάκη παρουσιάζοντας τη στρατηγική της Περιφέρειας για την τουριστική προβολή των νησιών της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων στη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο πλαίσιο της 28ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού - Philoxenia -2012. Η στρατηγική είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης και καλύπτει όλο το φάσμα των εργαλείων μάρκετινγκ και επικοινωνίας- από τη χρήση των social media, τις τουριστικές εκθέσεις έως τις στοχευμένες δράσεις, εξήγησε. «Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, γιατί υπάρχουν μεγάλες διαφορές, τα νησιά είναι πολλών ταχυτήτων. Οπότε το να αναδείξεις όλα τα νησιά χωρίς να τα ομογενοποιήσεις και χωρίς να αφανίσεις τα μικρότερα σε σχέση με τα μεγαλύτερα είναι πραγματικά ένα δύσκολο πόνημα» τόνισε. «Γι αυτό και σχεδιάσαμε μία στρατηγική για την προώθηση των νησιών μας βασισμένη στους σύγχρονους όρους του μάρκετινγκ που αναδεικνύει τους στόχους του κάθε νησιού μας» είπε. «Ως Περιφέρεια δεν ήρθαμε εδώ ούτε να καλύψουμε, ούτε να υπονομεύσουμε τους προορισμούς. Ήρθαμε εδώ να τους αναδείξουμε και να τους βοηθήσουμε» πρόσθεσε και ζήτησε τη συμμετοχή και την εμπλοκή όλων των ενδιαφερομένων και όλων των νησιών στην προσπάθεια αυτή. Η αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου τόνισε ότι τα νησιά διαθέτουν ουσιαστικά πολλές δυνατότητες, έχουν σύγχρονες υποδομές, υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για ταξίδια αναψυχής, ταξίδια ειδικού ενδιαφέροντος, εναλλακτικού τουρισμού και θεματικού τουρισμού. Ιδιαίτερες δράσεις έχουν ως στόχο την ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού, του τουρισμού της τρίτης ηλικίας, αλλά και την επανάκτηση του μαθητικού τουρισμού, ώστε να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος τουλάχιστον στα επίπεδα του παρελθόντος, δηλαδή από το Μάρτιο έως τον Οκτώβριο. «Ανοιγόμαστε και σε ξένες αγορές, έχουμε ήδη αρχίσει επαφές με τις πρεσβείες και τα προξενεία για να μας βοηθήσουν στο κομμάτι αυτό, ώστε να επισκέπτονται τα νησιά και Έλληνες της ομογένειας και Ευρωπαίοι μαθητές» ανέφερε η κ. Φτακλάκη σημειώνοντας ότι η στρατηγική εστιάζει επίσης στο island hoping, δηλαδή να επιλέγει ο τουρίστας ένα νησί και από εκεί να μπορεί να επισκέπτεται τα μικρότερα νησιά που είναι γύρω από τον κεντρικό προορισμό. Χρώματα και επιφωνήματα Η γεωγραφική ενότητα στην οποία προσκαλείται ο τουρίστας είναι τα Νησιά του Αιγαίου. Στο πλαίσιο της στρατηγικής δημιουργήθηκε ένας brand προορισμός, ώστε να γίνει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου πιο αναγνωρίσιμη στην τουριστική αγορά και να ενσωματώσει τους συμβολισμούς και τις αξίες που συμπυκνώνουν την ελκυστικότητα και μοναδικότητα των νησιών. Ως σύμβολο ελευθερίας, ενέργειας, κίνησης, ζωής επιλέχθηκε ο ανεμόμυλος και μαζί το σύνθημα «απέραντο γαλάζιο», στο συνεχόμενο επ' άπειρον, στο ατελείωτο είναι τα χαρακτηριστικά του νέου τουριστικού υλικού. Τα χρώματα έχουν επίσης κυρίαρχη θέση, καθώς παραπέμπουν στα όσα συναρπαστικά προσφέρουν τα νησιά: χρυσό - άμμος, πορτοκαλί - ευτυχία, κίτρινο - ήλιος, πράσινο - φύση, σκούρο μπλε - θάλασσα, γαλάζιο - Αιγαίο, τυρκουάζ - ακρογιαλιές, κόκκινο - ενέργεια, άμμος. Οι εκθαμβωτικές εικόνες από τα πανέμορφα τοπία των νησιών προκαλούν επιφωνήματα, τα οποία επίσης έχουν συμπεριληφθεί στα τουριστικά φυλλάδια. Ιδιαίτερα προβάλλονται οι δυνατότητες και οι ευκαιρίες ταξιδιών ειδικού ενδιαφέροντος που προσφέρουν τα νησιά (γαμήλια ταξίδια, καταδύσεις, θαλάσσια σπορ, οικογενειακό τουρισμό, περιηγήσεις κ.ά.) Τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου κάλυψαν το 25% της συνολικής τουριστικής το 2012 Η στρατηγική για την τουριστική προβολή των νησιών τίθεται σε τροχιά εκκίνησης σε μία περίοδο που τα αποτελέσματα είναι πολύ καλά για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Τα νησιά κάλυψαν το 25% της συνολικής τουριστικής κίνησης, σύμφωνα με την κ. Φτακλάκη. Καταγράφηκε μείωση περίπου 6% που ήταν αναμενόμενη λόγω της διπλής εκλογικής αναμέτρησης, η οποία επέφερε απώλειες στο σύνολο. Όμως το ποσοστό αυτό ίσως είναι και πλασματικό, καθώς γίνεται σύγκριση με το 2011, χρονιά κατά την οποία σημειώθηκε αλματώδης αύξηση του 22% λόγω της Αραβικής ʼνοιξης και των προβλημάτων που είχαν οι συγκεκριμένες χώρες και δεν μπορούσαν να δεχθούν επισκέπτες. Σε σύγκριση με το 2010, η μείωση του 2012 ήταν της τάξης του 3%, τόνισε. Το 2013 αναλαμβάνει δράση το Παρατηρητήριο Τουρισμού Σημαντικό πρόβλημα στη χώρα μας, σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, αρμόδια για θέματα τουρισμού είναι ότι δεν υπάρχουν μηχανισμοί παρακολούθησης πραγματικών αποτελεσμάτων στον κλάδο. «Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας δημιουργούμε Παρατηρητήριο Τουρισμού Βορείου και Νοτίου Αιγαίου που θα είναι κάτω από την ομπρέλα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. Σε συνεργασία και με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα έχουμε για πρώτη φορά πραγματικά μετρήσιμα αποτελέσματα» τόνισε. «Για μία στοχευμένη στρατηγική πρέπει να υπάρχουν σαφή στοιχεία, για τον αριθμό των επισκεπτών, τις εθνικότητες των επισκεπτών, τις ανάγκες τους, τα προβλήματά τους, ώστε σε κάθε αγορά με βάση τα αποτελέσματα. Το 2013 ξεκινά η λειτουργία του Παρατηρητηρίου Τουρισμού και το 2014 αναμένονται τα πρώτα αποτελέσματα. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ετοιμάζει στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής και μία διαδικτυακή πλατφόρμα ενδεχομένως με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το οποίο θα αναλάβει να υλοποιήσει ένα δυνατό εργαλείο, μέσω του οποίου ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να κάνει ακόμη και κρατήσεις. Το αρχιπέλαγος με τα 73 νησιά Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αποτελείται από 73 νησιά, εκ των οποίων τα 48 είναι κατοικημένα και τα υπόλοιπα είναι μη κατοικημένα. Είναι αρχιπέλαγος της χώρας, το σύνορο με τις τρίτες χώρες, το σύνορο και της ίδιας της Ευρώπης. Στην Περιφέρεια ανήκουν νησιά 110.000 κατοίκων, όπως είναι η Ρόδος και άλλα, δύο κατοίκων, όπως είναι η Κίναρος, μεταξύ Πάτμου και Αμοργού. Τόσο ο αριθμός, όσο και η διαφορετικότητα των νησιών καθιστούν την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μοναδική στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμη

Ιδιαίτερα ικανοποιητικά εξελίσσεται η τουριστική κίνηση στο νησί μας

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου