Ανέλπιστη αύξηση στις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων

Ανέλπιστη αύξηση στις  αφίξεις κρουαζιεροπλοίων

Ανέλπιστη αύξηση στις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 553 ΦΟΡΕΣ

Ευελπιστούν οι αρμόδιοι ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα

Ανέλπιστη είναι, φέτος, η αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων αλλά και στην κίνηση των επιβατών στο τουριστικό λιμάνι της Ρόδου, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε, χθες, στη δημοσιότητα ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.), κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, κάτι το οποίο δίνει ελπιδοφόρο μήνυμα για ανάκαμψη του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή μας, ο οποίος, ως γνωστόν, τα τελευταία χρόνια βρισκόταν σε φθίνουσα πορεία.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα συγκριτικά στοιχεία για την κίνηση των κρουαζιεροπλοίων στη Ρόδο, για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, που παρέθεσε, χθες, ο κ. Χριστοδούλου, για να ενημερωθεί και η κοινωνία της Ρόδου, όπως είπε, η αύξηση που καταγράφηκε έχει ως εξής:


Το Μάιο του 2014 είχαμε 24 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων με 25.006 επιβάτες ενώ οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων το Μάιο του 2015 ήταν 39 με 38.432 επιβάτες. Δηλαδή, έχουμε μία αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά της τάξεως του 53,69% όσο αφορά στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων.
Για το μήνα Ιούνιο, το 2014 είχαμε 44 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων με 39.639 επιβάτες, τις ίδιες είχαμε και φέτος αλλά με 47.972 επιβάτες. Αυτό σημαίνει ότι καταγράφηκε μία αύξηση της τάξεως του 21% για το 2015. Όσο αφορά στην κίνηση των ημεροπλοίων από την Τουρκία, έχουμε για το Μάιο του 2014 17.361 επιβάτες ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2015 έχουμε 18.695 επιβάτες, δηλαδή καταγράφηκε μία αύξηση 7,68%.
Και τον Ιούνιο του 2014 είχαμε 21.066 επιβάτες ενώ τον Ιούνιο του 2015, είχαμε 22.431 επιβάτες, δηλαδή διαπιστώνεται μία αύξηση 6,48%.


Στη συνέχεια, δήλωσε, χαρακτηριστικά, ο Πρόεδρος: «Βλέπετε ότι, εκ των πραγμάτων, η κίνηση παρουσιάζει ένα αυξητικό πρόσημο σε σχέση με το 2014 που ευελπιστώ και τους επόμενους μήνες να εξακολουθήσει να είναι το ίδιο.
Εμείς ευελπιστούμε και για το 2016 η αύξηση να είναι περισσότερη σε σχέση με το 2015, περιμένουμε και, σύμφωνα με τα στατιστικά και μ’ αυτά που μας φέρνουν από διάφορα πρακτορεία που ασχολούνται με την κίνηση των επιβατών με τα κρουαζιερόπλοια, θα έχουμε μία σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2015».


Ερωτηθείς ο κ. Χριστοδούλου που αποδίδουν αυτή την αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και στους επιβάτες της κρουαζιέρας, από τη στιγμή που τα τελευταία δύο χρονια, τουλάχιστον, πολύς λόγος γίνεται για τη φθίνουσα πορεία της, καταρχήν, αναφέρθηκε στις επαφές που είναι σε εξέλιξη και έχουν γίνει μέχρι τώρα, μεταξύ των οποίων είναι και η παρουσία του Λ.Τ. στα «Ποσειδώνια» τον περασμένο Μάιο στην Αθήνα, όπως επίσης συναντήσεις με τους πράκτορες κτλ.


«Δεν αφήνουμε το θέμα. Εμείς κυνηγάμε όσο είναι δυνατόν, και σαν Λ.Τ. αλλά προσπαθούμε και σαν Δήμος Ρόδου, ούτως ώστε να παρουσιάσουμε μία αύξηση του θαλάσσιου τουρισμού», είπε, στη συνέχεια, και συμπλήρωσε ότι, η αύξηση, εκτός από την προσπάθεια που κάνουν και πιστεύουν ότι θα φανεί από το 2016 και μετά-καθώς θεωρείται συγκυριακή για το 2015-οφείλεται και στις πολιτικές που έχει κάνει η προηγουμενη Δημοτική Αρχή στον τομέα αυτό, δηλαδή την αύξηση του τουρισμού με τα κρουαζιερόπλοια.
Παράλληλα, ανέφερε ότι, οι ίδιοι, προσπαθοούν να αντιμετωπίσουν θέματα που άπτονται στις αρμοδιότητες του Λ.Τ., για παράδειγμα σχετικά με την ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων. Όπως είπε, αναθεωρούν το σχέδιο ασφαλείας των λιμένων και, μάλιστα, χθες, είχαν μία συνάντηση με μία Εταιρεία που ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα.


Έτσι, το Λ.Τ. θα παρουσιάσει αναθεωρημένο σχέδιο ασφαλείας το οποίο λήγει το Μάρτιο του 2016, οπότε προετοιμάζονται από τώρα για να είναι σύμφωνοι με τις προδιαγραφές που δίνονται, όχι μόνο για το τουριστικό λιμάνι αλλά και για την Ακαντιά, την Κολώνα και τα υπόλοιπα λιμάνια που βρίσκονται στη δικαιοδοσία του.


Για όλα αυτά, λοιπόν, το Λ.Τ. ετοιμάζει τις μελέτες ώστε να προχωρήσει στην εφαρμογή τους, να δουν τι εξοπλισμός περαιτέρω χρειάζεται και, ανάλογα με το κόστος, να μπορέσουν να τις εντάξουν σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ούτως ώστε να είναι επικαιροποιημένο, σύμφωνα με τις καινούργιες προδιαγραφές που προβλέπεται να υπάρχουν σε θέματα ασφαλείας, όχι μόνο λιμενικών αλλά και χερσαίων εγκαταστάσεων σε όλα τα λιμάνια του.


Ο κ. Χριστοδούλου, χαρακτήρισε αυτό το θέμα ως ζωτικής σημασίας για τους ίδιους και θύμισε ότι, στο προηγούμενο δ.σ., ένα από τα θέματα τα οποία ψήφισαν ήταν η απομάκρυνση των κατασχεμένων αυτοκινήτων στο λιμάνι, έχει βρεθεί ο χώρος και, εφόσον εγκριθεί από την Περιφέρεια η μελέτη αυτή, θα προχωρήσουν στην αποκατάσταση του συγκεκριμένου χώρου για να μεταστεγαστούν τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα εκεί.


Ο ίδιος, ανέφερε, ακόμη, ότι, όλα αυτά που έχουν να κάνουν με την αασφάλεια των λιμανιών τα παρακολουθούν και βρίσκονται πάντα σε συνεργασία με όλα τα γραφεία τα οποία δραστηριοποιούνται για το θέμα της κρουαζιέρας, λαμβάνουν υπόψη όλες τις παρατηρήσεις που κάνουν τα πρακτορεία της κρουαζιέρας και ως Λ.Τ. προσπαθούν να είναι όσο το δυνατόν πιο συνεπείς σε σχέση με τον θαλάσσιο τουρισμό.


Όσο αφορα, τέλος, στην “επανενεργοποίηση” του home-port, καταρχήν μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι νεότερο σχετικά με την Εταιρία Costa που είχε κάνει το “ποδαρικό”, ωστόσο, όπως είπε, υπάρχουν και κάποιες άλλες Εταιρείες που ενδιαφέρονται πραγματικά, έχουν κάνει κάποιες παρατηρήσεις και θα απαντήσουν για να ανοίξει ξανά το home-port που ενδιαφέρει το Λ.Τ., το νησί αλλά άμεσα και την κοινωνία.

Διαβάστε ακόμη

Περιοδεία στο νησί μας πραγματοποίησε ο Γιώργος Αυτιάς

Το Φινλανδικό Σχολείο Ρόδου γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.