Διαμαρτύρεται η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών

Διαμαρτύρεται η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών

Διαμαρτύρεται η Ομοσπονδία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 315 ΦΟΡΕΣ

Μεγάλη ζήτηση είχαν για τους Έλληνες μαθητές οι ειδικότητες της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης που καταργήθηκαν, καθώς παρείχαν σίγουρο μέλλον και αποκατάσταση, σε όσους ήθελαν να τους ακολουθήσουν επαγγελματικά. Αυτό επισημαίνει η ομοσπονδία επαγγελματιών –βιοτεχνών εμπόρων Δωδεκανήσου, σε ανακοίνωσή της, κάνοντας λόγο για απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, και ζητώντας από την κυβέρνηση να επανεξετάσει την απόφασή της. Αναλυτικά αναφέρει τα εξής: «Η δημόσια δευτεροβάθμια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, βρίσκεται από τις 9 Ιουλίου 2013 στο επίκεντρο της δημοσιότητας, λόγω της κατάργησης των 46 από τις 110 ειδικότητες των Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών. Το υπουργείο Παιδείας χωρίς καμιά ουσιαστική τεκμηρίωση, χωρίς πρότερη συνεννόηση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, καταργεί με μια αιφνιδιαστική και αναιτιολόγητη απόφαση ειδικότητες που λειτουργούν επιτυχώς στα ελληνικά τεχνικά λύκεια εδώ και δεκαετίες. Οι απόφοιτοι του Γυμνασίου και μαθητές του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος δεν θα μπορούν να επιλέξουν να σπουδάσουν σε ειδικότητες των τομέων Υγείας - Πρόνοιας, Γραφικών Τεχνών, Αισθητικής, Κομμωτικής, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, και Αργυροχρυσοχοΐας. Πρόκειται για ειδικότητες που ενδιέφεραν και απορροφούσαν δεκάδες χιλιάδες μαθητές πανελλαδικά. Πρόκειται επίσης για ορισμένες ειδικότητες που εκπροσωπούνται σε επαγγελματικό επίπεδο από τη ΓΣΕΒΕΕ και τις κλαδικές Ομοσπονδίες μέλη της. Την επόμενη μέρα από την κατάργηση των εν λόγω ειδικοτήτων, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε, σε πανηγυρική εκδήλωση, την επικύρωση της ρύθμισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων κατόχων τίτλων σπουδών για ειδικότητες των ΕΠΑΛ / ΕΠΑΣ, πολλές εκ των οποίων μόλις είχαν καταργηθεί! Έτσι συντελείται το πρωτοφανές: να ρυθμίζονται επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων, κάτι το οποίο ήταν διαχρονικά απαιτούμενο από όλους τους κοινωνικούς φορείς και, την ίδια στιγμή, να καταργούνται ειδικότητες των δημόσιων σχολείων που βγάζουν πολλούς από αυτούς τους απόφοιτους. Την ίδια στιγμή που όλοι επιθυμούμε ένα αναβαθμισμένο και αποδοτικό Επαγγελματικό και Τεχνικό Λύκειο, το δημόσιο σχολείο στερείται κάποιες από τις βασικότερες ειδικότητές του. Για ποιο κοινωνικό μέλλον, για ποια οικονομική ανάπτυξη μπορούμε να μιλάμε με αυτούς τους όρους; Ποια σύγχρονη κοινωνία προόδευσε απαξιώνοντας την επαγγελματική της εκπαίδευση; Καλούμε την κυβέρνηση να επανεξετάσει την απόφασή της και να προχωρήσει σε άμεση και δραστική αναβάθμιση της δημόσιας δευτεροβάθμιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης».

Διαβάστε ακόμη

Ημερίδα για την πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Περιοδεία στο νησί μας πραγματοποίησε ο Γιώργος Αυτιάς

Το Φινλανδικό Σχολείο Ρόδου γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς