Σήμερα νέα γενική συνέλευση για να ληφθούν νέες αποφάσεις
Η νησιώτικη οικονομία είναι το θύμα των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών. Μετά τη νέα 48ωρη απεργία άρχισαν να διαφαίνονται τα πρώτα προβλήματα κυρίως στα νησιά της άγονης γραμμής. Τα πράγματα, όπως αναφέρουν τοπικοί φορείς, θα ξεφύγουν αν οι ναυτεργάτες στη σημερινή γενική τους συνέλευση αποφασίσουν νέα παράταση των κινητοποιήσεών τους.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά τα προβλήματα που μέχρι τώρα εντοπίζονται είναι ο αποκλεισμός φορτηγών που μεταφέρουν διάφορα προϊόντα κυρίως στη Ρόδο και στην Κω, αλλά και η αδυναμία ταξιδιωτών να μεταβούν στον προορισμό τους.
Στα προβλήματα που ανακύπτουν αναφέρθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας τονίζοντας ότι η μη διεξαγωγή των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δεν αποτελεί τη λύση σε κανένα πρόβλημα.
Και συνέχισε:
«Κατανοούμε πλήρως τα προβλήματα των ναυτεργατών και καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για την επίλυσή τους, ωστόσο η μη διεξαγωγή, των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, θα έχει σοβαρές συνέπειες για τους κατοίκους των νησιών, όπως την έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, μετά τη συνάντησή του με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Ο κ. Μουσουρούλης είπε επίσης ότι «η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, μεταξύ τους και με τα ηπειρωτικά λιμάνια, αποτελεί εθνικό ζήτημα λόγω της σημασίας που έχει για τη διασφάλιση της εδαφικής, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής της χώρας μας».
Η ΠΝΟ
Τα μέλη της ΠΝΟ δηλώνουν αποφασισμένα να συνεχίσουν τον αγώνα τους έως ότου δικαιωθούν και ζητούν την παρέμβαση του υπουργείου για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας με τους ακτοπλόους, αλλά και για να καταβληθούν τα δεδουλευμένα που οφείλονται από ακτοπλοϊκές εταιρίες σε Έλληνες ναυτικούς.
Η ΠΝΟ θα συνεδριάσει εκ νέου αύριο, προκειμένου να καθορίσει την περαιτέρω στάση της. Εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιριών παραδέχτηκαν ότι με τις νέες αλλαγές μπορεί εν μέρει να πλήττεται η ναυτική εργασία, σημείωσαν πως επιλύονται μόνο κάποια από τα προβλήματα του κλάδου και τόνισαν πως η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος είναι σε οριακό σημείο και χρήζει και άλλων διορθώσεων.
Μάλιστα, ανέφεραν ότι αν τελικά το νομοσχέδιο δεν περάσει από τη Βουλή, οι επιπτώσεις στη ναυτεργασία δεν αποκλείεται να είναι προς το δυσμενέστερο, καθώς πολλοί πλοιοκτήτες, λόγω κόστους, θα προχωρήσουν σε αποδρομολογήσεις και ναυλώσεις πλοίων σε γραμμές του εξωτερικού.
Την ίδια στιγμή ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης απέστειλε επείγουσα επιστολή προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), αναφέροντας ότι η απεργία «θέτει σε κίνδυνο την οικονομία του νησιού και σε ομηρία χιλιάδες πολίτες που θέλουν να μετακινηθούν προς και από τον Πειραιά».
Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην επιστολή, «ευπαθή προϊόντα-κηπευτικά σε περίοδο οικονομικής κρίσης που φέρνουν πολύτιμο εισόδημα, απαξιώνονται και καταστρέφονται, ενώ παράλληλα χάνουμε σημαντικές αγορές του εξωτερικού με τις οποίες έχουν κλειστεί συμβόλαια σε συγκεκριμένες ημερομηνίες».