Για τα λιμενικά έργα ενημερώθηκε χθες ο νέος δήμαρχος της Ρόδου

Για τα λιμενικά έργα ενημερώθηκε χθες ο νέος δήμαρχος της Ρόδου

Για τα λιμενικά έργα ενημερώθηκε χθες ο νέος δήμαρχος της Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 581 ΦΟΡΕΣ

Για τα μεγάλα θέματα τα οποία θα έχει «ανοιχτά» και θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα, στην αρχή της νέας δημοτικής θητείας, το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.), ενημέρωσε το νεοεκλεγέντα Δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο, ο απερχόμενος Δήμαρχος και Πρόεδρός του Λ.Τ. κ. Στάθης Κουσουρνάς, στη χθεσινή συνεδρίαση της Διοίκησής του που ήταν και η τελευταία της τρέχουσας θητείας.

Ο κ. Κουσουρνάς προέβη σε έναν ενημερωτικό απολογισμό για το νέο Δήμαρχο. Εστιάζοντας κυρίως, στα μεγάλα θέματα του Λ.Τ. καταρχήν, ανέφερε ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του προέρχεται από τη Ρόδο και αυτά υπερκαλύπτουν τη λειτουργία του ενώ μένουν και κάποια χρήματα για έργα υποδομής σε όλα τα νησιά που περισσότερο έχουν να κάνουν με συντηρήσεις-επισκευές καθώς και μικρά έργα υποδομής που γίνονται.

Για παράδειγμα, ανέφερε ότι στη Ρόδο, από ίδια έσοδα, έκαναν το home-port, αυτή τη στιγμή έχει δημοπρατηθεί το νέο κτίριο του εμπορικού λιμανιού, προϋπολογισμού περίπου 400 χιλιάδων ευρώ για το οποίο εγκαθίσταται ο εργολάβος ενώ άλλα 400 χιλιάδες ευρώ έχουν δαπανηθεί συνολικά για την ασφαλτόστρωση του χερσαίου χώρου (σ.σ. μαζί με τη νέα που θα γίνει).

Ανέφερε, ακόμη, ότι από το Μάιο του 2011 που ανέλαβαν υπήρχε μεγάλη φθορά εκεί που βρίσκεται το ναυάγιο του Nour-M, κόστους 400 χιλιάδων ευρώ. Επίσης, κάθε χρόνο γίνονται, υποχρεωτικά, συντηρήσεις και των λιμενικών εγκαταστάσεων καθώς πρέπει να παρεμβαίνουν για την ασφάλεια των κρηπιδωμάτων σε όλα τα νησιά. Παράλληλα, προσπαθούν να εντάξουν έργα στο ΕΣΠΑ ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να γίνονται μεγάλα έργα υποδομής.

Ανησυχία για το ΤΑΙΠΕΔ
Όμως, στη συνέχεια, ο κ. Κουσουρνάς, τόνισε ότι το μεγάλο πρόβλημα του Λ.Τ., έγκειται στο ότι οι κύριες λιμενικές εγκαταστάσεις της Ρόδου έχουν περιέλθει από το 2012 στο ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή το εμπορικό και το τουριστικό λιμάνι και η μαρίνα Μανδρακίου. Για μεν το εμπορικό έχουν πει ότι είναι λάθος ωστόσο δεν είναι απόφαση που μπορεί να αναιρεθεί εύκολα αφού πρόκειται έχει βγει από έξι με επτά Υπουργούς.
Ακόμη, βρήκαν το masterplan, το σχέδιο, δηλαδή, ανάπτυξης του λιμένα το οποίο εγκρίθηκε την τρέχουσα θητεία και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνουν έργα υποδομής αλλά, δυστυχώς, το έχει μπλοκάρει το ΤΑΙΠΕΔ.

Το ίδιο έχει γίνει και με τη μαρίνα Μανδρακίου για την οποία το Λ.Τ., ως γνωστόν, είχε προχωρήσει την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού, βρισκόταν σε φάση αξιολόγησης, ωστόσο ήρθε το ΤΑΙΠΕΔ και το μπλοκάρισε, έστειλε εξώδικα και στο Λ.Τ. και στους συμμετέχοντες και στην ουσία έχει ακυρωθεί η προκήρυξη, όπως είπε ο κ. Κουσουρνάς.

Τα σημαντικά θέματα για τη Ρόδο
Στη συνέχεια, ο ίδιος, αναφέρθηκε στα σημαντικά θέματα που βρίσκονται σε εξέλιξη για το νησί της Ρόδου:
Το πρώτο είναι το καρνάγιο. «Αυτό πρέπει να είναι προτεραιότητα του νέου Συμβουλίου του Λ.Τ.», είπε και συμπλήρωσε ότι το έργο του καρνάγιου είναι πολύ παλιό, το δημόσιο είχε ξοδέψει αρκετά χρήματα και έχει γίνει η πρώτη φάση, δηλαδή οι λιμενικές εγκαταστάσεις και ο χερσαίος χώρος που είναι και περιφραγμένος. Σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες για να λειτουργήσει έπρεπε να μπει ιδιώτης. Επί Δημαρχίας του κ. Χατζηευθυμίου έγινε η προκήρυξη για ιδιώτη με σύμβαση παραχώρησης, όταν ανέλαβαν ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία και υπήρχε πρόβλημα στον πρώτο μειοδότη ο οποίος κηρύχθηκε έκπτωτος ενώ ο δεύτερος απορρίφθηκε ο φάκελός του από το Ελεγκτικό.

Πάντως, όπως είπε, πρέπει να μπει πρώτο στις προτεραιότητες για να προχωρήσει αφού σε συνδυασμό και με τη νέα μαρίνα, η οποία μάλλον θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του χρόνου, οι ανάγκες σε καρνάγιο αυξάνονται.
Κατηγορηματικός ήταν, στη συνέχεια, ο κ. Κουσουρνάς, για το καρνάγιο στην είσοδο του εμπορικού λιμανιού: «Πρέπει όλα να φύγουν και να πάνε στο νέο καρνάγιο. Μόνο έτσι θα γίνει το εμπορικό λιμάνι ως προς τη χρήση που έχει σήμερα. Γιατί σήμερα είναι…ανάμεικτο».

Όσο για το πως θα γίνει αυτό, όπως είπε δεν έχει δυνατότητα να καλύψει τις ανάγκες το Λ.Τ. για να βγει ξανά μία σύμβαση παραχώρησης και θέλει εξωτερικούς συνεργάτες να μπορούν να προετοιμάσουν τις ελλείψεις που έχει ο φάκελος.
Ακόμη, για τους αθίγγανους, είπε ότι δεν βρίσκονται μέσα στο χώρο του νέου καρνάγιου, έχουν φύγει από εκεί, ωστόσο είναι ανοιχτά και ρίχνουν διάφορα μέσα στο χώρο, τα οποία τα καθαρίζουν κάθε χρόνο.

Το άλλο σοβαρό θέμα στο οποίο στάθηκε ο απερχόμενος Δήμαρχος, είναι τι θα γίνει με το ΤΑΙΠΕΔ και τη σύμβαση παραχώρησης καθώς αν αυτοί δώσουν τη μαρίνα Μανδρακίου, το τουριστικό λιμάνι και το εμπορικό λιμάνι σε ιδιώτη τότε το Λ.Τ. δεν θα έχει έσοδα και δεν θα μπορεί να λειτουργήσει αφού το 80% των εσόδων του προέρχονται από τη Ρόδο. Οπότε, εκ των πραγμάτων δεν θα μπορεί να πληρώσει ούτε τα λειτουργικά του έξοδα-αν και, όπως είπε, ευτυχώς έχει λίγο προσωπικό και καταφέρνει και ανταποκρίνεται λόγω της εμπειρίας του.

Τα οικονομικά
Ο προϋπολογισμός του Λ.Τ. είναι περίπου 5 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 3 εκατ. ευρώ είναι δικά του έσοδα και τα 2 εκατ. ευρώ από επιχορηγήσεις. Στη νέα Διοίκηση θα παραδώσουν ταμειακό υπόλοιπο 2,5 εκατ. ευρώ και υπάρχει ένα απόθεμα για να γίνουν και κάποια έργα. «Πάντα υπάρχει αυτή η ασφάλεια στο Λ.Τ.», τόνισε ο κ. Κουσουρνάς. Ωστόσο, οριακά είναι τα πράγματα με την έλλειψη προσωπικού αφού υπάρχουν ανάγκες για τεχνικό και οικονομικό.

Χθες, παρουσιάστηκε επίσης από τον Ελεγκτή κ. Αναστασιάδη, η έκθεση των ισολογισμών του Λ.Τ. από την οποία και εξήχθη το συμπέρασμα ότι υπάρχουν αδυναμίες στην είσπραξη των εσόδων και ότι, στη νέα θητεία, θα πρέπει να δοθεί βαρύτητα στο θέμα της οργάνωσης του εσωτερικού ελέγχου για τα έσοδα, ανά λιμάνι και κατηγορία.
Ο κ. Κουσουρνάς, είπε ότι αυτό θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη και να μηχανογραφηθεί όλο το σύστημα ενώ και αυτό έχει να κάνει με την έλλειψη σε προσωπικό. Στο τέλος κατέθεσε την πρόταση να συσταθεί ομάδα εργασίας από στελέχη του Λ.Τ. για να παραδώσει μία πρόταση μέχρι τον Οκτώβριο, πως μπορεί να γίνει αυτό, πιθανότατα με εξωτερικό συνεργάτη.

Τέλος, χθες, έγινε γνωστό, ότι Εταιρία η οποία είχε εκτελέσει αρκετά λιμενικά έργα στη Ρόδο πριν από κάποια χρόνια, με προγραμματική σύμβαση την περίοδο 2005-2006, και η οποία δεν έχει εξοφληθεί, εξέδωσε διαταγή πληρωμής ύψους 1 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε ο κ. Κουσουρνάς, ο Δήμος Ρόδου είχε πει ότι θα τα καταβάλει και αναμένεται να έχει συνεννόηση με τον Αντιδήμαρχο κ. Τσουκαλά για τη διαχείριση του θέματος το οποίο κρίνεται σοβαρό.

Διαβάστε ακόμη

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024