Τελικά γλίτωσαν το ...κοράκιασμα οι κάτοικοι και οι επισκέπτες των μικρών νησιών της περιοχής μας.
Εστω και στο παραπέντε, χθες το μεσημέρι υπεγράφη νέα σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και της εταιρείας που μεταφέρει νερό στα μικρά νησιά και έτσι η υδροδότηση των νησιών θα συνεχιστεί απρόσκοπτα.
Ηδη από χθες, ο επιχειρηματίας κ. Χρ. Ηλιακίδης, έδωσε εντολή και οι υδροφόρες μετέφεραν νερό στο νησί της Χάλκης, ενώ σήμερα αναμένεται να εφοδιαστεί και η Σύμη και αύριο οι Λειψοί και η Πάτμος. Έτσι έστω και την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκαν τα χειρότερα και δεν χρειάστηκε να πουν το νερό-νεράκι οι κάτοικοι των νησιών.
Το πρόβλημα προέκυψε επειδή το Ελεγκτικό συνέδριο είχε καθυστερήσει να εγκρίνει την σύμβαση μεταξύ του επιχειρηματία και του δημοσίου.
Όλα ξεκίνησαν, όταν τον Ιανουάριο του 2013 ο διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός, που προκήρυξε το υπουργείο, κηρύχθηκε άγονος. Σας επισημαίνω ότι ένας διεθνής διαγωνισμός χρειάζεται 50 ημέρες δημοσιότητα στην επίσημη εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Ο πρώτος διαγωνισμός βγήκε άγονος και προκηρύχθηκε νέος.
Για την κάλυψη των αναγκών υδροδότησης, έγινε απευθείας ανάθεση στο μοναδικό μειοδότη, τον ιδιοκτήτη της Υδροδοτικής, σημειώνει ο απερχόμενος γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Σπιλάνης, ο οποίος μίλησε στο news.gr.
Όπως εξηγεί ο κύριος Σπιλάνης, προκηρύχθηκε και δεύτερος διαγωνισμός, και η υπόθεση παραπέμφθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ανέλαβε να πραγματοποιήσει προσυμβατικό έλεγχο για να διαπιστωθεί το νομότυπο της όλης διαδικασίας. Όταν το ποσό ξεπερνάει το 1.000.000 ευρώ και πριν ξεκινήσει η υλοποίηση της νέας σύμβασης, η νομιμότητα ενός διαγωνισμού τίθεται στο μικροσκόπιο του Ελεγκτικού.
Λόγω ακριβώς του προβλήματος που προέκυψε ο βουλευτής κ. Μ. Κόνσολας ανακοίνωσε ότι κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για το θέμα της υδροδότησης των νησιών του Αιγαίου ζητώντας να υπάρξει ένας ολοληρωμένος σχεδιασμός που θα δώσει μόνιμη και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα και θα μειώσει το σημερινό υπέρογκο κόστος μεταφοράς νερού που μετακυλίεται στους νησιώτες και στον κρατικό προϋπολογισμό.