Σοβαρός κίνδυνος στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Σοβαρός κίνδυνος στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Σοβαρός κίνδυνος στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 7562 ΦΟΡΕΣ

Ενημερώθηκε η εισαγγελέας χθες από τον β’ αντιπρόεδρο της ΕΕΕΚΕ

Σοβαρός κίνδυνος υπάρχει στο αεροδρόμιο της Ρόδου, το επόμενο διάστημα, να μην πραγματοποιούνται πτήσεις εξαιτίας βλάβης σε ένα από τα δύο ανεμόμετρα, καθώς η κατάσταση αυτή δημιουργεί πρόβλημα στην ασφάλεια και διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας!

Το θέμα έχει δημιουργηθεί εδώ και τέσσερις μήνες και παρά τις όποιες πιέσεις των υπαλλήλων αλλά και της διοίκησης του αεροδρομίου προς την ΥΠΑ προκειμένου να μεριμνήσει για την επισκευή και επαναλειτουργία του ανεμόμετρου, εντούτοις το πρόβλημα παραμένει άλυτο λόγω … σύγχυσης αρμοδιοτήτων των υπουργείων!

Και καθώς για να φτιαχτεί το ανεμόμετρο χρειάζεται λίγη θέληση ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα της γραφειοκρατίας, ουδείς φαίνεται να την έχει με αποτέλεσμα να έχουμε φθάσει στο φθινόπωρο και το συγκεκριμένο όργανο να παραμένει εκτός λειτουργίας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πτήσεων που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα!

Ειδικότερα, το αεροδρόμιο της Ρόδου διαθέτει δύο ανεμόμετρα, το ένα είναι τοποθετημένο στην πλευρά προς Κρεμαστής όπου προσγειώνονται ή απογειώνονται τα αεροσκάφη συνήθως τους θερινούς μήνες, και το δεύτερο στην πλευρά του Παραδεισίου όπου προσγειώνονται τα αεροσκάφη ιδίως όταν στην περιοχή πνέουν άνεμοι Ν- ΝΔ κατεύθυνσης. Το τελευταίο αυτό ανεμόμετρο, με τις ενδείξεις του οποίου ο κάθε πιλότος μπορεί και προσγειώνει ή απογειώνει αντίστοιχα το αεροσκάφος, έχει τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω βλάβης.

Το πρόβλημα εντοπίστηκε στις 14 Μαΐου και μέχρι σήμερα δεν έχει λυθεί! Ωστόσο ακόμη και τις επόμενες ημέρες δύναται να απαιτηθεί τα αεροσκάφη να αλλάξουν φορά προσγείωσης, την οποία θα πρέπει να πραγματοποιήσουν χωρίς να γνωρίζουν την ένταση των ανέμων που θα πνέουν!
Και όλα αυτά την ώρα που υπάρχει σαφής διευκρίνιση σε ότι αφορά ειδικά το αεροδρόμιο της Ρόδου σύμφωνα με την οποία, «εφόσον στην περιοχή πνέει Ν- ΝΑ άνεμος με ισχύ πάνω από 15 κόμβους, οι προσγειώσεις δεν συνίσταται καθώς υπάρχει σοβαρός κίνδυνος αναταράξεων και αεροδινών κατά τη διάρκεια της προσγείωσης ή απογείωσης»!

Από τα παραπάνω διαφαίνεται το πόσο σημαντική είναι η λειτουργία του συγκεκριμένου ανεμόπτερου, το οποίο εύκολα θα μπορούσε να αντικατασταθεί και μάλιστα άμεσα, καθώς – σύμφωνα με πληροφορίες- υπάρχει καινούριο στις αποθήκες της ΥΠΑ!

Ενημερώθηκε η εισαγγελέας
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, χθες το πρωί για το θέμα, ενημερώθηκε η αρμόδια Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου με την κατάθεση αναφοράς από τον Β’ Αντιπρόεδρο ΕΕΕΚΕ και Υπεύθυνο Εναέριας Κυκλοφορίας Περιφερειακών Αεροδρομίων & Διεθνών Σχέσεων Αντώνη Ελευθεριάδη στην οποία αναφέρονται τα εξής:

«Αξιότιμε κ. Εισαγγελέα Ρόδου,
Με την παρούσα αναφορά, βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση να σας ενημερώσουμε για τα σοβαρότατα θέματα που θα προκύψουν στην ΑΣΦΑΛΕΙΑ των πτήσεων και των επιβατών από τη μη επισκευή και επαναλειτουργία του ανεμομέτρου που λειτουργεί και προσφέρει στοιχεία ανέμου στις πτήσεις που επιχειρούν από-προσγειώσεις στον διάδρομο 07 του αεροδρομίου «Διαγόρας» από τις 14/05/2015 και μέχρι σήμερα.

Υφιστάμενη κατάσταση.
Από τις 14/5/2015 (Notam A1727/15) βρίσκεται εκτός ενεργείας , για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια, το ανεμόμετρο του διαδρόμου 07. Το συγκεκριμένο αυτό ανεμόμετρο τίθεται συστηματικά εκ/εν για εξαιρετικά μεγάλα χρονικά διαστήματα κάθε έτος. Το ανεμόμετρο αυτό είναι κομβικής σημασίας για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας όταν επικρατούν Νότιοι - Νοτιοανατολικοί άνεμοι και εμφανίζονται φαινόμενα Low Level Wind Shear (LLWS), αφού με βάση τις ενδείξεις του, αφενός μεταβιβάζονται από τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) οι μετεωρολογικές πληροφορίες στα αεροσκάφη και αφετέρου κλιμακώνονται οι φάσεις συνέγερσης.

Η σημαντικότητα αδιάλειπτης λειτουργίας του συγκεκριμένου ανεμομέτρου είναι ολοφάνερη στην οδηγία που αναγράφεται στο AIP GREECE AD 2.22.1.3 που αναφέρει :
Pilots landing or taking off at RODOS/ DIAGORAS Airport should exercise extreme caution when South or South-East (S-SE) winds of more than 15 Kts prevail, as moderate or severe turbulence and wind shear may be encountered on the final approach and/or initial climb out areas (mainly of RWY 07).

More specifically the following phenomena affecting seriously the flight safety are observed:
– The wind direction and speed at a given time vary along the runway (horizontal wind shear).
– The wind direction and speed, at a given point of the runway, are continuously changing (turbulent wind shear).

– Severe turbulence on the final approach, take-off and initial climb out areas.
– When the South or South-East wind speed increases over 15 Kts, landing and/or take-off not recommended, since a severe horizontal and turbulent wind shear may prevail at some intermediate point on final approach and/or take-off and initial climb out areas.

Γίνεται επομένως εύκολα αντιληπτό το πόσο σημαντικό είναι για την ασφάλεια του αεροσκάφους και των επιβατών η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση του κυβερνήτη.
Το φαινόμενο της εμφάνισης LLWS κατά την διάρκεια προσγειώσεων ή απογειώσεων στο διάδρομο 07 ορίζεται ως Safety Hazard, αφού ικανοποιεί πλήρως τις συνθήκες σύμφωνα με το ΑΝΝΕΧ 19 και το Document 9859 του ICAO και καταγράφεται συστηματικά ως το σημαντικότερο safety hazard στις ετήσιες εκθέσεις ασφαλείας.

Τα φαινόμενα LLWS σχετίζονται άμεσα με 6 ατυχήματα αεροσκαφών κατά τις φάσεις προσέγγισης και προσγείωσης στον διάδρομο 07 του ΚΑΡΔ.
Το πλέον πρόσφατο ήταν το ατύχημα του αεροσκάφους των Κρητικών Αερογραμμών στις 2/2/2015.

Ήδη από την πρώτη στιγμή που το ανεμόμετρο τέθηκε Εκ/Εν (14/05/2015) ο Π/Δ18/Δ τόνισε την σοβαρότητα του θέματος και ξεκίνησε ανταλλαγή εγγράφων προκειμένου να προχωρήσει η επιδιόρθωση της βλάβης αλλά δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία αποκατάσταση της λειτουργίας του ανεμομέτρου παρά το μεγάλο χρονικό διάστημα που πέρασε.

Δυστυχώς και όπως από τα επισυναπτόμενα έγγραφα είναι ξεκάθαρο ξεκίνησε μια παράλογη προσπάθεια μεταβίβασης ευθυνών για το ποιος είναι αρμόδιος για την βλάβη ανάμεσα σε ΕΜΥ και ΥΠΑ ενώ παράλληλα όλες οι προτάσεις οι οποίες έγιναν για εξεύρεση λύσης είτε δεν είχαν βάση λόγω έλλειψης υλικών, είτε ήταν ανέφικτες στην υλοποίηση τους.

Την Τετάρτη 9/9/2015 έγινε σύσκεψη στο γραφείο της Α/ΚΑΡΔ στην οποία ο τεχνικός που είχε έρθει από την ΔΤΥ (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών ΥΠΑ) μας ενημέρωσε ότι η όποια αποκατάσταση της βλάβης θα πάρει 2 μήνες και αυτό εάν πιεστεί η υπηρεσία όσον αφορά τα διαδικαστικά.

Όσον αφορά την διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας αυτός ο χρονικός ορίζοντας είναι απαγορευτικός καθώς στατιστικά οι Νότιοι – Ν.Α. άνεμοι μεγάλης έντασης συνήθως ξεκινούν μετά από τις 20 Σεπτεμβρίου και κλιμακώνονται.

Ως επαγγελματίες και υπεύθυνοι για την ασφάλεια των πτήσεων είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε τους όποιους υπεύθυνους έχουν αφήσει μέχρι σήμερα το βασικό όργανο παροχής μετεωρολογικών στοιχείων ανέμου εκτός λειτουργίας και να τονίσουμε πως χωρίς έγκυρα στοιχεία ανέμου θα μειωθεί το επίπεδο στην ασφάλεια των πτήσεων.

Ήδη ενημερώθηκε η υπηρεσία με έγγραφο του Π/Δ18/Δ πως σε περίπτωση Ν-Ν.Α ανέμων θα ισχύσει όριο “μηδέν” αφίξεις στο αεροδρόμιο της Ρόδου. Ως επαγγελματίες απευχόμαστε να φτάσουμε σε αυτό το σημείο αλλά δεν μπορούμε να δεχτούμε την οποιαδήποτε μείωση στο επίπεδο της ασφάλειας των πτήσεων και των επιβατών.

Γνωρίζοντας τις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει ο τουρισμός και κατά επέκταση η τοπική οικονομία σε μια τέτοια περίπτωση καθώς και την σοβαρή δυσφήμιση που θα έχει το νησί μας , παρακαλούμε για τις δικές κατά αρμοδιότητα ενέργειες προκειμένου να βρεθεί άμεσα λύση».

Διαβάστε ακόμη

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια

Το έθιμο επιστροφής της εικόνας της Παναγιάς Σκιαδενής στο μοναστήρι

Συλλυπητήριο μήνυμα του δημάρχου Ρόδου για την απώλεια υπαλλήλου του δήμου

Σε κατανυκτικό κλίμα η περιφορά επιταφίων - Στον Αρχάγγελο της Ρόδου ο Δήμαρχος Αλέξανδρος Κολιάδης

Πασχαλινό μήνυμα της βουλευτού Μίκας Ιατρίδη

Ευχετήριο μήνυμα του Αντ. Καμπουράκη

Ευχές του δημάρχου Ρόδου, Αλέξανδρου Κολιάδη για το Πάσχα

Εντυπωσιακοί και μοναδικοί οι επιτάφιοι στο νησί της Ρόδου