Α. Καμπουράκης: Δεν έλυσαν οι ξενοδόχοι όλα τα προβλήματά τους επειδή το 2014 ήταν καλή χρονιά

Α. Καμπουράκης: Δεν έλυσαν οι ξενοδόχοι όλα τα προβλήματά τους επειδή το 2014 ήταν καλή χρονιά

Α. Καμπουράκης: Δεν έλυσαν οι ξενοδόχοι όλα τα προβλήματά τους επειδή το 2014 ήταν καλή χρονιά

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 648 ΦΟΡΕΣ

Από το
Money-tourism


"Από το ίδιο βήμα είχα πει πέρυσι, πως το 2014 θα είναι χρονιά «τραμπολίνο». Πράγματι, αυτό αποδείχθηκε. Ο τουρισμός πήγε πάνω. Το ζητούμενο τώρα είναι το πώς, θα τον κρατήσουμε πάνω. Το πώς θα κρατήσουμε τον τουρισμό ψηλά.


Θέλω λοιπόν να τονίσω, πως τώρα που τελειώσαμε με διάφορες αβεβαιότητες που υπήρχαν το προηγούμενο διάστημα, τώρα που υπάρχει μια νέα κυβέρνηση, να σηκώσουμε όλοι τα μανίκια και να πιάσουμε δουλειά, για να κρατηθεί ψηλά ο τουρισμός, υπό την άξια ηγεσία του Γιώργου Τσακίρη, του Γιάννη Ρέτσου και του Ανδρέα Ανδρεάδη".

Με τις επισημάνσεις αυτές ξεκίνησε την τοποθέτησή του στη γ.σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης, ο οποίος υπογράμμισε με νόημα: " Το ότι το 2014 ήταν μια καλή χρονιά, δεν σημαίνει πως οι ξενοδόχοι λύσαμε όλα τα προβλήματά μας.
Δεν σημαίνει πως γεμίσανε λεφτά τα ταμεία μας, και δεν έχουμε τι να τα κάνουμε".

Και συνέχισε: " Η ευφορία των αφίξεων, που εκφράζει τη βούληση των ξένων να επισκεφτούν την Ελλάδα, τροφοδοτεί τον μύθο «του ξενοδόχου, που τα’ χει κονομήσει». Αυτή η παραπλανητική εικόνα που υπάρχει, και η οποία ενδεχομένως να καλλιεργείται και από διάφορες πλευρές, μας δημιουργεί μια σοβαρή υποχρέωση, στην οποία πρέπει να ανταποκριθούμε και άμεσα, και αποτελεσματικά. Την ευθύνη να εξηγήσουμε, το πως έχουν τα πράγματα για το ελληνικό ξενοδοχείο, και για τον έλληνα ξενοδόχο.

Να εξηγήσουμε πρώτα απ’ όλα, πως τα προβλήματα δεν λύθηκαν δια μαγείας. Ρευστότητα από τις τράπεζες εξακολουθεί να μην υπάρχει.


Την ίδια στιγμή που υπάρχουν τα χαράτσια, οι φόροι, οι εισφορές, όλη αυτή η βροχή υποχρεώσεων που μας γονατίζει. Επίσης πρέπει να εξηγήσουμε, πως η εύθραυστη ισορροπία μεταξύ βιωσιμότητας και «ξαφνικού θανάτου» για κάθε τουριστική επιχείρηση, δεν θα πρέπει να δοκιμάζεται με τη συζήτηση για αυξήσεις, που υπερβαίνουν τις αντικειμενικές μας δυνατότητες.

Και εν πάση περιπτώσει θα πρέπει στο κέντρο της συζήτησης να μπει το πώς, ο τουρισμός θα καταφέρει να αυξήσει τις θέσεις απασχόλησης, για να χτυπηθεί η ανεργία, που είναι αυτή τη στιγμή ο υπ’ αριθμόν ένα (1) κίνδυνος, για την κοινωνική συνοχή.

Κι έρχομαι έτσι και στο τρίτο (3ο) σημείο, που πρέπει να εξηγήσουμε, αλλά και να αναδείξουμε.
Την κοινωνική ανταποδοτικότητα του τουρισμού.

Κοινωνική ανταποδοτικότητα που δεν περιορίζεται μόνο, στη δημιουργία και τη συντήρηση χιλιάδων θέσεων εργασίας, ούτε εξαντλείται μόνο στις φορολογικές και ασφαλιστικές εισφορές μας. Ο τουρισμός ήδη κάνει σοβαρά βήματα και ασφαλώς μπορεί να κάνει και πολλά περισσότερα: για τη διασύνδεσή του και με τον πρωτογενή τομέα της οικονομίας, αλλά και με τον τομέα των υπηρεσιών, όπως η υγεία, η εκπαίδευση κλπ.

Ειδικά για τη διασύνδεση του τουρισμού με την αγροτική παραγωγή μας, το Ελληνικό Πρωινό που υλοποιούμε με πρωτοβουλία του ΞΕΕ, δείχνει πως όταν ενώνουμε δυνάμεις και δυνατότητες, το αποτέλεσμα είναι πάντα θετικό. Κοινωνική ανταποδοτικότητα σημαίνει επίσης, την ανάπτυξη δράσεων αλληλεγγύης, και όχι φιλανθρωπίας, την ανάπτυξη ολοκληρωμένων πρωτοβουλιών για τη στήριξη των συνανθρώπων μας, που έχουν ανάγκη, και εμείς οφείλουμε να σταθούμε δίπλα τους.

Ως Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, θα είμαστε σύντομα σε θέση να ανακοινώσουμε, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων κοινωνικής ευθύνης, σε αυτή την κατεύθυνση.

Η κοινωνική ανταποδοτικότητα του τουρισμού, η δημιουργία μερίσματος συμμετοχής στην τουριστική επιτυχία της χώρας, είναι δρόμος που πρέπει να τον περπατήσουμε με περισσότερη αποφασιστικότητα, προκειμένου να αναδείξουμε την υψηλή προστιθέμενη αξία του τουρισμού, στην καθημερινότητα όλων των πολιτών.
Με αυτές τις λίγες σκέψεις, θέλω να ευχηθώ σε όλους μας,

Καλή Δύναμη, προκειμένου να κρατήσουμε ψηλά, τη Σημαία του Ελληνικού Τουρισμού".

Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Τις βασικές της προτεραιότητες στην τουριστική πολιτική που θα ακολουθηθεί, ανέπτυξε η υπουργός αναπληρωτής Οικονομίας , Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, εγκαινιάζοντας χθες το απόγευμα την 10η έκθεση HORECA 2015 και εν συνεχεία πραγματοποίησε ομιλία στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος.

Η κα. Κουντουρά ανέφερε χαρακτηριστικά:
- Επιδιώκουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το ελληνικό τουριστικό προϊόν.
- Διαφημίζουμε τον τουρισμό της χώρας σε όλες τις ξένες αγορές συντηρώντας τις παραδοσιακές και ανοίγοντας καινούριες.

- Φροντίζουμε στον εμπλουτισμό του ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις ώστε να παρέχουμε ότι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο ζητά ο επισκέπτης.
- Δίνουμε βάρος στην εκπαίδευση των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο.

- Διαχέουμε στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα κέρδη από τον τουρισμό στην κοινωνία, και την οικονομία.
-Διευκολύνουμε την δημιουργία υποδομών με βασική αρχή την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη.


Παράλληλα, αναγνώρισε τον σημαντικό ρόλο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, ενώ δεν παρέλειψε απευθυνόμενη στους ξενοδόχους να υπογραμμίσει με νόημα: " Σας αναγνωρίζω ως συνοδοιπόρους στην πρόκληση να πηγαίνουμε κάθε χρόνο καλύτερα από τον προηγούμενο.

Μπορείτε ως επιχειρηματίες να προσφέρετε πολλά και στην κοινωνία και στην οικονομία".
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας έχει ως εξής:

«Αγαπητοί φίλες και φίλοι,
Χαίρομαι για την πρώτη μας συνάντηση εδώ στην Γενική Συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και θεωρώ ότι βάζουμε θεμέλια για μια συνέχεια επαγωγική για τον ελληνικό τουρισμό.

Κυρίες και κύριοι Γνωρίζουμε όλοι, ότι τα πλεονεκτήματα της χώρας είναι τόσα που την καθιστούν έναν μοναδικό προορισμό που μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε σύγχρονη τάση και να ικανοποιήσει κάθε απαίτηση επισκέπτη.
Στόχος του υπουργείου Τουρισμού είναι να αναδείξει, να προβάλλει και να αξιοποιήσει αυτόν τον αστείρευτο πλούτο του ελληνικού τουριστικού τομέα.

Απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχει σχέδιο, σύμπνοια και μέριμνα για την συλλογική πρόοδο και το κοινό καλό της χώρας, των ανθρώπων της, και της επιχειρηματικότητας.

Εσείς ως βασικοί συντελεστές του τουριστικού κλάδου έχετε έναν καθοριστικό ρόλο για την εικόνα, την ποιότητα και το εύρος των υπηρεσιών.
Και Καλείστε να μεριμνήσετε για το καθένα από αυτά ξεχωριστά.

Και για να βελτιώνετε συνεχώς τις υπηρεσίες σας και για να αναβαθμίζετε την ποιότητά σας και για να προσφέρετε μια καλή εμπειρία στον κάθε επισκέπτη της χώρας.

Από την άλλη πλευρά, η πολιτεία, το υπουργείο Τουρισμού έχει επίσης τον δικό του διακριτό ρόλο στην δημιουργία νομοθετικού πλαισίου, στην ενίσχυση υποδομών, στην χάραξη στρατηγικής, στην επικοινωνία του ελληνικού τουριστικού πλεονεκτήματος στις ξένες αγορές. Έχει την ευθύνη δημιουργίας ενός σωστού πλαισίου για την λειτουργία όλων των μονάδων που διαμορφώνουν τον ελληνικό τουρισμό.

Οι δρόμοι μας είναι κοινοί. Θέλουμε να αναδείξουμε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του ελληνικού τουρισμού.
Να φωτίσουμε όλες τις μοναδικότητες και να δώσουμε στον κλάδο την πρωταγωνιστική θέση που μπορεί να καταλάβει στην εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας. Η συνεισφορά του είναι σημαντική και πολυεπίπεδη. Προσφέρει στα έσοδα, προσφέρει στην αγορά εργασίας, προσφέρει στην οικονομία και την κοινωνία.

Στο πλαίσιο αυτό καλούμαστε να συντάξουμε τις προσπάθειές μας, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, να συνδυάσουμε τις σκέψεις μας για να αποδώσουμε το μέγιστο όφελος στον τομέα.
Δεν υπάρχουν τείχη, συμφέροντα και ιδιοτέλειες.

Η νέα κυβέρνηση συνεργασίας έχει αδιαπραγμάτευτο στόχο να γυρίσει σελίδα στις πολιτικές της σκληρής λιτότητας που επέβαλλαν τα μνημόνια και οι οποίες οδήγησαν την μικρομεσαία τάξη στη διάλυση και το ελληνικό εμπόριο στον μαρασμό.

Απευθυνόμενη λοιπόν και στον εμπορικό κόσμο θέλω να τονίσω ότι σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία θα ληφθούν μέτρα αποκατάστασης και επανεκκίνησης της οικονομίας, έτσι ώστε να στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούσαν και αποτελούν την ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας.

Σήμερα στην πρώτη μας δημόσια συνάντηση δε θα ήθελα να αναφερθώ σε ειδικότητες, σχεδιασμούς και άμεσες ενέργειες.

Εξάλλου οι εξειδικεύσεις εκτιμώ πώς θα πρέπει να προκύψουν μετά από ένα εκτενή διάλογο με όλους τους φορείς του κλάδου.

Όμως ο γενικός στόχος είναι γνωστός:
- Επιδιώκουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το ελληνικό τουριστικό προϊόν.
- Διαφημίζουμε τον τουρισμό της χώρας σε όλες τις ξένες αγορές συντηρώντας τις παραδοσιακές και ανοίγοντας καινούριες.

- Φροντίζουμε στον εμπλουτισμό του ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις ώστε να παρέχουμε ότι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο ζητά ο επισκέπτης.
- Δίνουμε βάρος στην εκπαίδευση των ανθρώπων που εργάζονται στον κλάδο.

- Διαχέουμε στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα κέρδη από τον τουρισμό στην κοινωνία, και την οικονομία.
-Διευκολύνουμε την δημιουργία υποδομών με βασική αρχή την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη.

Η συμβολή του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου στην εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού είναι αποτυπωμένη στην μέχρι σήμερα πορεία του κλάδου.

Σας αναγνωρίζω ως συνοδοιπόρους στην πρόκληση να πηγαίνουμε κάθε χρόνο καλύτερα από τον προηγούμενο.
Μπορείτε ως επιχειρηματίες να προσφέρετε πολλά και στην κοινωνία και στην οικονομία.

Κλείνοντας Πρώτιστη επιδίωξή μας μέσα από όσα σας προανάφερα είναι να κάνουμε ένα βήμα παραπέρα. Να εκτείνουμε την τουριστική περίοδο και τους 12 μήνες του έτους.

Η συγκυρία είναι ευνοϊκή. Κυβέρνηση, υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ, φορείς του τουρισμού, εργαζόμενοι στον τουρισμό, περιφέρειες, τοπικοί κοινωνικοί και οικονομικοί φορείς αποτελούμε τον πυρήνα δημιουργίας που θα προσφέρει στον τουριστικό κλάδο. Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα. Ευχαριστώ.»

Διαβάστε ακόμη

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού