Καταγγελίες του Ν. Φαρμακίδη για τα δημόσια έργα στα νησιά μας

Καταγγελίες του Ν. Φαρμακίδη  για τα δημόσια έργα στα νησιά μας

Καταγγελίες του Ν. Φαρμακίδη για τα δημόσια έργα στα νησιά μας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1073 ΦΟΡΕΣ

Σε καταγγελίες για τα δημόσια έργα που εκτελούνται στην περιοχή μας, από την περιφέρεια και τους δήμους, προέβη ο μηχανικός κ. Νίκος Φαρμακίδης, προϊστάμενος του γραφείου ΠΕΧΩ. Οι καταγγελίες του κ. Φαρμακίδη στάλθηκαν στο γραφείο του πρωθυπουργού κ. Αντ. Σαμαρά, στον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου και τελούν υπό διερεύνηση. Στις καταγγελίες αυτές ο κ. Φαρμακίδης αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: Α ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ Τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον εδώ στη Δωδεκάνησο, κατασπαταλήσαμε τεράστια ποσά, σε έργα και δραστηριότητες, που είχαν ως μοναδικό στόχο την αποθησαύριση ψήφων, για τους εκάστοτε πολιτικά κρατούντες, με μικρή συμβολή στην ανάπτυξη. Μεταξύ όλων αυτών, θα αναφερθώ στους βιολογικούς τύπου κόμπακτ και στους κομποστοποιητές για σκουπίδια, που έχουν ξοδευτεί αρκετά εκατομμύρια, που εισέπραξαν και εισπράττουν επιτήδειοι, ενώ είναι άχρηστοι χωρίς πρακτική αξία. Τι χρειάζονται οι κομποστοποιητές, όταν στα νησιά δεν μπορεί να γίνει διαλογή σκουπιδιών στη πηγή; Αλήθεια, ποιος μπορεί να είναι αυτός, που κάποια στιγμή θα πρέπει σοβαρά να ασχοληθεί, με όλη αυτή την οικονομική σπατάλη; Θα αναφερθώ ως παράδειγμα και σε ένα «βιολογικό καθαρισμό» στη Σύμη, όπου ο τότε Γ.Γ. νησιώτικης πολιτικής τον χρηματοδότησε από ίδιους πόρους. Η Υπηρεσία μου δεν δέχτηκε να τον νομιμοποιήσει περιβαλλοντικά, αλλά αυτοί, χωρίς να γίνει το έργο, το παρέλαβαν και αποπληρώθηκε, αφού υπήρχε μια σχετική «βιασύνη». Τελικά, πάντα παράνομα, κατασκευάστηκε το έργο σε άλλο μέρος από αυτό που υποτίθεται ότι παραλείφθηκε και όπως ήταν λογικό δεν λειτουργεί. Ποιος θα ελέγξει τον τότε Γ.Γ. και όλους όσους συνέβαλαν στην σπατάλη του ενός εκατομμυρίου ευρώ; Β ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ Στο παραπάνω πρόβλημα εν τω μεταξύ, προστέθηκε μια προηγούμενη, κατά τον Μάρτιο μήνα, άρνησή μου να εισηγηθώ θετικά για κάποια έργα της Περιφέρειας και του Δήμου Λέρου, διότι πιστεύω ότι ήταν άχρηστα ή με υπέρμετρο προϋπολογισμό και όπως και τόσα άλλα η κατασκευή του δεν συμβάλλει, τουλάχιστον ανάλογα με την αξία του στην ανάπτυξη του τόπου. Από τη μια, ενώ η κεντρική διοίκηση εξασφαλίσει σωρεία χρημάτων η τοπική αυτοδιοίκηση απλά ξοδεύει χωρίς στόχο, αφού ο βασικός λόγος της διασπάθισης είναι η έλλειψη σχεδιασμού, που όλοι είναι ενάντιοι, διότι εκ των πραγμάτων θα επιβάλει ιεράρχηση έργων και δεν θα τους αφήσει να δρουν κατά το δοκούν. Οι αρνήσεις μου αυτές, λειτούργησαν εναντίον μου και από την πλευρά της κ. Γενικής Γραμματέας Α.Δ.Α. Το πρώτο έργο ήταν η κατασκευή μιας γέφυρας, που οδηγεί στο γκόλφ Αφάντου (όχι σε δημόσιο δρόμο) και έχει κόστος 2,5 εκατομμύρια ευρώ και το άλλο ήταν η αποκατάσταση ενός ΧΑΔΑ και ενός κομποστοποιητή στη Λέρο, γιατί το κόστος ήταν δεκαπλάσιο από αυτό που θα έπρεπε για τον ΧΑΔΑ και ο κομποστοποιητής άχρηστος. Η κ. Γενικός, μετά από πιέσεις πολιτικών παραγόντων της περιοχής, ήθελε να μου κάνει ΕΔΕ για αυτά, αλλά επειδή προφανώς δεν μπορούσε, «πιάστηκε» στην υποτιθέμενη καταγγελία της κ. Αποστολάκη. ʼλλωστε, οι ίδιοι πολιτικοί παράγοντες της περιοχής, το προσπάθησαν και στο παρελθόν. Ο Δήμαρχος Λέρου μάλιστα, υποσχέθηκε στους δικούς του ανθρώπους πως θα ζητούσε την απομάκρυνση μου από τη θέση μου. Γ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ Αναφερόμενοι στα έργα, λένε για το τι απάντησαν οι υπηρεσίες μετά από το έγγραφο της Υπηρεσίας της οποίας προΐσταμαι. Ήταν λογικό να συνταυτιστούν με μας γιατί στην αντίθετη περίπτωση θα είχαν εκτεθεί. Η ουσία του θέματος είναι, οι πιέσεις που δεχτήκαμε, εγώ και οι συνεργάτες μου, για να μην φτάσουμε σε αυτή την απόφαση και η στην συνέχεια συμπεριφορά των προϊσταμένων μας. Η γέφυρα στη περιοχή Αφάντου δεν είναι γέφυρα, αλλά ανισόπεδος κόμβος από τον οποίον διέρχονται 10 – 20 αυτοκίνητα την ημέρα. Δεν θέσαμε λοιπόν θέμα νομιμότητας με τον 4014/11, αλλά διασπάθισης του δημοσίου χρήματος. Τα 2.500.000 € για την καθαίρεση και την ανακατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου για 20 αυτοκίνητα την ημέρα είναι καθαρή σπατάλη. Με τα λεφτά αυτά θα μπορούσαν να κατασκευαστούν 20 γεφύρια, που όπως προκύπτει από τις μελέτες της Περιφέρειας είναι επικίνδυνα για τους διερχόμενους πεζούς ή οχήματα, διότι είναι κατασκευασμένα στο άρπα – κόλλα. Οι μελέτες τους λένε ότι σε κάθε βροχή, που παρατηρείται στη Ρόδο κάθε μήνα τον χειμώνα, το νερό τρέχοντας με μια ταχύτητα 3 μ/δευτερόλεπτο, υπερπηδά τις λεγόμενες γέφυρες. Όποιος τύχει να περνά από εκείνο τον δρόμο δεν έχει δυνατότητα επιβίωσης. Όταν τους λέμε να αποκαταστήσουν τις γέφυρες αυτές, λένε ότι δεν έχουν λεφτά. Αλήθεια πως έχουν για ένα ανισόπεδο, που δεν χρειάζεται και δεν έχουν για τις γέφυρες-παγίδες θανάτου; Πριν λίγες μέρες μου τηλεφώνησε η μητέρα της δασκάλας που παρασύρθηκε από τον ποταμό και σκοτώθηκε στην γέφυρα Κρεμαστής στις 11 Νοεμβρίου 2013. Η μητέρα αυτή μου είπε ότι είμαστε όλοι φονιάδες και έχει βέβαια δίκιο. Ποιος θα την ακούσει όμως; Τα ρέματα που στη Ρόδο και Κω είναι και δημόσια κτήματα έχουν παραχωρηθεί σε «φίλους» ξενοδόχους ή έχουν καταπατηθεί ως δρόμοι και αυλές. Ποιος θα ελέγξει την κατάσταση; Ο Δήμαρχος της Λέρου, παρά την εγκεκριμένη μελέτη και ενταγμένη στο Γενικό Πολεοδομικό σχέδιο του νησιού, για την κατασκευή ΧΥΤΑ, προχωρεί σε παράνομες αναθέσεις μελετών και έργων που του εγκρίνει εν γνώσει της η Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Αλήθεια γιατί αυτή η κακοδιοίκηση; ʼλλωστε παρατηρούμε ότι, γίνονται αναθέσεις έργων από την τοπική αυτοδιοίκηση τα οποία στερούνται παντελώς αδειών. Η Δ/νση Αυτοδιοίκησης της Α.Δ.Α. εγκρίνει τις αποφάσεις αυτές ως σύννομες ενώ έπρεπε να γνωρίζει ότι δεν είναι, αφού η ίδια αρχή, δηλαδή η Α.Δ.Α., αδειοδοτεί αυτά τα έργα μέσω των ΠΕ.ΧΩ.ΣΧ. Μου ζητήθηκε επιπλέον να εξειδικεύσω τις καταγγελίες, κάτι που θα κάνω στο άμεσο μέλλον.

Διαβάστε ακόμη

Ημερίδα για την πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Περιοδεία στο νησί μας πραγματοποίησε ο Γιώργος Αυτιάς

Το Φινλανδικό Σχολείο Ρόδου γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς