Πώς οι Τούρκοι “κλέβουν” τουρίστες

Πώς οι Τούρκοι “κλέβουν” τουρίστες

Πώς οι Τούρκοι “κλέβουν” τουρίστες

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 236 ΦΟΡΕΣ

Στη “ναυμαχία” των τουριστικών μεταφορών κερδίζουν οι γείτονες παραβιάζοντας τις διμερείς συνθήκες που ισχύουν

Ανοικτό “πόλεμο” με τακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού έχουν ξεκινήσει σε βάρος των Ελλήνων πλοιοκτητών που δραστηριοποιούνται στα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας τουρκικές εταιρείες. Εκμεταλλευόμενες την οικονομική συγκυρία και το φορολογικό καθεστώς που ισχύει στη γειτονική χώρα, “χτυπούν” μεγάλα γκρουπ τουριστών, προσφέροντας μετάβαση στα τουρκικά παράλια αντί ευτελούς έως και μηδενικού αντιτίμου. Όπως γράφει η “Real news” “αυτή η κατάσταση έχει φτάσει σε οριακό σημείο τους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι αναγκάζονται είτε να αποσύρουν τα πλοία τους είτε να τα καταστήσουν ανενεργά για το καλοκαίρι. Ο Δημήτρης Χαματζόγλου, εκπρόσωπος της κοινοπραξίας πλοίων της Κω και πλοιοκτήτης του Aegean Prince-II, μιλά στη Real news για τη μήνυση που κατέθεσε η κοινοπραξία στις 17 Ιουνίου, με σκοπό να μπει ένα τέλος στη παράνομη αυτή δραστηριότητα των Τούρκων. “Εάν και εφόσον φέτος δεν δικαιωθούμε, που δεν ζητάμε κάτι άλλο από την απλή εφαρμογή του νόμου, μπορεί να οδηγηθούμε στο να σηκώσουμε τουρκικές σημαίες στα πλοία μας”, τονίζει χαρακτηριστικά. Ποιά “κόλπα” χρησιμοποιούν Ο Δ. Χαματζόγλου αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο εξαπατούν τις Αρχές οι τουρκικές εταιρείες: “Παίρνουν τους επιβάτες το πρωί, τους κόβουν δύο one way εισιτήρια, τους φέρνουν πίσω το ίδιο απόγευμα και ισχυρίζονται ότι δεν έκαναν κυκλικό πλου, αλλά δύο απλές διαδρομές. Η ατολμία του υπουργείου επιτρέπει σε μια εταιρεία να αλωνίζει στο “Αιγαίο”. Με βάση τον νόμο και ένα σύμφωνο συνεργασίας που είχαν υπογράψει το 2001 ο τότε υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδος Γιώργος Παπανδρέου και ο Τούρκος ομόλογός του Ισμαήλ Τζεμ, επιτρέπεται στα ελληνικά πλοία να κάνουν κυκλικές διαδρομές (από ελληνικά λιμάνια σε τουρκικά και επιστροφή την ίδια μέρα), ενώ απαγορεύεται ρητά για τα τουρκικά. Η συγκεκριμένη διάταξη, μάλιστα, ενισχύθηκε και με τον νόμο περί καμποτάζ, ο οποίος επιτρέπει στα τουρκικά πλοία να παίρνουν επιβάτες από ελληνικό λιμένα και να τους επιστρέφουν όχι νωρίτερα από 48 ώρες. Αυτές τις διατάξεις, ωστόσο, καταπατούν από πέρυσι οι τουρκικές ακτοπλοϊκές εταιρείες, εξωθώντας αρκετούς Έλληνες πλοιοκτήτες στο να αποσύρουν τα καράβια τους καθώς έχουν υποστεί ήδη ζημιές εκατομμυρίων ευρώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα δημόσια ταμεία, που καταγράφουν σημαντική απώλεια εσόδων από τη φορολογία (μη δήλωση εισοδήματος, αποφυγή πληρωμής λιμενικών τελών, διάφορα θέματα ΦΠΑ κ.α.). Διαφυγόντα κέρδη Είναι ενδεικτικό ότι ο δήμος Κω, που συμμετέχει στην κοινοπραξία των πλοίων με ποσοστό 6%, έχοντας ένα καράβι υπό τον έλεγχό του, υπολόγισε διαφυγόντα κέρδη που αγγίζουν τα 180.000 ευρώ για διάστημα δύο μηνών. Την ίδια στιγμή, η αναλογία των πλοίων που δραστηριοποιούνται στις συνδέσεις με τα τουρκικά παράλια, από τη Λέσβο μέχρι και το Καστελλόριζο, είναι 13 με ελληνική σημαία και 30 με τουρκική. “Η εταιρεία Tugay Turizm, εναντίον της οποίας έχουμε κινηθεί νομικά, εισιβάλλει στο Αιγαίο βάσει οργανωμένου σχεδίου. Πριν από μερικά χρόνια αγόρασε κάποια καράβια σε πολύ χαμηλές τιμές. Πρόπερσι ξεκίνησε από τη Ρόδο, φέτος το προχωρά στην Κω. Του χρόνου, που θα είναι αρκετά δυνατή, θα μπει στην Κάλυμνο και την Πάτμο”, τονίζουν Έλληνες πλοιοκτήτες. Οι μόνες αντιδράσεις που έχουν υπάρξει από ελληνικής πλευράς στην ασύδοτη παραβατικότητα των Τούρκων στο Αιγαίο προέρχονται από τη Ρόδο και την Κω, με το Λιμεναρχείο της τελευταίας να μοιράζει αρκετά πρόστιμα σε τουρκικά πλοία, τα οποία σταματούσαν να παρανομούν μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Ερωτήματα, ωστόσο, εγείρει το γεγονός ότι η Tugay Turizm, η ισχυρότερη εταιρεία, που κάνει το δρομολόγιο Κως-Αλικαρνασσός με 5 διαφορετικά Καταμαράν, δεν έχει μπει ποτέ στο στόχαστρο των αρχών.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο