Κόκκινες γραμμές για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

Κόκκινες γραμμές για την  ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

Κόκκινες γραμμές για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 422 ΦΟΡΕΣ

Συζητήθηκε εκτενώς το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο

Τις κόκκινες γραμμές για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου «Διαγόρας» της Ρόδου έβαλε το δημοτικό συμβούλιο, στη συνεδρίασή του προχθές το βράδυ, οπότε και αποφάσισε, κατά πλειοψηφία, να επαναβεβαιώσει την απόφαση που είχε λάβει τον Απρίλιο του 2014 αλλά να έρθει το θέμα και στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου.

Παρά το γεγονός ότι η συζήτηση στο δ.σ. για το θέμα ξεκίνησε…τα μεσάνυχτα της προχθεσινής ημέρας, ωστόσο διατυπώθηκαν όλες οι απόψεις ενώ δεν έλειψαν οι εντάσεις και οι αντεγκλήσεις ανάμεσα σε συμβούλους.

Στην εισήγησή του ο Δήμαρχος, κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ξεκίνησε λέγοντας ότι μόνο τιμή δεν περιποιεί η σημερινή κατάσταση των κτιρίων του αεροδρομίου, ωστόσο αυτό δεν μπορεί να σταθεί ως πολιτικό επιχείρημα. Στη συνέχεια, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους εργαζόμενους τονίζοντας ότι, αυτή τη στιγμή, ανά το πανελλήνιο, αυτοί είναι που κρατούν ψηλά τη σημαία για τη μη παραχώρηση των αεροδρομίων.

Ακολούθως, ο κ. Χατζηδιάκος, θέλησε να θέσει τις «κόκκινες γραμμές» όπως είπε σχετικά με την παραχώρηση του αεροδρομίου λέγοντας: Το δεδομένο που πρέπει να υπάρχει είναι να προστατευθούν τα δικαιώματα των εργαζομένων και, δεύτερον, να έχουν άποψη οι τοπικοί φορείς όσο αφορά αυτά τα ζωτικά θέματα που έχουν να κάνουν με τα τέλη προσγείωσης-απογείωσης ή όσα άλλα τέλη θα μας εξειδικεύσουν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι για τα οποία πρέπει να έχει όφελος και η τοπική οικονομία, αφού το αεροδρόμιο είναι κύρια υποδομή και η πύλη εισόδου των δύο εκατομμυρίων επισκεπτών μας.

«Σ’ αυτά τα θέματα τουλάχιστον, είτε ταχθεί το Σώμα υπέρ της διατήρησης του Κρατικού ελέγχου του αερολιμένα είτε έχει την αντίθετή άποψη, ότι για να βελτιωθούν οι εγκαταστάσεις κτλ., μπορεί να παραχωρηθεί η χρήση εκμετάλλευσης σε ιδιώτη, πρέπει να έχουμε τουλάχιστον αυτές τις κόκκινες γραμμές μέσα από απόφαση του δ.σ.», είπε, χαρακτηριστικά, ο Δήμαρχος.

Οι εργαζόμενοι
Μία εικόνα…από το μέλλον επιχείρησε να δώσει ο Πρόεδρος των εργαζομένων στο αεροδρόμιο της Ρόδου κ. Φώτης Λουλουδάκης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι όλα τα στατιστικά και οι καλύτερες προβλέψεις δεν αποφαίνονται θετικά για τη βιωσιμότητα του αεροδρομίου μετά την παραχώρηση. Προφανείς άμεσες συνέπειες, είπε ο ίδιος, υπολογίζεται ότι θα είναι η κατακόρυφη αύξηση του κόστους χρήσης του αεροδρομίου η οποία θα μετακυλήσει στο κόστος των εισιτηρίων γεγονός που θα επηρεάσει αρνητικά τη βασική τουριστική κίνηση του νησιού μας.

Οι ριψοκίνδυνες διαδικασίες του ΤΑΙΠΕΔ-συνέχισε ο κ. Λουλουδάκης-που, μάλιστα, δεν γίνονται γνωστές στην τοπική κοινωνία, είναι δυνατόν να θέσουν τον Δωδεκανησιακό τουρισμό στον έλεγχο λίγων ισχυρών διεθνών παραγόντων με ανυπολόγιστες για την οικονομία συνέπειες. Και είπε, ακόμη: «Οι υπέρμαχοι του ξεπουλήματος της εθνικής περιουσίας παραβλέπουν σκόπιμα ότι ένα καθαρά εποχικό αεροδρόμιο, που ουσιαστικά λειτουργεί πλήρως μόνο την τουριστική περίοδο, δεν μπορεί να είναι κερδοφόρο με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και συγχρόνως ελκυστικό για τις ξένες αεροπορικές εταιρίες γιατί αναγκαστικά θα είναι ακριβό».

Ρώτησε, επίσης, ρητορικά ποιο ιδιωτικό αεροδρόμιο μπορεί να λειτουργεί μόνο και μόνο για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών όπως γίνεται σε όλα τα μικρά αεροδρόμια, ποιο θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης ή και θα τα μηδενίσει όπως συμβαίνει στα κρατικά αεροδρόμια προκειμένου να αυξηθεί η τουριστική κίνηση προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της τουριστικής πολιτικής της χώρας;

Θύμισε, ακόμη, ότι ο σχεδιασμός που υπάρχει είναι ότι με την παραχώρηση του αεροδρομίου θα γίνει αύξηση των τελών από 12 ευρώ σε 14,5 ευρώ και σε μία πενταετία θα εκτιναχθούν στα 20 ευρώ. Επίσης, ξεχνούν ότι οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους ζητούν επίμονα όλο και πιο χαμηλά τέλη χρήσης για να αυξήσουν τις πτήσεις τους προς τα αεροδρόμια ενώ, τελευταία, σύμφωνα με δημοσίευμα, η τρόικα πιέζει τα αεροδρόμια με κίνηση κάτω των 3 εκατ. επιβατών να κλείσουν και μπορούμε να φανταστούμε τι θα γίνει στα μικρά νησιά χωρίς το αεροπλάνο.

Κλείνοντας, ο κ. Λουλουδάκης είπε ότι οι αντιδράσεις σε όλη τη χώρα είναι μεγάλες και θύμισε τη μεγάλη πανελλαδική κινητοποίηση που διοργανώνεται σε όλα τα υπό παραχώρηση αεροδρόμια στις 22 Νοεμβρίου. Στη συνέχεια, απηύθυνε έκκληση στο Δήμαρχο και τους επικεφαλής όλων των παρατάξεων να ενωθούν σ’ αυτή την προσπάθεια και να εκδώσει ομόφωνο ψήφισμα το δ.σ.

Από την πλευρά του, ο βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Δημήτρης Γάκης που παρίστατο στη συζήτηση, είπε, μεταξύ άλλων, ότι πέρα από τη λειτουργική διάσταση του θέματος υπάρχει και η οικονομική διάσταση και ότι καλούν το δ.σ. να αναλάβει πρωτοβουλία συσπείρωσης όλης της κοινωνίας. Δεν παρέλειψε, επίσης, να πει ότι οι ιδιώτες μπαίνουν στο παιχνίδι για να κερδίσουν γρήγορα και επιπόλαια και σε βάρος των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, κ. Στράτος Καρίκης, συμφώνησε με τον βουλευτή και είπε ότι θα ήθελε να παρίστατο και οι εκπρόσωποι των φορέων. «Εμείς θέλουμε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο αλλά μήπως πρέπει να γίνει από την πολιτεία;», είπε ο κ. Καρίκης λέγοντας ότι θέλει ασφαλιστικές δικλείδες ότι δεν θα αυξηθεί το κόστος ενώ εξέφρασε και τον προβληματισμό εάν με την παραχώρηση φύγουν οι χαμηλού κόστους εταιρίες. Μάλιστα, προέτρεψε, αν χρειαστεί, να υπάρξει και παρέμβαση δικαστική.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Γιώργος Υψηλάντης, είπε, καταρχήν, ότι παραχωρείται στον ιδιώτη…γωνιακό μαγαζί για 40-50 χρόνια για να επενδύσει 200 εκατ. ευρώ ενώ τα 12 ευρώ του σπατόσημου θα αυξηθούν κατευθείαν. «Όλη η ιστορία είναι ένα ξεπούλημα», είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι η όλη εμπειρία οδηγεί μαθηματικά σε ζημιά για τον τόπο ενώ προέτρεψε να οργανώσουν αγώνα εναντίον αυτών των μεθοδεύσεων.

Στη συνέχεια, ο κ. Υψηλάντης κατέθεσε την πρότασή του να επικαιροποιήσει το δ.σ. την απόφαση 159 που είχε πάρει στις 2 Απριλίου του 2014 ομόφωνα και ήταν εναντίον της παραχώρησής του και να αναλάβει σχετική πρωτοβουλία ο Δήμαρχος. «Δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι η όποια κακή εικόνα παρουσιάζει το αεροδρόμιο. Είναι γνωστό ότι τα έσοδα του «Διαγόρας» υπερβαίνουν τα έξοδα», είπε ακόμη.

«Ναι» στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου υπό όρους και προϋποθέσεις, είπε ο κ. Τάσος Σπανός από την παράταξη της ελάσσονος μειοψηφίας του κ. Χατζή Χατζηευθυμίου. Για πολύπλευρο και πολυεπίπεδο θέμα έκανε λόγο η κα Ευαγγελία Παναή από την παράταξη του κ. Υψηλάντη η οποία είχε λογομαχία με τον κ. Σταυρή από την πλειοψηφία αλλά και «κόντρες» με τον Αντιδήμαρχο κ. Δώρο Κωνσταντίνου.

Είπε, ακόμη, ότι σαράντα χρόνια τώρα έχει εισρεύσει πακτωλός χρημάτων και δεν έχει επενδυθεί ούτε ένα ευρώ για την ανακούφιση της τοπικής κοινωνίας ενώ η γελοία, όπως είπε, δικαιολογία ότι θα υπάρξει ανάπτυξη καταρρίπτεται από τα γεγονότα, ότι δηλαδή όπου έγινε κάτι αντίστοιχο οι εργαζόμενοι εργάζονταν σε συνθήκες μεσαίωνα.

Μάλιστα, η κα Παναή, αναφέρθηκε και στο κτήμα της Βάρης, λέγοντας ότι υπάρχουν φήμες ότι αυτό, το οποίο είναι δίπλα από το αεροδρόμιο, θα πάει μαζί στην παραχώρηση και ότι αν εκεί γίνει ένα εμπορικό κέντρο θα είναι η τραγική συντριβή της τοπικής οικονομίας.

Είπε, ακόμη, ότι ο Δήμος Ρόδου οφείλει να ταχθεί ξεκάθαρα απέναντι στην ολική ιδιωτικοποίησή του-αφού τώρα υπάρχει μερική-να διεκδικήσει τη βελτίωση των εγκαταστάσεων και τα χρήματα ως αντιστάθμισμα της οχλούσας χρήσης για να γίνουν μεγάλα έργα. Επίσης, να διεκδικηθεί το αγρόκτημα της Βάρης να παραχωρηθεί κατά κυριότητα στο Δήμο.

Πάνω σ’ αυτό ο Αντιδήμαρχος Ανάπτυξης, κ. Γιώργος Πόκκιας, ανέφερε ότι υπάρχει μια διαδικασία παραχώρησης με Υπουργική απόφαση, του κ. Κώστα Σκανδαλίδη, αλλά οι υπηρεσιακοί δεν ακολούθησαν.

Κλείνοντας τη συζήτηση ο Δήμαρχος, αφού εξέφρασε την απογοήτευσή του για την εικόνα που παρουσίασε το δ.σ. προχθές το βράδυ, άφησε και αιχμή για την απουσία των φορέων από τη συνεδρίαση λέγοντας: «Το ΕΒΕΔ, το Οικονομικό Επιμελητήριο, η Περιφέρεια, η Ένωση Ξενοδόχων, είναι υπέρ της παραχώρησης;».

Τέλος, έθεσε προς το Σώμα την πρόταση να επαναβεβαιωθεί η απόφαση 159 του 2014 και είπε ότι θα φέρει το θέμα στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΠΕΔ.

Σημειώνεται ότι η πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία αφού ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης, κ. Τάκης Πότσος, είπε ότι οι ίδιοι λένε «όχι» στην ιδιωτικοποίηση και ότι θα καταθέσει δική του πρόταση.

Διαβάστε ακόμη

Σε πολλά χωριά της Ρόδου βρέθηκε με την οικογένειά του τις ημέρες του Πάσχα ο Δήμαρχος Ρόδου

Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA) | Η Ελλάδα υποδέχεται πανέτοιμη τους τουρίστες - Δηλώσεις του Δημάρχου Ρόδου κου Αλέξανδρου Κολιάδη

Γ. Νικητιάδης: Συνεχίζει την περιοδεία του στα νησιά μας και αυτή την εβδομάδα

Έφυγε από τη ζωή ο παραδοσιακός οργανοπαίκτης από τον Αρχάγγελο, Αντώνης Κ. Τσακίρης

Συμβαίνει τώρα: τροχαίο ατύχημα στην Ψαροπούλα

Προσοχή: Χωρίς φανάρια η διασταύρωση Ρόδου-Λίνδου με Τραουνού!

Στις φλόγες τυλίχθηκε τα ξημερώματα στη Ρόδο σταθμευμένο όχημα (βίντεο)

Εντυπωσιακά κι ελπιδοφόρα τα πρώτα στοιχεία για την εξέλιξη του τουρισμού φέτος στη χώρα μας