Ξήλωσαν το βοτσαλωτό κι έστρωσαν ...πλάκες Λάρδου

Ξήλωσαν το βοτσαλωτό κι έστρωσαν ...πλάκες Λάρδου

Ξήλωσαν το βοτσαλωτό κι έστρωσαν ...πλάκες Λάρδου

Λίζα Γ. Τσοπανάκη

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 5626 ΦΟΡΕΣ

Έτσι που το πάνε σε λίγο θα ρίξουν...άσφαλτο στην οδό Ιπποτών

Ρεπορτάζ: Λίζα Γ. Τσοπανάκη lizatsopanaki@rodiaki.gr Ένα από τα πλέον γραφικά σημεία της Παλιάς Πόλης αποφάσισαν να καταστρέψουν με συνοπτικές διαδικασίες οι αρμόδιοι του Δήμου Ρόδου ξηλώνοντας το βοτσαλωτό σε όλο το μήκος του οδοστρώματος πάνω από την πύλη Ντ’ Αμπουάζ. Εν κρυπτώ και παραβύστω, αποφάσισαν στο πλαίσιο της «Διαμόρφωσης και αποκατάστασης της γέφυρας D’ Amboise» να αφαιρεθεί εξ’ ολοκλήρου το βοτσαλωτό που κοσμούσε την είσοδο της Πύλης αυτής και στη θέση της να τοποθετηθούν πλάκες Λάρδου. Το «έγκλημα» που στερεί από την Παλιά Πόλη και γενικότερα από την πόλη της Ρόδου ένα σημείο αναφοράς όπως ήταν ο συγκεκριμένος δρόμος έχει γίνει ήδη αντιληπτό από δεκάδες συμπολίτες μας οι οποίοι και αντιδρούν, ζητώντας από το δήμο Ρόδου να πάρει πίσω την εν λόγω απόφαση, ενώ μάλιστα δεν αποκλείεται εντός των ημερών να υπάρξουν καταθέσεις μηνυτήριων αναφορών προς τον δήμο Ρόδου από τους αγανακτισμένους συμπολίτες μας. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία της Παλιάς Πόλης, με το κλασικό ροδίτικο βοτσαλωτό, αποτελεί πλέον παρελθόν για τους χιλιάδες συντοπίτες μας αλλά και τους εκατομμύρια τουριστών που φωτογραφίζονταν στο υπέροχο αυτό τοπίο για χάρη της…. «διαμόρφωσης και αποκατάστασης» της γέφυρας όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη σχετική πινακίδα που έχει τοποθετηθεί έξω από το έργο! Σύμφωνα με τις δηλώσεις του προϊσταμένου στη Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης του Δήμου Ρόδου κ. Χάρη Λαμπρίδη στη «Ροδιακή», το εν λόγω έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, η μελέτη έχει πραγματοποιηθεί από την 4η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και έχει δοθεί έγκριση από το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) ενώ μάλιστα αναμένεται να παραδοθεί νωρίτερα από την προθεσμία που είναι το Μάιο. Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο ήταν αναγκαίο για την ανάπλαση του συγκεκριμένου σημείου, ξεκινάει από το σημείο που τελειώνει η οδός Ορφέως (εκεί που βρίσκεται το ρολόι), και καταλήγει στο σημείο πάνω από την πύλη Ντ’ Αμπουάζ και λίγο πριν την οδό Δημοκρατίας, απέναντι από την ΑΣΤΕΡ. Σύμφωνα λοιπόν με τις δηλώσεις του κ. Λαμπρίδη στα περισσότερα σημεία έχει καθαιρεθεί το οδόστρωμα (το οποίο άλλωστε σε αρκετά σημεία είχε καταστραφεί) ούτως ώστε να τοποθετηθούν εκ νέου, αφού ασφαλτοστρωθεί ξανά, με τη σωστή φορά πλάκες Λάρδου, σε όλο το μήκος της οδού. Μάλιστα, σε αρκετά σημεία πρόκειται να τοποθετηθεί δεξιά και αριστερά του οδοστρώματος βότσαλο (όπως π.χ. στην περιοχή του Belvedere όπου δίπλα από το πεζοδρόμιο έχει τοποθετηθεί βότσαλο), ενώ μάλιστα γύρω από τα δέντρα πρόκειται να τοποθετηθεί «χτυπημένο» μάρμαρο στη θέση του χώματος. Θα τοποθετηθούν νέα φωτιστικά ενώ θα τοποθετηθούν υπόγεια ηλεκτροφόρα καλώδια. Αξίζει να σημειωθεί πως το ίδιο ακριβώς θα γίνει και στο σημείο που βρίσκονται οι μικροπωλητές (στα Πλατανάκια) και έτσι λοιπόν πλέον θα πληρώνουν το ρεύμα που τους αναλογεί, αφού θα τοποθετηθούν και μετρητές ρεύματος. Εκεί, έχει ήδη ξηλωθεί το οδόστρωμα και αφού ασφαλτοστρωθεί θα τοποθετηθούν και στο σημείο αυτό πλάκες Λάρδου αλλάζοντας όπως όλα δείχνουν κατά πολύ την όψη του. Το ξύλινο κομμάτι της γέφυρας πρόκειται να επισκευαστεί αφού θα τοποθετηθούν νέα ξύλα αλλά και θα φτιαχτούν οι σιδηροδοκοί. Μάλιστα σε ένα σημείο της γέφυρας πρόκειται να προστεθεί και πέτρα προκειμένου να αυξηθεί το ύψος, αφού αυτό ήταν μόλις στα 70 εκατοστά και ήταν αρκετά επικίνδυνο για τους περαστικούς. Στα σημεία που θα παραμείνει το βοτσαλωτό, εκεί θα τοποθετηθούν στη μέση πλάκες Λάρδου προκειμένου να εξυπηρετούνται τα ΑμΕΑ, και αυτά είναι το σημείο αμέσως μετά τη γέφυρα πριν την οδό Ορφέως. Εκεί λοιπόν θα αφαιρεθούν τα βοτσαλωτά και θα τοποθετηθούν εκ νέου αφού είχαν αλλοιωθεί εξαιτίας της αυξημένης κίνησης των τροχοφόρων αλλά και της κακής συντήρησης. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Ρ», το «ξήλωμα» του βοτσαλωτού στο σημείο πάνω από τη γέφυρα είναι περισσότερο αισθητικό θέμα, ενώ το λειτουργικό κομμάτι έχει να κάνει με το γεγονός ότι το βοτσαλωτό λόγω της κλίσης του δρόμου αλλά και της διέλευσης των τροχοφόρων, ήταν κατεστραμμένο σε όλο το μήκος του δρόμου. Ο πρόεδρος της οργάνωσης “Rhodes International Culture & Heritage Society” (RiCHeS) γνωστή για τις ευαισθησίες της σε θέματα πολιτισμού, κ. Χριστόδουλος Μαλλιαράκης μιλώντας στη «Ρ» ανέφερε μεταξύ άλλων πως δεν θα έπρεπε να αφαιρεθεί το κλασικό ροδίτικο βότσαλο. «Έτσι το έχουμε συνηθίσει, ήταν ένα πολύ ωραίο παράδειγμα για το πώς θα είναι η Παλιά Πόλη. Τα έργα αποκατάστασης είναι καλοδεχούμενα, όχι όμως να αφαιρούμε ένα ωραίο στοιχείο που μας χαρακτηρίζει ως τόπος προκειμένου να τοποθετηθεί στη θέση του κάτι το οποίο δεν είναι καλαίσθητο» αναφέρει ο ίδιος μεταξύ άλλων. «Προκαλεί απορία για ποιο λόγο αφαιρέθηκε εξ’ ολοκλήρου το βοτσαλωτό προκειμένου να τοποθετηθούν αυτές οι πλάκες που είδαμε, είναι η αφαίρεση του παραδοσιακού βοτσαλωτού αισθητική αναβάθμιση;» αναρωτιέται ο κ. Μαλλιαράκης σημειώνοντας πως το βότσαλο είναι σε κάποια σημεία της Παλιάς Πόλης πολύ χαρακτηριστικό και δεν θα έπρεπε να αντικαθίσταται. «Πλέον το σημείο αυτό θυμίζει δρόμο εκτός Παλιάς Πόλης, αυτή είναι η παράδοσή μας και κάτι που μας κάνει ξεχωριστούς, θα έπρεπε να ξηλωθεί και να επανατοποθετηθεί στα σημεία που είναι αναγκαίο και όχι να τοποθετηθούν πλάκες» ανέφερε ο ίδιος, σημειώνοντας δε πως εάν αυτό γινόταν για την εξυπηρέτηση των ΑμΕΑ, μόνο τότε θα ήταν επιτρεπτό.

Διαβάστε ακόμη

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Υποψήφια για την «Παγκόσμια Περιφέρεια Γαστρονομίας 2028»

Σφραγισμένο ως επικίνδυνο, αλλά... γεμάτο νεαρούς που κάνουν βουτιές – Πριν θρηνήσουμε θύματα θα ληφθούν μέτρα;

«Κραυγή αγωνίας» από τη «Δίοδο» για το αβέβαιο μέλλον των Κέντρων Πρόληψης

Κορυφώνεται η τουριστική κίνηση στο αεροδρόμιο της Ρόδου – Συνωστισμός σε αφίξεις και αναχωρήσεις

Μετά από δεκαετίες, η Κάλυμνος γυρίζει σελίδα – Υπεγράφη η χρηματοδότηση για την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων σκαφών από το λιμάνι

Στο επίκεντρο της συνάντησης του Δημάρχου με τον Διοικητή της 2ης ΥΠΕ, η ενίσχυση του Νοσοκομείου Καλύμνου και η υγειονομική κάλυψη των μικρών νησιών

Ξεκίνησε η καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα καύσιμα του 2024 – Δήλωση του Γιάννη Παππά

Νέα Επιτροπή Εκπροσώπησης στο ΚΑΠΗ Αγίου Ιωάννη – Ο Μιχάλης Τσίκκης πρώτος σε ψήφους