Σήμερα η Διεθνής Έκθεση Θαλάσσιου Τουρισμού

Σήμερα η Διεθνής Έκθεση Θαλάσσιου Τουρισμού

Σήμερα η Διεθνής Έκθεση Θαλάσσιου Τουρισμού

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 668 ΦΟΡΕΣ

Το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου συμμετέχει με δικό του περίπτερο

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδ/σου συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση Θαλάσσιου Τουρισμού "Posidonia Sea Tourism Forum" που πραγματοποιείται στην Αθήνα σήμερα και αύριο στο Μέγαρο Μουσικής, με δικό του ανεξάρτητο περίπτερο (Β25). Στο χώρο του περιπτέρου μας ο κάθε επισκέπτης μπορεί να ενημερωθεί για τις υποδομές των νησιών μας και τις δυνατότητες ανάπτυξης θαλάσσιου τουρισμού. Το συνέδριο Posidonia Sea Tourism είναι το δεύτερο που γίνεται και συναπαρτίζεται από εξειδικευμένες συνεδρίες στις κρουαζιέρες, την ιστιοπλοΐα και την ακτοπλοΐα. Το πρώτο Posidonia Sea Tourism Forum, που είχε γίνει πριν δύο χρόνια, το 2011, είχε εξετάσει τις δυνατότητες της χώρας συνολικά σε όλες τις μορφές του θαλάσσιου τουρισμού και προσδιόρισε μια σειρά προκλήσεων που πρέπει να αντιμετωπιστούν, προκειμένου η χώρα να διατηρήσει μια υγιή μελλοντική ανάπτυξη τόσο για τον τουρισμό κρουαζιέρας, όσο και για τον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα. Το φετεινό Φόρουμ, μεταξύ άλλων, θα εξετάσει τις στρατηγικές ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, την ανάπτυξη νέων προορισμών, τις αποκρατικοποιήσεις λιμένων και υποδομών, το γιώτινγκ και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή η μορφή τουρισμού στη χώρα μας (φορολογία, υποδομές, υπηρεσίες κ.λπ.), καθώς και τις προοπτικές του χώρου. Η έκθεση γίνεται σε διευρυμένο εκθεσιακό χώρο σε σχέση με το 2011 και το Φόρουμ καλύπτει ευρύτερο φάσμα συνέδρων, εκθετών και προσκεκλημένων. Ο ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Η επένδυση στο θαλάσσιο τουρισμό κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που παρουσιάστηκε από το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, οι τομείς της κρουαζιέρας και του yachting έχουν τη δυναμικότητα να δημιουργήσουν συνδυαστικά πάνω από 40.000 νέες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, η πλήρης εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για το home-porting (λιμένες επιβίβασης /αποβίβασης) των εταιρειών κρουαζιέρας θα μπορούσε να προσδώσει στην ελληνική οικονομία ετήσια έσοδα άνω του ενός δισ. ευρώ. Τα πρώτα σημάδια ενδιαφέροντος για τις προοπτικές που ανοίγονται στην Ελλάδα είναι ήδη εμφανή. Με περισσότερες από 15 μαρίνες στην Ελλάδα να προορίζονται για ιδιωτικοποίηση, αναμένεται ότι διεθνείς διαχειριστές μαρίνων, όπως η D-Marin Μarinas Group, οι οποίοι έχουν πρόσφατα επενδύσει σε ελληνικές μαρίνες, θα παρουσιάσουν τη μελλοντική στρατηγική τους για την περιοχή. Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην περιοχή μας αποδεικνύεται περαιτέρω από την άφιξη νέων εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων της FTI Cruises το 2012, της Disney Cruises και της Paul Gauguin Cruises μέσα στο 2013, καθώς επίσης και από την παρουσία νέων πλοίων που θα πραγματοποιήσουν για πρώτη φορά φέτος δρομολόγια στη Μεσόγειο. «Μολονότι η Ελλάδα διαθέτει μια μοναδική ακτογραμμή μήκους 16.000 χλμ., 1.200 νησιά και 4.800 νησίδες, καθώς και ένα ήπιο κλίμα, οι μεγάλες δυνατότητες των θησαυρών αυτών και η εν δυνάμει συνεισφορά τους στην εθνική οικονομία παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτες λόγω της απουσίας ενός στρατηγικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδύσεων, που θα ευνοήσουν την ανάπτυξη ποιοτικών και ολοκληρωμένων προϊόντων θαλάσσιου τουρισμού. Αυτό όμως φαίνεται ότι αλλάζει πλέον», ανέφερε ο Θεόδωρος Βώκος, Project Director των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., διοργανωτών του Φόρουμ. Παρούσες στο φόρουμ, το οποίο τελεί πλέον υπό την υποστήριξη του Διεθνούς Συμβουλίου Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA - Europe και του Συνδέσμου Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας MedCruise, θα είναι επίσης οι εταιρείες κρουαζιέρας Celebrity Cruises and Azamara Club Cruises, MSC Cruises, Silversea, Costa Crociere, Paul Gauguin Cruises, FTI Cruises και Louis Cruises. Η διεθνής σημασία του συνεδρίου αντικατοπτρίζεται και στη μεγάλη λίστα εκθετών, η οποία περιλαμβάνει προορισμούς από τις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Ερυθράς Θάλασσας. Στους εκθέτες περιλαμβάνονται οι λιμένες Πειραιώς, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ρόδου, Μαρμαρά από την Τουρκία κ.α., προορισμοί και δήμοι όπως του Αγίου Νικολάου, δημόσιοι οργανισμοί όπως ο ΕΟΤ και επιμελητήρια, πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών, ταξιδιωτικά γραφεία, εταιρείες τεχνικής υποστήριξης, κ.ά. Κατά την πρώτη ημέρα του φόρουμ, οι εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας θα αναλύσουν επίσης τη σημασία της επένδυσης σε λιμένες για την ανάπτυξη της βιομηχανίας, ενώ παράλληλα θα εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο η Ιταλία, η Τουρκία και η Μαύρη Θάλασσα προσέλκυσαν τέτοιες επενδύσεις εις βάρος της Ελλάδας, η οποία δυστυχώς δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί πλήρως το δυναμικό της. Ωστόσο, η αναμενόμενη ιδιωτικοποίηση των λιμένων της Ελλάδας, η οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε φάση σχεδιασμού, αναμένεται να προσελκύσει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον, τόσο από διεθνείς διαχειριστές λιμένων, όσο και από εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες θα παρουσιάσουν με τη σειρά τους πιθανά επενδυτικά σχέδια, που θα οδηγήσουν σε αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών στην Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμη

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών

Απαγορεύεται η διέλευση και παραμονή στις δασικές περιοχές τις νυκτερινές ώρες

Επίθεση Γ. Νικητιάδη στη ΝΔ για το ακτοπλοϊκό Καρπάθου-Κάσου σε συζήτηση με τον Γ. Παππά στη Βουλή

Αύριο Σάββατο στις 12 το μεσημέρι το τελευταίο αντίο στον Αθανάσιο Κούτσια