Οι ακτοπλόοι ρίχνουν στους ΟΤΑ το μπαλάκι

Οι ακτοπλόοι ρίχνουν στους ΟΤΑ το μπαλάκι

Οι ακτοπλόοι ρίχνουν στους ΟΤΑ το μπαλάκι

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 129 ΦΟΡΕΣ

Τη ριζική αλλαγή που προσπαθεί να επιβάλει η κυβέρνηση στο επιδοτούμενο δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (άγονες γραμμές), βάζοντας την Τοπική Αυτοδιοίκηση να καλύπτει μέρος του κόστους της επιδότησης αυτών για να υπάρχει ακτοπλοϊκή συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών, στηρίζουν και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αυτό φάνηκε από τις χθεσινές δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μ. Σακέλλη, ο οποίος μιλώντας στο 2ο Posidonia Sea Tourism Forum υποστήριξε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να περιορίσει τις απαιτήσεις στις αναγκαίες ή διαφορετικά να συμμετάσχει στο κόστος κάλυψης των εξόδων των δρομολογίων. “Σε μια περίοδο κρίσης δεν μπορούμε να μιλάμε για πολυτέλειες και μάλιστα όταν δεν θέλουμε να τις πληρώνουμε” τόνισε ο Μ. Σακέλλης. Την ίδια ώρα ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επέκρινε το υπουργείο Οικονομικών, λέγοντας πως η κίνησή του να μειώσει τις ήδη χαμηλές αποζημιώσεις για την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας έγινε αυθαίρετα και επιπόλαια χωρίς πριν να υπάρξει μελέτη για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Αποτέλεσμα αυτής της “αυθαίρετης” περικοπής είναι να καταργηθούν τα ποιοτικά κριτήρια στους διαγωνισμούς των δρομολογίων 2013, 2014, προειδοποιώντας πως αν τα επόμενα χρόνια αντιμετωπιστούν σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των μικρών νησιών, να μην απορήσουμε. Ο Μ. Σακέλλης έκανε λόγο για επιβεβλημένη αποχώρηση και πώληση πλοίων, καθώς, όπως εξήγησε, η πτώση της κίνησης έχει αποτέλεσμα την ανάγκη προσαρμογής του ακτοπλοϊκού στόλου στα νέα δεδομένα. “Υπάρχουν γραμμές όπου τα πλοία εκτελούν το 50% των δρομολογίων που έχουν την δυνατότητα να εκτελούν, ενώ σε άλλες η πληρότητα των πλοίων είναι εξαιρετικά χαμηλή λόγω της εκτέλεσης δρομολογίων χωρίς να υπάρχουν οι αντίστοιχες συγκοινωνιακές ανάγκες” πρόσθεσε. Διευκρίνισε δε ότι για το φετινό καλοκαίρι δεν προβλέπονται αλλαγές σε σχέση με το 2012 όσον αφορά τον αριθμό και τη συχνότητα των δρομολογίων. Ακτοπλοϊκές υπηρεσίες Αναφερόμενος στις ακτοπλοϊκές ελληνικές υπηρεσίες υποστήριξε ότι αυτές δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αυτές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς το 80% των επιβατών στο Αιγαίο μετακινείται με σύγχρονα πλοία νέας τεχνολογίας ηλικίας από 1 έως 20 ετών, ενώ το 20% των επιβατών εξυπηρετείται με πλοία μεγάλης ηλικίας που φτάνουν μέχρι και τα 40 έτη και τα οποία πρέπει να αντικατασταθούν. Μεγάλο θέμα για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες παραμένει, κατά τον Μ. Σακέλλη, το ύψος των ναύλων, που, όπως είπε, επηρεάζεται από παράγοντες κόστους που δεν μπορούν να ελέγξουν, όπως π.χ. τα καύσιμα, αλλά και από παράγοντες όπως η επιβολή υψηλής φορολόγησης, κρατήσεις υπέρ τρίτων και υποχρεώσεις στην επάνδρωση και στην εκτέλεση δρομολογίων που δεν χρειάζονται. Όλα αυτά επιβαρύνουν τον νησιώτη, τον επιβάτη ή τον τουρίστα.

Διαβάστε ακόμη

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο

Ιακ. Γρύλλης: «Επιχειρείται η ηθική και οικονομική εξόντωσή μου»

54 προσλήψεις από τον δήμο Ρόδου για την προστασία των δασών

Απαγορεύεται η διέλευση και παραμονή στις δασικές περιοχές τις νυκτερινές ώρες

Επίθεση Γ. Νικητιάδη στη ΝΔ για το ακτοπλοϊκό Καρπάθου-Κάσου σε συζήτηση με τον Γ. Παππά στη Βουλή

Αύριο Σάββατο στις 12 το μεσημέρι το τελευταίο αντίο στον Αθανάσιο Κούτσια