Δύο θρησκευτικά γεγονότα από διαφορετική σκοπιά

Δύο θρησκευτικά  γεγονότα από  διαφορετική σκοπιά

Δύο θρησκευτικά γεγονότα από διαφορετική σκοπιά

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 571 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο αρχιτέκτονας μηχανικός Αγαπητός Ξάνθης Δύο θρησκευτικά γεγονότα αποτυπώνουν την εικόνα δυο εκκλησιαστικών ηγετών με κοινή αφετηρία όμως με διαφορετική φιλοσοφία. Η θρησκεία της αγάπης και της συνύπαρξης, της αναγνώρισης του άλλου και της ετερότητας έρχεται να ερμηνευτεί με διαφορετική κοσμική σκοπιά. Αξιοσημείωτο να υπογραμμιστεί, αυτές τις άγιες ήμερες του Πάσχα, όπου ο Χριστός σταυρώθηκε για την απελευθέρωση των δεινών και των δικών μας αμαρτιών. Η θυσία Του, οδηγός ζωής και υπέρβασης, πυξίδα συγχώρεσης και ταπεινότητας, στάση κατανόησης του «ʼλλου». Ο Πάπας Φραγκίσκος συμμετείχε στην τελετή για την Μεγάλη Παρασκευή των καθολικών στο Βατικανό και ετέθη επικεφαλής της λιτανείας του Επιταφίου που κατέληξε στο Κολοσσαίο της Ρώμης. Για πρώτη φορά στα χρονικά, ο Πάπας Φραγκίσκος έπλυνε τα πόδια δέκα αγοριών και δύο κοριτσιών, μιας καθολικής Ιταλίδας και μιας μουσουλμάνας Σέρβας, κατά την Τελετή του Νιπτήρος, ενόψει του Πάσχα των Καθολικών. Ο πρώην αρχιεπίσκοπος του Μπουένος ʼιρες, που εξελέγη ποντίφικας στις 13 Μαρτίου, επέλεξε να τελέσει την παραδοσιακή ιεροτελεστία στη φυλακή ανηλίκων του Καζάλ ντελ Μάρμο, στα προάστια της Ρώμης. Στους νεαρούς κρατούμενους που συγκεντρώθηκαν στο παρεκκλήσι της φυλακής, ο Πάπας εκφώνησε μια σύντομη, αυτοσχέδια ομιλία, μιλώντας απλά και θερμά. Το πλύσιμο των ποδιών από τον Πάπα, η αναπαράσταση της χειρονομίας του Ιησού προς τους μαθητές του, συμβολίζει «τη στοργή του Χριστού», είπε ο Φραγκίσκος. «Ο Ιησούς ήρθε για να μας υπηρετήσει, για να μας βοηθήσει. Ας το σκεφτούμε καλά: είμαστε πραγματικά διατεθειμένοι να υπηρετήσουμε τους άλλους;» ρώτησε τα νεαρά παιδιά. Η άλλη σκοπιά. Κατά της κατασκευής του μουσουλμανικού τεμένους στην περιοχή του Ελαιώνα των Αθηνών έχουν προσφύγει ο μητροπολίτης Πειραιώς και άλλοι διότι κατά την άποψη τους παραβιάζονται σειρά άρθρων του Συντάγματος, που καθιερώνουν το δικαίωμα της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης επειδή πιθανά η λειτουργία του θα πλήξει τη δημόσια τάξη και τα χρηστά ήθη των κατοίκων του Βοτανικού. Επίσης παραβιάζονται το άρθρο 4 περί ισότητας και τα άρθρα 25 και 43 του Συντάγματος περί της αρχής της αναλογικότητας και της διαδικασίας έγκρισης με Προεδρικό Διάταγμα και όχι με υπουργική απόφαση όπως ισχύει σήμερα. Και τέλος δεν έχει εκδοθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τη στιγμή μάλιστα που η προτεινόμενη τοποθεσία εγκ/σης του τεμένους είναι «σε σχέση μιας αναπνοής από τη μητρόπολη». Στη όλη κατάσταση, η Αρχιεπισκοπή Αθηνών έχει ταχθεί υπέρ της κατασκευής του τζαμιού στο πλαίσιο του σεβασμού όλων των θρησκευτικών ελευθερίων. Επισημαίνουμε ότι το τέμενος θα έχει χωρητικότητα 350 ατόμων και θα κατασκευαστεί σύμφωνα με την Απόφαση χωρίς μιναρέ (;) Η Αθήνα είναι η μοναδική πρωτεύουσα της Ε.Ε. μέχρι και σήμερα χωρίς τζαμί αποκλείοντας τους 30.000 μουσουλμάνους από ένα επίσημο λατρευτικό χώρο. Η πρώτη προσέγγιση δείχνει την υπηρεσία του ανθρώπου ή άλλη παρουσιάζει την απόσταση από τον δίπλα και την προστασία του «εγώ» περιορίζοντας την θρησκευτική ελευθερία σε μια Αθήνα, που θεωρείται η «μητέρα» της Δημοκρατίας. Δύο εικόνες χίλια νοήματα. Δύο απόψεις ερμηνείας της κοσμικότητας και της χριστιανοσύνης, δυο θέσεις για την αλληλεγγύη και την συμβίωση, την ανασφάλεια και την κοινωνική ασυνέχεια. Τέλος μπορούμε να θυμηθούμε, σε εκδήλωση της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου τα Χριστούγεννα, ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Γιώργος Καλατζής, προσέγγισε το θέμα της αλληλεγγύης με ιδιαίτερο τρόπο. «Το αίμα όλων των ανθρώπων έχει το ίδιο χρώμα και ο πόνος δεν ξεχωρίζει κανένα. Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι, λευκοί, έγχρωμοι, ντόπιοι, μετανάστες, όλοι δακρύζουν το ίδιο». Ο δε σεβασμιότατος μητροπολίτης Ρόδου κ. κ. Κύριλλος, υπογράμμισε ότι «η αλληλεγγύη είναι νοοτροπία και στάση ζωής. Αυτό μας λέει το Ευαγγέλιο. Η στάση ζωής μας να εμπνέεται από ειδικές αξίες και μπορεί να μεταμορφώσει τον κόσμο. Τα προβλήματα θα υπάρχουν πάντα. Ας μη μας καταβάλλουν. Ας προσπαθήσουμε όλοι γιατί ο ένας δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τον άλλο». Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματα του και ας διαμορφώσει τη ζωή του ανάλογα… Χριστός Ανέστη σε όλους.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου