Eντυπωσιασμένοι έφυγαν από τη Ρόδο οι σύνεδροι της ICCA

Eντυπωσιασμένοι έφυγαν από τη Ρόδο οι σύνεδροι της ICCA

Eντυπωσιασμένοι έφυγαν από τη Ρόδο οι σύνεδροι της ICCA

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 409 ΦΟΡΕΣ

Κολακευτικά λόγια από τον Πρόεδρο της Διεθνούς Ενωσης Συνεδρίων • Ποιές είναι οι νέες τάσεις της παγκόσμιας συνεδριακής βιομηχανίας Η Ρόδος εντυπωσίασε την παγκόσμια συνεδριακή κοινότητα. Το 45ο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Συνεδρίων (ICCA), που πραγματοποιήθηκε την προηγουμένη εβδομάδα στο νησί των Ιπποτών, συγκέντρωσε τους περισσότερους συνέδρους στην ιστορία του και συνοδεύτηκε από καινοτομίες και πλούσιο πρόγραμμα. Ποιες είναι όμως οι νέες τάσεις του συνεδριακού τουρισμού; Ποιος αποφασίζει και με ποια κριτήρια πού θα πραγματοποιηθεί ένα μεγάλο συνέδριο. Ποια είναι η φήμη της χώρας μας ως συνεδριακός προορισμός; Πόσο αναγκαίο είναι ένα μεγάλο συνεδριακό κέντρο; Για όλα αυτά απαντά ο νέος πρόεδρος του Λέι Χάρι. Ποιες είναι οι τάσεις της παγκόσμιας συνεδριακής βιομηχανίας; «Ο αριθμός των συνεδρίων που πραγματοποιούνται διεθνώς συνεχίζει την ανοδική του τάση. Αυτό δεν ισχύει βεβαίως για όλες τις χώρες, όμως σίγουρα η ευρωπαϊκή βιομηχανία συνεδρίων κινείται αυξητικά και μάλιστα προσελκύοντας πολύ μεγάλα συνέδρια. Η Ασία και ο Ειρηνικός είναι σε φάση ανάπτυξης του συνεδριακού τομέα, ειδικά η Σιγκαπούρη, η Ταϊλάνδη, η Μαλαισία και η Κορέα και στα επόμενα χρόνια αναμένεται να μπουν στην αγορά και οι χώρες της Κίνας και της Ινδίας, όπου αυτή την ώρα γίνονται εκεί μεγάλα έργα υποδομών. Γενικότερα στην Ασία δημιουργούνται μεγάλα συνεδριακά κέντρα και ιδιαίτερα στην Κίνα η οποία όσο πλησιάζουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Πεκίνου, το παγκόσμιο ενδιαφέρον στρέφεται προς αυτή τη χώρα.» Υπάρχουν αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί η βιομηχανία των συνεδρίων τα τελευταία χρόνια; «Ένα από τα πράγματα που έχουν αλλάξει είναι η είσοδος αυτών που αποκαλούμε "νέων βιομηχανιών". Σίγουρα οι μεγάλες ενώσεις που πραγματοποιούν χρόνια τώρα συνέδρια είναι ακόμα πολύ δυνατές, όμως συνεχώς προσθέτονται και νέοι κλάδοι, οι οποίοι έχουν μεγάλη δυναμική. Τέτοιοι είναι ο τεχνολογικός κλάδος και ο κατασκευαστικός, που σήμερα οργανώνουν μεγάλα συνέδρια. Αλλες αλλαγές, τις οποίες είδαμε και σε αυτό το συνέδριο, είναι αυτές που έχουν φέρει οι νέες τεχνολογίες και οι χρήσεις τους κατά τη διάρκεια των συνεδρίων. Ουσιαστικά βοηθούν τις διαδικασίες και κάνουν ευκολότερη την παρακολούθηση αλλά και την επικοινωνία των συνέδρων». Οι νέες όμως αυτές τεχνολογίες και η ευκολία που παρέχουν σε κάποιον να παρακολουθεί ένα συνέδριο ακόμα και από το γραφείο του, νομίζετε ότι σταδιακά θα μειώσει τον αριθμό των συμμετασχόντων σε μια διοργάνωση; «Αυτό είναι κάτι που το συζητάμε τα τελευταία 15 χρόνια και το αποκαλούμε "εικονικά συνέδρια". Ίσως αυτό που λέτε να συμβαίνει σε μικρά εταιρικά συνέδρια, όμως καμία αλλαγή δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα στα μεγάλα συνέδρια. Οι σύνεδροι επιδιώκουν την επικοινωνία από κοντά. Για μένα η τεχνολογία δεν είναι απειλή για τη βιομηχανία, αντιθέτως είναι ένα σύγχρονο όπλο που παρέχει μεγάλες ευκολίες». Ποια είναι η άποψή σας για την Ελλάδα ως συνεδριακό προορισμό; «Η Ελλάδα πιστεύω ότι μπορεί να ανταγωνιστεί πολύ καλά πολλούς άλλους προορισμούς. Οι υποδομές που διαθέτετε αλλά και ο επαγγελματισμός των υπηρεσιών που παρέχετε είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Επίσης θέλω να μιλήσω για τη θερμότητα του απλού κόσμου και την ενέργεια που εμείς εισπράξαμε. Είναι ένα ακόμα πολύ σημαντικό στοιχείο, γιατί καταλαβαίνετε ότι ένας σύνεδρος τελικά συναναστρέφεται όταν ταξιδεύει τους σερβιτόρους του ξενοδοχείου, τους οδηγούς ταξί, το προσωπικό του συνεδρίου». Είστε ικανοποιημένοι από την υποδοχή που είχατε από την Ελλάδα; Πιστεύετε ότι η χώρα μου «εκμεταλλεύτηκε» αυτό το συνέδριο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο; «Πιστεύω πως ναι. Είχα να επισκεφτώ την Ελλάδα 20 χρόνια και βλέπω πολύ μεγάλες βελτιώσεις σε όλες τις τουριστικές υποδομές και γενικότερα στην εικόνα της χώρας ήταν πολύ θετικές. Η Ρόδος επίσης μας άφησε με πολύ καλές εντυπώσεις και για τις συνεδριακές της υποδομές αλλά και το ίδιο το νησί. Είχαμε σε αυτό το συνέδριο περίπου 150 περισσότερους συμμετέχοντες από κάθε άλλη φορά και πιστεύω ότι αυτό το οφείλουμε σε μεγάλο βαθμό στη Ρόδο. Το βασικό είναι η πληροφόρηση που δίνεις για μια χώρα. Τα στοιχεία εκείνα που θα πάρει ο άλλος μαζί του, όταν θα επιστρέψει στη χώρα του και το γραφείο του, σε συνδυασμό βέβαια με όλα αυτά που είδε και άκουσε. Γενικά νομίζω ότι από την πλευρά της η χώρα σας έκανε καλή δουλειά για αυτό το συνέδριο». Νομίζετε ότι επωφελήθηκε η Ελλάδα τα μέγιστα από τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων; «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες προσδίδουν στη χώρα διοργάνωσης ένα διεθνές προφίλ και η επιτυχία τους αποδεικνύει σε όλους την ικανότητα και την επάρκεια που έχει αυτή η χώρα στη διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων. Το σχόλιο μου για τους Ολυμπιακούς, ακόμα κι αν είμαι Αυστραλός, είναι ότι η Βαρκελώνη χρησιμοποίησε τους Αγώνες πιο αποτελεσματικά από οποιονδήποτε άλλο. Σίγουρα η Αυστραλία και το Σίδνεϊ ανέπτυξαν το διεθνές προφίλ τους μετά τη διοργάνωση, απλά η Βαρκελώνη τα κατάφερε σε όλα τα σημεία καλύτερα από όλους. Είναι μια πρόκληση πάντοτε να μετατρέπεις το προφίλ των Ολυμπιακών Αγώνων σε τουριστικό όπλο». Γνωρίζετε ότι η Αθήνα δεν διαθέτει ακόμα συνεδριακό κέντρο. Πιστεύετε ότι αυτό αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού της; «Έχετε όμως ξενοδοχεία που διαθέτουν συνεδριακούς χώρους. Θεωρώ ότι για να θέλει μία πόλη να είναι μέσα στην αγορά των μεγάλων συνεδρίων θα πρέπει να διαθέτει συνεδριακό κέντρο, το οποίο αναμφίβολα προσθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα. Όμως πολλές πόλεις, και ας πάρουμε το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Λονδίνου, που δεν διαθέτει συνεδριακό κέντρο, αλλά όμως έχει συνεδριακά ξενοδοχεία και οι επιδόσεις του στον τομέα αυτό του τουρισμού είναι πολύ καλές. Η έλλειψη μεγάλου συνεδριακού κέντρου σίγουρα εμποδίζει κάποια ορισμένου τύπου συνέδρια να προσελκυσθούν». Ποιο νομίζετε ότι είναι το ιδανικό μέγεθος ενός συνεδριακού κέντρου. «Αυτή δεν είναι μια εύκολη απάντηση. Σε αυτό καλείται να αποφασίσει η ίδια η πόλη μαζί με τη συνεδριακή της κοινότητα, για το ποια και ποιου μεγέθους συνέδρια θέλουν να προσελκύσουν και ποιες αγορές θέλουν να ανταγωνιστούν. Η πραγματικότητα είναι, μιλώντας σχεδιαστικά, ότι η Ευρώπη διαφέρει γιατί έχει πολύ μεγάλες επιστημονικές ενώσεις. Πιστεύω ότι ένα συνεδριακό κέντρο που θέλει φιλοξενεί μεγαλύτερα συνέδρια, αλλά θα πρέπει να εξυπηρετεί και τα μεσαία, που είναι και τα περισσότερα, θα πρέπει η δυναμικότητα του να φτάνει τα 3.500 άτομα». Πώς θα χαρακτηρίζατε τα ελληνικά ξενοδοχεία; «Είναι πολύ καλά και μπορούν να ανταγωνιστούν ισάξια τα άλλα ευρωπαϊκά». Ποιός είναι ο σύγχρονος ρόλος του οργανωτή συνεδρίων (PCO); «Αλλάζει αυτός ο ρόλος, αφού πολλές μεγάλες ενώσεις πλέον αποφασίζουν εσωτερικά για όλα τα θέματα των εκδηλώσεων που θα πραγματοποιήσουν και αυτό είναι μια τάση που ενισχύεται. Όμως ακόμα πολλές ενώσεις ακολουθούν αυτό που αποκαλούμε "παραδοσιακό μοντέλο", όπου οι αποφάσεις για τον προορισμό που θα γίνει κάποιο συνέδριο αποφασίζεται από κοινού με τον PCO. Πρέπει όμως ο κάθε οργανωτής να γνωρίζει τις ανάγκες του πελάτη του και να του προτείνει αυτό που εκείνος θέλει». Ένα Εθνικό Γραφείο Συνεδρίων (Convention Bureau) είναι απαραίτητο για μια χώρα; «Υπάρχουν χώρες όπως οι ΗΠΑ που δεν έχουν εθνικό Convention Bureau, μοντέλο που λειτουργεί ικανοποιητικά. Πιστεύω ότι ο ρόλος τους είναι συντονιστικός αλλά λειτουργεί και ως σύνδεσμος με τον εκάστοτε εθνικό οργανισμό τουρισμού». Πρέπει μια χώρα να διαφημίζει χωριστά και ειδικά τον συνεδριακό τουρισμό; «Πρέπει μια χώρα να είναι πολύ ξεκάθαρη με τα στοιχεία που θέλει να προβάλει. Τον οργανωτή τον απασχολεί φυσικά η ικανότητα ενός προορισμού σε όλα τα επίπεδα, να πραγματοποιήσει με επιτυχία την εκδήλωση του. Όμως τον συμμετέχοντα, τον σύνεδρο τον αφορά ο προορισμός ως τουριστικός προορισμός. Είναι ουσιαστικά ένας μεμονωμένος κλασικός τουρίστας». Μια μεγάλη διοργάνωση συνεδρίου, όπως το διεθνές συνέδριο Δερματολογίας EADV που έγινε πριν από ένα μήνα εδώ στη Ρόδο και είχε κατά γενική ομολογία μεγάλη επιτυχία, κατά πόσο επιδρά στη φήμη του προορισμού; «Σε μεγάλο βαθμό. Διότι τα στελέχη μεγάλων τέτοιων ενώσεων συνομιλούν μεταξύ τους και λένε τι συνέβη. Έτσι κάποιος που μελετά την επόμενη του αντίστοιχη σε μέγεθος εκδήλωση σίγουρα θα συμπεριλάβει στους υποψήφιους προορισμούς τη Ρόδο, που μπορεί πριν να μην την γνώριζε καν». Ποιο κατά τη γνώμη σας ήταν το πιο σημαντικό μήνυμα του συνεδρίου; «Σίγουρα είναι πολλά. Ένα από τα πιο σπουδαία πράγματα που ακούσαμε ήταν η ιστορία της Νέας Ορλεάνης και όλα αυτά που έγιναν εκεί. Είναι εντυπωσιακό ότι σήμερα η συνεδριακή αγορά της Νέας Ορλεάνης έχει ανακάμψει. Το συνεδριακό της κέντρο λειτουργεί, τα ξενοδοχεία λειτουργούν και υπάρχει δουλειά. Όλo η βιομηχανία εργάστηκε μαζί, ενωμένη για να ανακτήσουν όσο πιο γρήγορα και σωστά γινόταν τη δουλειά τους. Και αυτό το κατάφεραν, μέσα σε 1,5 χρόνο μετά της καταστροφές που προκάλεσε ο τυφώνας. Αυτό είναι ένα πραγματικά πολύ σπουδαίο μήνυμα. Η συνεργασία όλων για ένα κοινό σκοπό και εννοώ της επίσημης πολιτείας, των τοπικών αρχών, των επαγγελματιών αλλά και των κατοίκων μιας περιοχής, μπορεί γρήγορα να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα». (H συνέντευξη του Λέι Χάρι δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Ναυτεμπορική”).

Διαβάστε ακόμη

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές