«Νέα ήθη» στην υγεία;

«Νέα ήθη» στην υγεία;

«Νέα ήθη» στην υγεία;

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 366 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Δημήτρης Ν. Πατσάκης


Είναι προφανές πως η «νέα εποχή» στην Υγεία συνιστά μια ολοκληρωτική επαναθεώρηση των σχέσεων μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Αφορμή για τις σκέψεις αυτές δόθηκε από την δημοσιοποίηση απόψεων της ηγεσίας της οδού Αριστοτέλους.


Το περίγραμμα των απόψεων των στελεχών της νέας Κυβέρνησης έχει ως ακολούθως:
-Όλα τα «δεινά» προέρχονται από τους ιδιώτες παρόχους

-Όσοι έχουν την ατυχία να δραστηριοποιούνται εκτός Δημόσιας Υγείας, θα «τιμωρηθούν» με οιονεί αποκλεισμό τους από περιστατικά ασθενών που είναι ασφαλισμένοι –μόνον- σε κρατικούς φορείς Ασφάλισης, κάτω από προϋποθέσεις π.χ. δυνατότητα διάγνωσης/θεραπείας σε δημόσιες δομές.
-Το κράτος θα γίνει παραγωγός φαρμάκων
Κ.λ.π.

Η θέση του συντάκτη είναι γνωστή σε αρκετούς παροικούντες την Υγειονομική «Ιερουσαλήμ». Υπέρμαχος της Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Ασφάλισης, πρόμαχος των δικαιωμάτων των πραγματικά «μη εχόντων», υποστηρικτής των –δικαίων- αιτημάτων του προσωπικού των κρατικών νοσοκομείων κ.ά.

Πλην όμως, δημιουργούνται συγκεκριμένα ερωτήματα:
-Πώς ακριβώς θα φθάσουμε στο συγκεκριμένο ζητούμενο;

-Με ποιους πόρους θα επιτευχθεί η ισορροπία μεταξύ Πολιτείας και παρόχων εκτός Δημοσίου;
-Mε ποιάν ακριβώς λογική και επιχειρηματολογία θεωρείται το σύνολο των ιδιωτών παρόχων ως έκνομο;
-Σε τι αποσκοπεί η εξομοίωση «μικρών» και «μεγάλων» παρόχων;

Κ.ά.
Ταυτόχρονα, πως θα αντιμετωπισθεί η ενδεχόμενη «απόσυρση» από το τοπίο της Υγείας, χιλιάδων εργαζομένων (ιατρών και τεχνολόγων υγείας) οι οποίοι απασχολούνται συχνά με «έναντι» αμοιβές;
Ποιος θα καλύψει τις απαιτήσεις των πιστωτών σε περίπτωση που ο με χρηματοδοτική μίσθωση εξοπλισμός σταματήσει να «παράγει»;

Ένα επιπλέον στοιχείο το οποίο απαιτεί απάντηση, έγκειται στην δήλωση του νέου Γ.Γ. Υγείας κ. Μπασκόζου, σχετικά με την «αδικία» σε βάρος των ιατρών του πρ.Ε.Ο.Π.Υ.Υ(ex I.Κ.Α). Εάν εννοεί πως κακώς η ένταξη στις δομές του Π.Ε.Δ.Υ. και των Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ, υπηρετούσαν στα Πολυϊατρεία ή στα Νοσοκομεία του Ι.Κ.Α. τους υποχρεώνει σε πλήρη και αποκλειστική απασχόληση, μάλλον υποτιμά την προσφορά του προσωπικού του Ε.Σ.Υ, συχνότατα με πολύ περισσότερα προσόντα (έρευνες, δημοσιεύσεις, εκπαίδευση,κ.λ.π) που δεν ανήκει στις κατηγορίες Πανεπιστημιακών, Στρατιωτικών και Επιστημονικών συνεργατών, οι οποίοι δεν έχουν δικαίωμα άσκησης ιδιωτικού επαγγέλματος. Εάν έτσι έχει όντως η δήλωση, ουσιαστικά θα καταλήξουμε σε Δημόσια Νοσοκομεία με ιδιώτες ιατρούς, αυτήν την φορά με πλήρη νομιμότητα.

Δημόσια Υγεία με προσωπικό 2,3 ή και περισσοτέρων κατηγοριών, με αμοιβές που υπολείπονται των ορίων της αξιοπρέπειας και απαιτήσεις ποιοτικής ανόδου, είναι ασύμβατες με την κοινή λογική και κυρίως με την ηθική.
Εν αναμονή απαντήσεων, επιφυλάσσομαι……..

Διαβάστε ακόμη

Χρήστος Ι. Π. Κολοβός: Η πραγματικότητα για την ανατίναξη εκσκαφέων από τη ΔΕΗ

Μάνος Δ. Κόκκινος: Ανδρέας Παπανδρέου-Ένας μεγάλος δημοκρατικός ηγέτης, οραματιστής, επαναστάτης και άνθρωπος

Σταύρος Μιχαηλίδης: Οι νησιωτικές επιχειρήσεις χωρίς μεταφορικό ισοδύναμο για 3 χρόνια –Νέος «ΟΠΕΚΕΠΕ» στο μεταφορικό ισοδύναμο;

Αγγελική Κ. Μοράρη: Παιδική διατροφή: Από το «δεν μου αρέσει» στο «θα το δοκιμάσω»

Γιάννης Σαμαρτζής: Οικονομίες έντασης Κεφαλαίου και έντασης Εργασίας: Οι δύο Πυλώνες της Παραγωγής και Παραγωγικότητας

Κοσμάς Σφυρίου: 30 χρόνια από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου

Κώστας Καστανάκης: Η επόμενη πλημμύρα ξέρει ήδη τη διεύθυνσή σου

Μαρία Καρίκη: Αναζητώντας διαφυγή…