Τα παραδοσιακά σκάφη δεν πρέπει να καταστρέφονται

Τα παραδοσιακά σκάφη  δεν πρέπει  να καταστρέφονται

Τα παραδοσιακά σκάφη δεν πρέπει να καταστρέφονται

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1359 ΦΟΡΕΣ

Ταξιδεύουν εδώ και δεκάδες χρόνια στις θάλασσες, ως εκπρόσωποι της ιστορίας και του πολιτισμού. Τα παραδοσιακά σκάφη ανεκτίμητης ναυπηγικής αξίας, που χρόνο με τον χρόνο «χάνονται» εξαιτίας μιας ευρωπαϊκής οδηγίας, αποτέλεσαν την απόδειξη της ναυτικής παράδοσης των Ελλήνων.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Παραδοσιακών Σκαφών Νίκος Καβαλιέρος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναφέρει ότι αυτή η ευρωπαϊκή οδηγία που αφορούσε τον περιορισμό της αλιείας και την αντικατάσταση των αλιευτικών εργαλείων, είχε ως αποτέλεσμα να ερμηνευτεί διαφορετικά από πολλές χώρες της ΕΕ, με αποτέλεσμα κάποιες από αυτές, με το αιτιολογικό της απόσυρσης και της ευρωπαϊκής επιδότησης, να προχωρήσουν σε καταστροφή των σκαφών αυτών. Αποτέλεσμα ήταν, όπως εξηγεί, να καταστραφούν 10.000 σκάφη μέσα σε 12 χρόνια.

Ο κ.Καβαλιέρος τονίζει ότι η ευρωπαϊκή οδηγία εξακολουθεί να να ισχύει, αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης, υπάρχει περιορισμός των ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Έχουμε ζητήσει από τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς και από το υπουργείο Ναυτιλίας, τα σκάφη αυτά να μην καταστρέφονται, αλλά να αποσύρονται και οι ιδιοκτήτες τους αφού πάρουν την ευρωπαϊκή επιδότηση να μην αλιεύουν ξανά με αυτά, αναφέρει.

Δηλώνει, επίσης, ότι τα παραδοσιακά σκάφη,θα μπορούσαν να πηγαίνουν στον ΟΔΔΥ, να βγαίνουν στον πλειστηριασμό και να αγοράζονται για άλλες δραστηριότητες εκτός αλιείας.

Αυτή τη στιγμή, η Ένωση Παραδοσιακών Σκαφών έχει καταφέρει στην πράσινη βίβλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μπει μια παρότρυνση, ώστε να μην καταστρέφονται αυτά τα σκάφη, υπογραμμίζει ο κ.Καβαλιέρος, επισημαίνοντας ότι υπάρχει κίνδυνος σε λίγα χρόνια να χαθεί ο παράκτιος ξύλινος αλιευτικός στόλος, που κάποιοι τουρίστες θα ήθελαν να τον δουν να ταξιδέψουν με αυτόν και να ψαρέψουν.

Εκφράζει, επίσης, τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι ενώ το κράτος επιδοτεί τα οχήματα αντίκες και χρησιμοποιεί ευνοϊκούς όρους στη φορολόγησή τους, δεν γίνεται το ίδιο με τα παραδοσιακά σκάφη.
Έχουμε ζητήσει από το υπουργείο Οικονομικών μείωση των τεκμηρίων, καθώς δεν είναι δυνατόν ένα σκάφος του 2003 με 2.500 μηχανή ιπποδύναμη να έχει τα ίδια τεκμήρια με ένα παραδοσιακό σκάφος του 1950 και με μηχανή 70 άλογα δηλώνει και προσθέτει ότι στις μαρίνες τα σκάφη αυτά πληρώνουν τα ίδια τέλη ελλιμενισμού όπως και τα σύγχρονα σκάφη.

Αναφερόμενος στο επάγγελμα των ναυπηγοξυλουργών, που σιγά σιγά χάνεται, ο κ.Καβαλιέρος παροτρύνει το υπουργείο Παιδείας, στις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ και στην ειδικότητα των ξυλουργών, να μπουν μαθήματα ξυλοκαραβομαραγκών καθώς αυτά τα σκάφη ειδικά στα νησιά, δεν θα μπορούν σε λίγο καιρό να συντηρηθούν.

Για καλαφάτη (σσ. αυτός που σφραγίζει τις σχισμές ή ρωγμές των παλαιών ξύλινων πλοίων ή άλλων κατασκευών με ξεφτίσματα από κάβους και στουπί, στριμμένα και ποτισμένα με πίσσα) τις περισσότερες φορές οι ιδιοκτήτες αλλά και οι ναυπηγοί παίρνουν Αιγυπτίους, οι οποίοι, όπως σημειώνει, είναι πολύ καλοί.

-Δεύτερο σαλόνι παραδοσιακών σκαφών στα Μέθανα απο 30 Μαΐου έως και 1η Ιουνίου-
Από 30 Μαΐου έως και 1η Ιουνίου 2014 στα Μέθανα, παρουσιάζεται το 2ο Traditional Boat Show 2014, μια πλωτή έκθεση για άτομα που λατρεύουν, εκτιμούν και σέβονται τα παραδοσιακά σκάφη. Οι επισκέπτες της έκθεσης θα θαυμάσουν εξωτερικά τα παραδοσιακά σκάφη, θα τα επισκεφθούν και θα ζήσουν τις υπέροχες στιγμές από τις εορταστικές εκδηλώσεις στα πλαίσια της έκθεσης.

Οι επισκέπτες θα δουν τρεχαντήρια, βαρκαλάδες, περάματα, καραβόσκαρα, λίμπερτι, γαΐτες. Την 2η πλωτή έκθεση συνδιοργανώνουν ο Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών (ΕΣΥΠΑΣ) και η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) με την αμέριστη βοήθεια του Δήμου Τροιζηνίας, του Λιμενικού Ταμείου Μεθάνων Τροιζηνίας και του ΕΟΤ.

Οι εκδηλώσεις έχουν τεθεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ.

Διαβάστε ακόμη

Επτά πλωτά ραντάρ «κλειδώνουν» το Αιγαίο

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη