Διένεξη ΝΔ - Ρέππα για τον οδικό άξονα Αμβρακίας - Ακτίου

Διένεξη ΝΔ - Ρέππα για τον οδικό άξονα Αμβρακίας - Ακτίου

Διένεξη ΝΔ - Ρέππα για τον οδικό άξονα Αμβρακίας - Ακτίου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 331 ΦΟΡΕΣ

Διένεξη μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της ΝΔ, προκάλεσε η υπογραφή των συμβάσεων για την κατασκευή του οδικού άξονα που θα συνδέει την Αμβρακία με το ʼκτιο.

Διένεξη μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της ΝΔ, προκάλεσε η υπογραφή των συμβάσεων για την κατασκευή του οδικού άξονα που θα συνδέει την Αμβρακία με το ʼκτιο.

Για εξάμηνη καθυστέρηση έκανε λόγο ο τομεάρχης της ΝΔ Μ. Χαλκίδης, υποστηρίζοντας ότι "το μόνο που χρειαζόταν ήταν μία υπογραφή". Ο υπουργός Υποδομών κ. Ρέππας απαντώντας, υποστήριξε ότι ο χειρισμός του ζητήματος από τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά ήταν τέτοιος, ώστε προκλήθηκε άνοδος του κόστους του έργου και επιπλέον καθυστέρηση στη χρηματοδότηση.

Στην ανακοίνωσή του ο κ. Χαλκίδης ανέφερε: "Το έργο "ʼκτιο - Αμβρακία", μήκους 46,5 χλμ., προϋπολογισμού κόστους 338 εκ. ευρώ (κόστος κατασκευής - απαλλοτρίωσης) μελετήθηκε επί Κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας και δημοπρατήθηκε στις 2 Ιουνίου 2009, σε τέσσερις (4) εργολαβίες.

Αναδείχθηκαν οι μειοδότες και ο φάκελος του έργου στάλθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο έδωσε το "πράσινο φως" για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου.

Το Σεπτέμβριο, λόγω εκλογών, η σύμβαση δεν υπογράφηκε. Σήμερα, επιτέλους, έβαλε την υπογραφή του ο Υπουργός Υποδομών, μετά από καθυστέρηση ενός εξαμήνου, προκειμένου το έργο να εγγραφεί στο ενεργητικό του. Αυτή είναι η αλήθεια. Μια απλή υπογραφή χρειαζόταν".

Απάντηση Ρέππα

Για βασικά προβλήματα έκανε λόγο ο υπουργός κ. Ρέππας:

"Το έργο της οδικής σύνδεσης Αμβρακίας - Ακτίου είχε βασικά προβλήματα:

* Δεν ήταν μελετητικά ώριμο, αφού την ίδια στιγμή που δημοπρατούνταν η κατασκευή του έργου δημοπρατούνταν και η οριστική μελέτη εφαρμογής

* Δεν προβλεπόταν η σύνδεση του οδικού άξονα με την Ιόνια Οδό

* Δεν είχαν προετοιμαστεί και υπογραφεί οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις για τις απαλλοτριώσεις

* Δεν είχε διασφαλισμένη την χρηματοδότηση, αφού ο κ. Σουφλιάς δεν είχε κάνει την ανακατανομή των κοινοτικών πόρων που απαιτούνταν για το έργο αυτό, προκειμένου να μην διαμαρτυρηθεί πιθανότατα κάποια άλλη περιοχή της χώρας, απ’ όπου θα έπρεπε να απενταχθεί κάποιο έργο ανάλογου κόστους.

Τέλος, οι ανάδοχοι ανακηρυχθήκαν με εκπτώσεις πάνω από 50%. Θυμίζουμε ότι ο κ. Σουφλιάς άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο για την ανάθεση των έργων με βασικό επιχείρημα τον περιορισμό των μεγάλων εκπτώσεων και πέτυχε ακριβώς το αντίθετο, υπονομεύοντας την κατασκευή των έργων και την ομαλή ολοκλήρωση των συμβάσεων.

Αυτή η πρακτική της παρελθούσας Κυβέρνησης οδήγησε σε συνεχείς παρατάσεις και συμπληρωματικές συμβάσεις, που οδηγούσαν με τη σειρά τους στον πολλαπλασιασμό του κόστους του έργου, στην αδιαφάνεια και στην άρνηση της Ε.Ε. να χρηματοδοτήσουν αυτά τα έργα" αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών.

Διαβάστε ακόμη

Ευρωεκλογές: Πού και πώς ψηφίζουμε, πόσους σταυρούς βάζουμε

Ημερίδα για τη βιώσιμη κινητικότητα στα ευρωπαϊκά νησιά

Youth Pass: Ξεπέρασαν τους 145.000 οι νέοι που θα λάβουν την ενίσχυση – Πότε καταβάλλεται το ποσό;

Στοιχεία «σοκ» από την ΕΛ.ΑΣ. για την ενδοοικογενειακή βία: 493 περιστατικά σε έξι ημέρες

Φορολογικές Δηλώσεις - Σωρεία προβλημάτων και ταλαιπωρίας η υποβολή τους

«Πράσινο φως» από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

MyInfo: Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του gov.gr

Πράσινο φως από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά