Ροδίτισσα έραψε το φόρεμα της νικήτριας της EUROVISION

Ροδίτισσα έραψε το φόρεμα της νικήτριας της EUROVISION

Ροδίτισσα έραψε το φόρεμα της νικήτριας της EUROVISION

Κυριακή Πετρίδου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 6033 ΦΟΡΕΣ

Πως περιέγραψε την επιτυχία μιλώντας αποκλειστικά στη «ΡΟΔΙΑΚΗ»

Ποιος θα φανταζόταν ότι η Ρόδος αυτή τη φορά έχει μια «σχέση» με τη νικήτρια του φετινού διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision! Πώς; Το φόρεμα της «ξυπόλητης πριγκίπισσας της Δανίας», όπως την αποκαλούν, της εικοσάχρονης Έμιλυ ντε Φόρεστ έφτιαξε η Ελληνοδανέζα σχεδιάστρια μόδας που είναι…μισή Ροδίτισσα με καταγωγή από τη Σάλακο, η 'Ανια-Ελευθερία Διακοβασίλη (Anjia Elefteria Diakovasillis), η οποία, πήρε το Ελληνικό όνομά της, το οποίο έδωσε και στη φίρμα της (“Elefteria.dk”), επειδή είναι γεννημένη στις 7 Μαρτίου, ανήμερα της επετείου της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου! Μιλώντας η ίδια στη «Ρ» την επόμενη ημέρα του διαγωνισμού, λέει ότι δεν ξέρει πως έγινε όλο αυτό και ούτε κατάλαβε πως έφθασε να ράψει το φόρεμα και να έχει την επιμέλεια της εμφάνισης (σ.σ. μαζί με την ίδια και άλλο επιτελείο) της επικεφαλής της Δανέζικης αποστολής στη Eurovision που ερμήνευσε το τραγούδι “Only Teardrops” (σ.σ. το οποίο ήταν φαβορί από την αρχή). Μάλιστα, το περασμένο Σάββατο, ανήμερα της ημέρας διεξαγωγής του διαγωνισμού, εφημερίδες στην Κοπεγχάγη είχαν αφιέρωμα στην ʼνια και την ενδυμασία της εκπροσώπου τους γιατί το φόρεμα είναι οικολογικό, φτιαγμένο από οργανικό βαμβάκι, υλικό δηλαδή που δεν περιέχει καθόλου χημικά. Για την ίδια τη σχεδιάστρια άλλωστε η οικολογία, η ανακύκλωση, η χρήση οργανικών υλικών αποτελεί τρόπο ζωής. Υπήρχε, όμως, και άλλος λόγος: Η 'Ανια είναι κόρη ροδίτη μετανάστη από τη Σάλακο στη Δανία πριν από 45 και πλέον χρόνια, ο οποίος είναι γνωστός εκεί στον τομέα του ρούχου και συγκεκριμένα στα νυφικά με την επωνυμία «Panayotis», το όνομά του δηλαδή. Έτσι, εφημερίδες ανέφεραν ότι η κόρη του είναι αυτή που έφτιαξε το φόρεμα της εκπροσώπου της χώρας στη Eurovision. 'Αλλωστε, ο πατέρας της, ο οποίος είναι πολύ δεμένος με τον τόπο του και το χωριό του, είναι αυτός που επέμενε το δεύτερο όνομά της να είναι Ελευθερία αφού η 'Ανια γεννήθηκε ανήμερα της επετείου της Ενσωμάτωσης και κατά καιρούς έχει εκφράσει την επιθυμία αντί να επιλέγει το καλοκαίρι να έρχεται-όπως όλοι οι Σκανδιναβοί-να βρίσκεται εδώ το Μάρτιο για να δει τι γίνεται την ημέρα των γενεθλίων της, γνωρίζοντας βέβαια τι σημαίνει η ημερομηνία αυτή για τον τόπο καταγωγής της. Η 'Ανια, 41 χρονών σήμερα, έρχεται στη Ρόδο από τότε που ήταν μωρό, πριν ακόμη συμπληρώσει τον πρώτο χρόνο της ζωής της, και από τότε βρίσκεται εδώ κάθε χρόνο, όπως άλλωστε και τα άλλα τρία αδέλφια της και τώρα τα παιδιά τους. ʼλλωστε, έχει βαπτιστεί στη Σάλακο και η ίδια έχει ισχυρούς δεσμούς με το χωριό και με τους συγγενείς της εκεί, έχοντας κάνει και κουμπαριά. Το ξεκίνημα Αν ήθελε κανείς να χαρακτηρίσει την ʼνια, θα έλεγε ότι από μικρή ήταν «καλλιτέχνης». Είχε μια άλλη «ματιά» στα πράγματα, μια ιδιαίτερη ευαισθησία και μπορούσε να αντιλαμβάνεται και να «αισθάνεται» τι συμβαίνει γύρω της, χωρίς να λέει πολλά λόγια. Η ίδια πάντα έλεγε ότι αναγκαστικά είναι έτσι αφού…δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τη μισή της οικογένεια, μια και δεν μιλάει ελληνικά-καταλαβαίνει όμως τα βασικά και συνεννοείται ενώ μια εποχή που είχε μείνει έξι μήνες στην Ελλάδα είχε αναπτύξει τη γλώσσα. Από μικρή είχε δείξει το ταλέντο της και μπορούσε να σχεδιάζει παντού, μέχρι και… σε χαρτοπετσέτες! Έτσι, και όταν τελικά πραγματοποίησε το όνειρό της, μετακόμισε στην Κοπεγχάγη από την επαρχία της Δανίας που μεγάλωσε, το Vejle, και άνοιξε το δικό της εργαστήρι, κάνοντας τα πρώτα της βήματα ως σχεδιάστρια μόδας, με τη δημιουργικότητα να είναι πάντα το πιο σημαντικό για εκείνην. Κατά καιρούς έχει σχεδιάσει και έχει ράψει τα ρούχα για γνωστούς ανθρώπους, ακόμη και συγγενείς της Βασιλικής οικογένειας της Δανίας ή για κοσμικά events και ανθρώπους που βγαίνουν στην τηλεόραση. Αποφεύγει, όμως, να το διατυμπανίζει και να το διαφημίζει γιατί, όπως λέει, πρόκειται για μία πολύ ιδιωτική στιγμή μεταξύ εκείνης και του πελάτη της και θεωρεί ότι δεν έχει το δικαίωμα να τη βγάζει προς τα έξω. Μάλιστα, δεν είπε ούτε όταν ρωτήθηκε από τη Δανέζικη τηλεόραση τις προηγούμενες ημέρες, σε τηλεφωνική συνέντευξη που της πήραν. Στην κορυφή της Eurovision! Τι έγινε, όμως, αυτή τη φορά; Ζαλισμένη ακόμα από το προηγούμενο βράδυ αλλά και απολύτως χαλαρή όπως πάντα, μιλάει στη «Ρ» το πρωί της Κυριακής, μόνο κάποιες ώρες δηλαδή μετά και αφού το φόρεμά που έφτιαξε είχε κάνει το γύρο της Ευρώπης μέσα από τους τηλεοπτικούς δέκτες στους οποίους ήταν συντονισμένοι πάνω από 2 εκατομμύρια άνθρωποι τη στιγμή που η Έμιλυ Ντε Φόρεστ αναδεικνυόταν η φετινή νικήτρια της Eurovision! Πώς πέρασε, όμως, εκείνη, την ώρα του διαγωνισμού; Όπως αρκετοί άνθρωποι στην Ευρώπη, με το σύζυγό της και παρέα μπροστά από την τηλεόραση. Βέβαια, η ίδια είχε και…ένα ενδιαφέρον παραπάνω. Μόλις πια ήταν τετελεσμένο ότι η 20χρονη Έμιλυ θα έφερνε τον διαγωνισμό του χρόνου στην Κοπεγχάγη, οι φίλοι της ήταν εκείνοι που συνειδητοποίησαν τι ακριβώς είχε συμβεί και τι σημαίνει αυτό για τη δουλειά της ʼνια, και άρχισαν να το πανηγυρίζουν! Η κρατική τηλεόραση της Δανίας ήταν εκείνη που «έβγαλε» προς τα έξω το φόρεμα, δηλαδή ότι είναι οργανικό αλλά και τη σχεδιάστρια που το έφτιαξε-μάλιστα, λέγεται ότι είναι από τις σπάνιες φορές που το εθνικό τηλεοπτικό κανάλι της Δανίας μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία. Είναι γνωστό ότι η Δανία είναι μία χώρα πρωτοπόρος σε θέματα οικολογίας και προστασίας του περιβάλλοντος και ίσως να ήθελε να προμοτάρει και αυτό ενώ πιθανώς ρόλο να έπαιξε και το γεγονός ότι η νεαρή Έμιλυ-την οποία δημοσιεύματα θέλουν να είναι γαλαζοαίματη και συγκεκριμένα δισέγγονη της Βασίλισσας Βικτώρια-θεωρούνταν φαβορί από νωρίς. «Εγώ, απλά έκανα αυτό που κάνω πάντα. Δεν ξέρω πως έγινε», λέει στη «Ροδιακή» η ελληνοδανέζα σχεδιάστρια, με μία χαλαρότητα και μία απλότητα που για όσους τη γνωρίζουν συνάδει με το χαρακτήρα της αλλά όχι με τις στιγμές που ζει εκεί! «It’s crazy», απαντάει όταν τη ρωτάμε τι γίνεται εκεί. «Είναι τρελό!» δηλαδή, και συμπληρώνει ότι έγινε «overnight», μέσα σε μία νύχτα. Πως έφθασε μέχρι εδώ Η ίδια μέχρι και πέρυσι διατηρούσε κατάστημα μαζί με το εργαστήρι της-όπως συνηθίζεται εκεί-σε κεντρικό σημείο στην Κοπεγχάγη (βλ. φωτό), ωστόσο αποφάσισε να το κλείσει γιατί δεν την εξέφραζε αυτό. Θεωρεί ότι το να έχει μαγαζί με συγκεκριμένο ωράριο, με στόχο μόνο να πουλάει κτλ., της στερεί από τη δημιουργικότητα και το πάθος της που είναι αυτό ακριβώς, το σχέδιο και η δημιουργία. Έτσι, το έκλεισε και αυτή τη στιγμή διατηρεί, σε ένα στούντιο στην Κοπεγχάγη, το ατελιέ της, εκεί όπου έγιναν οι πρόβες και το fitting (βλ. φωτό) της φετινής νικήτριας της Eurovision ενώ συνεργάζεται και με δυο φωτογράφους. Τα ρούχα της διατίθενται επίσης σε επιλεγμένα καταστήματα στη Δανία ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμα και στο Διαδίκτυο. Τώρα, πως την επέλεξε η Δανέζικη αποστολή: Καθοριστικό ρόλο φαίνεται να έπαιξε μία πολύ δημοφιλής τραγουδίστρια της ροκ στη Δανία, η οποία συμμετείχε στη δημιουργία του τραγουδιού της χώρας. Κάποιος από την ομάδα φέρεται να πρότεινε για το ρούχο την ʼνια, γνωρίζοντας προφανώς τη δουλειά της και θεωρώντας ότι ταιριάζει με το όλο concept της παρουσίας της χώρας τους στη Eurovision. Έτσι, της έστειλαν e-mail και στη συνέχεια επικοινώνησε μαζί της ο μάνατζερ της Έμιλυ και η “χημεία” ήταν καλή. Μάλιστα, η ʼνια δεν έφτιαξε μόνο το φόρεμα αλλά διακόσμησε και τα σακάκια των αντρών που πλαισίωναν την τραγουδίστρια στη σκηνή. Για την Έμιλυ λέει ότι είναι «πολύ γλυκιά κοπέλα» και η συνεργασία τους ήταν άψογη. ʼλλωστε, για την ίδια, η διακριτικότητα με τους πελάτες της είναι βασικό στοιχείο. «Όλοι πληρώνουν την ίδια τιμή», λέει. Πάντως, λίγες ημέρες πριν τον διαγωνισμό, στο facebook η σελίδα της αλλά και εκείνη της φωτογράφου που συνεργάζεται και τράβηξε τις φωτογραφίες από τις πρόβες της Έμιλυ, της Lina Ahnoff είχαν πάρει “φωτιά” από ευχές. Καταλαβαίνει κανείς, βέβαια, τι έγινε μετά. Χαρακτηριστικό είναι, πάντως, ότι οι πελάτισσές της στέλνουν e-mail σχολιάζοντας ότι τώρα πια τα φορέματα και τα νυφικά που τους έχει φτιάξει, θα κοστίζουν πολλά λεφτά! Αν χαρακτήριζε κανείς το στυλ των ρούχων που φτιάχνει η ʼνια θα το έλεγε «νεορομαντικό». ʼλλωστε, δεν κρύβει το θαυμασμό της για τη γνωστή σχεδιάστρια μόδας Στέλλα Μακάρτνεϊ αλλά και για τη «δική μας» Σοφία Κοκοσαλάκη που είναι αρκετά γνωστή στην Ευρώπη. Περιμένει πως και πως να έρθει στη Ρόδο Όσο για εκείνη, μπορεί αυτή τη στιγμή να παίρνει μερίδιο της δημοσιότητας στη Σκανδιναβία από τη “χρυσόσκονη” της Eurovision και να βλέπει να ανοίγονται μεγάλες προοπτικές για τη δουλειά της, αλλά εκείνο που θέλει είναι να έρθει γρήγορα ο Σεπτέμβρης για να έρθει στη Ρόδο όπως έχει προγραμματίσει, να ξυπνάει τα πρωινά στο σπίτι των γονιών της στη Σάλακο, να απολαμβάνει τον καφέ της κάτω από τον επιβλητικό Προφήτη Ηλία, να “πετάγεται” σε μία κοντινή παραλία και να κάθεται κάτω από τον καυτό ροδίτικο ήλιο που πάντα ήθελε «να παίρνει» μαζί της στην παγερή και βροχερή Κοπεγχάγη…

Διαβάστε ακόμη

Σε Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Σορωνής

Εκδήλωση για τη βία εναντίον των γυναικών

«Γη Μήτηρ»: Παρουσίαση ποιητικής συλλογής της Ιουλίτας Ηλιοπούλου

Ομιλία της αρχαιολόγου Κωνσταντίας Κεφαλά στις 17 Μαΐου

Το Διεθνές Φεστιβάλ Τζαζ Ρόδου και Νοτίου Αιγαίου επιστρέφει δυναμικά | 1-4 Ιουνίου

Παν-Μεσογειακή εκδήλωση για την Ημέρα της Μεσογείου στη Ρόδο

Δωρεάν είσοδος στα αρχαιολογικά μνημεία της Δωδεκανήσου το Σάββατο

«Το Όνειρο ενός Γελοίου» σήμερα και αύριο στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου