Αντιπροσωπεία της Fraport “επιθεώρησε” το αεροδρόμιο

Αντιπροσωπεία της Fraport  “επιθεώρησε” το αεροδρόμιο

Αντιπροσωπεία της Fraport “επιθεώρησε” το αεροδρόμιο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 987 ΦΟΡΕΣ

Συναντήθηκε με το δήμαρχο Ρόδου που έθεσε συγκεκριμένα ζητήματα

Τα δύο κτίρια στα οποία εκτείνονται οι δραστηριότητες του αεροδρομίου της Ρόδου, επιθεώρησε το Σάββατο πολυμελής αντιπροσωπεία της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας στην οποία εκτός απροόπτου «περνά» το Διαγόρας.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά η αντιπροσωπεία των εταιριών Fraport (από τη Γερμανία) και Slentel (του ομίλου Κοπελούζου) έδωσε ιδιαίτερο βάρος στα τμήματα των αναχωρήσεων ενώ θα πραγματοποιήσει και δεύτερη επίσκεψη μέσα στο μήνα.
Μάλιστα είχε συνάντηση και με το δήμαρχο Ρόδου Φώτη Χατζηδιάκο, με τον οποίο συζήτησε το κοινωνικό έρεισμα της παραχώρησης του αεροδρομίου του νησιού μας.

Πήγαν και αλλού
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας επισκέφθηκαν και άλλα αεροδρόμια της χώρας, αυτά που θεωρούνται πολύ σημαντικά και έχουν μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον όπως της Θεσσαλονίκης και της Μυκόνου.

Πάντως οι αυτοψίες που άρχισαν να κάνουν κατά κύριο λόγο οι γερμανοί της Fraport συνδέονται με τις πληροφορίες που υπάρχουν ότι επιθυμούν να… μειώσουν το τίμημα του 1,2 δις ευρώ που θα πρέπει να πληρώσουν στο ελληνικό δημόσιο όταν τους παραδοθούν με την υπογραφή της σύμβασης, τα αεροδρόμια της χώρας, καθώς δυσκολεύονται να βρουν τα χρήματα.
Μάλιστα σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, «ανακάλυψαν ότι απαιτούνται 800 εκατομμύρια ευρώ για υποδομές που είναι απαραίτητες για την εξασφάλιση της πιστοποίησης κόστος που σχεδιάζουν να… φορτώσουν στο ελληνικό δημόσιο. Έχουν προσφερθεί μάλιστα να μεσολαβήσουν στις Βρυξέλλες για να ενταχθούν τα έργα στο πακέτο Γιούνκερ».

Ο Δήμαρχος
Τα …«προαπαιτούμενα» της τοπικής κοινωνίας για την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Διαγόρας» της Ρόδου, έθεσε ο Δήμαρχος στην πολυμελή και υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία της Fraport η οποία είχε συνάντηση μαζί του την περασμένη Κυριακή το πρωί.

Όπως διεφάνη από τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής, η Εταιρία-Κολοσσός, η οποία, μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται και το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, θέλει προφανώς να βολιδοσκοπήσει το κλίμα που υπάρχει στις τοπικές Αρχές και την τοπική κοινωνία πριν προχωρήσει στη σύμβαση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, λοιπόν, ο κ. Χατζηδιάκος τους έθεσε, κατά κάποιον τρόπο, τα «αιτήματα» που θέτει ο Δήμος για τη λειτουργία του αεροδρομίου από τη Fraport, τα οποία συνοψίζονται στα εξής:
Καταρχήν, να μην υπάρξουν μεταβολές στα εργασιακά, οι όποιες προσλήψεις γίνουν (σ.σ. πλην Διευθυντικού προσωπικού και υψηλόβαθμων στελεχών) να είναι με τοπικά κριτήρια, ακόμα όχι μόνο να μην αυξηθούν τα τέλη αλλά να είναι και μειωμένα κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

«Να μη γίνει το αεροδρόμιο μας…“Ελευθέριος Βενιζέλος”», φέρεται να είπε προς τους ίδιους ο Δήμαρχος». Επίσης, τους μετέφερε το αίτημα της τοπικής κοινωνίας να εκπροσωπούνται ο Δήμος αλλά και οι εργαζόμενοι στο Διοικητικό Συμβούλιο. Ακόμη, τους είπε ότι εφόσον ολοκληρώσουν με τα της σύμβασης, να δουν τα λειτουργικά, σχετικά με την καθαριότητα, το πάρκινγκ κτλ. για τα οποία ο Δήμος θέλει ανταποδοτικά.

Οι πρώτες εκτιμήσεις λένε ότι σ’ αυτά οι εκπρόσωποι της Fraport φάνηκαν, σε πρώτη φάση, θετικοί ενώ ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε το συμπέρασμα από τη σύσκεψη ότι τους ενδιαφέρει πολύ πως βλέπει αυτό που πάει να γίνει η τοπική κοινωνία.

Όπως λένε οι γνωρίζοντες, επειδή πρόκειται για μία Εταιρία που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο και λογοδοτεί εκεί, το βλέπει και αυτή ως μία πολύ μεγάλη επένδυση.
Μάλιστα, φαίνεται να έχουν υψηλές προσδοκίες από το αεροδρόμιο της Ρόδου αφού, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι είπαν στον Δήμαρχο ότι φιλοδοξία τους είναι μέσα σε ένα χρονικό ορίζοντα δεκαετίας να ξεπεράσει ακόμη και αυτό το αεροδρόμιο της Μαγιόρκας που έχει κίνηση 7 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο!

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος τους είπε ότι η τοπική κοινωνία θέλει να διασφαλιστούν τα παραπάνω.
Οι εκπρόσωποι της Fraport είπαν στον Δήμαρχο ότι σχεδιάζουν να γίνει το αεροδρόμιο ένα πρότυπο οργάνωσης το οποίο θα οδηγήσει στην ανάπτυξη και εκείνο που επιθυμούν είναι να υπάρχει εργασιακή ειρήνη.
Τέλος, ξεκαθάρισαν ότι διαχωρίζεται πλήρως η ΥΠΑ από την επένδυση που θα κάνουν.

Δυσκολεύονται οι Γερμανοί!
Την εκτίμησή του ότι η «Fraport», που πλειοδότησε στο διαγωνισμό για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, θα ζητήσει παράταση της υπογραφής της εγγυητικής επιστολής που λήγει τη Δευτέρα, διατύπωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ο οποίος νωρίτερα χθες είχε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο και το υπόλοιπο 20μελές διοικητικό συμβούλιο της γερμανικής εταιρείας.

«Θα θέλαμε να υπογράψουμε την εγγυητική επιστολή» απάντησε, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΟΣΥΠΑ, ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας Fraport σε σχετική ερώτηση του κ. Αλεβιζόπουλου, εκτιμώντας ότι οι δυσκολίες στη χρηματοδότηση της επένδυσης φαίνεται ότι αποτελεί το πρόβλημα. Σημειώνεται ότι η Fraport πρόκειται να καταβάλλει στο ελληνικό δημόσιο 1,2 δισ. ευρώ, τα οποία μάλιστα έχουν προϋπολογιστεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων της χώρας.

Έκπληκτη η Fraport με τα στοιχεία που παρακολούθησε
Μεταξύ άλλων ο κ. Αλεβιζόπουλος επισήμανε ότι η γερμανική πλευρά, ενώ αρχικά είχε αποφύγει συνάντηση με την ΟΣΥΠΑ, όχι μόνο αποδέχθηκε χθες να συναντηθεί μαζί τους, αλλά ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ζήτησε και νέα συνάντηση στο προσεχές διάστημα.

Ο κ. Αλεβιζόπουλος είπε ότι η γερμανική πλευρά «έμεινε έκπληκτη με τα στοιχεία» που τους παρουσιάσανε και προσέθεσε πως «στο μεγαλύτερο μέρος της συνάντησής μας απλώς άκουγαν πολύ προσεκτικά τα στοιχεία που τους παραθέταμε, και στις ερωτήσεις που κάναμε δεν είχαν καμία απάντηση».

Κρατικό χρήμα "ρέει" ήδη σε πολλά αεροδρόμια
Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η ΟΣΥΠΑ, σημείωσε πως το τίμημα των επενδυτών για τα 14 μεγαλύτερα ελληνικά αεροδρόμια «αν και παρουσιάστηκε ως υψηλό, είναι εξαιρετικά χαμηλό αν αναλογιστεί κανείς ότι σε κάποια μεγάλα αεροδρόμια βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη κρατικές επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ».

Ως παράδειγμα, ο κ. Αλεβιζόπουλος ανέφερε ότι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» η Fraport ανακοίνωσε ότι την επόμενη τετραετία θα επενδυθούν 24 εκατ. ευρώ, «δηλαδή μόλις 6 εκατ. ευρώ το χρόνο». Πρόκειται, όπως είπε, «για χρήματα που απαιτούνται μόνο για τη βαριά συντήρηση του συγκεκριμένου αεροδρομίου», ενώ συμπλήρωσε ότι «με τέτοια ποσά δεν θα υπάρχει ανάπτυξη, δεδομένου ότι αυτήν τη στιγμή στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη έργα 360 εκατ. ευρώ».

"Η αποκρατικοποίηση θα μας κοστίσει ακριβά"
Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ ανέφερε ότι σε περίπτωση ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, «θα ζημιωθούν οι τοπικές κοινωνίες, οι ταξιδιώτες, ο ελληνικός τουρισμός και κατ' επέκταση η χώρα». Όπως διευκρίνισε, «πιθανή ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων θα σημάνει καταρχήν μεγάλη αύξηση στα τέλη». Σήμερα τα τέλη αεροδρομίου είναι 12 ευρώ, ενώ με το που θα τα αναλάβει η γερμανική Fraport «προβλέπεται τον πρώτο χρόνο να ανέβουν στα 26,5 ευρώ και τον τέταρτο χρόνο να φτάσουν τα 32 ευρώ», υπογράμμισε.

Ο κ. Αλεβιζόπουλος επισήμανε πως στις χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, πέραν των αερολιμενικών τελών που από τον πρώτο χρόνο μέχρι και την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης θα ανέρχονται στα 13 ευρώ/ανά αναχωρούντα επιβάτη, προστίθενται το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ), καθώς και αυτό της Χρηματοδότησης Μικρών Αεροδρομίων και Άγονων Γραμμών, συνολικού ύψους 12 ευρώ/ανά επιβάτη. Σε αυτά τα ποσά, αναφέρει, θα προστεθεί και χρέωση «σεκιούριτι», ύψους 1,5 ευρώ/ανά επιβάτη.

Δυναμικές κινητοποιήσεις και αντιδράσεις προαναγγέλλει ο ΟΣΥΠΑ
Επανέλαβε δε ότι η πρόταση της ΟΣΥΠΑ είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια να παραμείνουν στο ιστό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, «προκειμένου να εξυπηρετούν τους πραγματικούς σκοπούς της ανάπτυξης, του τουρισμού, της προσφοράς στην εθνική οικονομία και την κοινωνία και βέβαια της εθνικής κυριαρχίας και ασφάλειας».
Πάντως, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας δήλωσε κατηγορηματικά αντίθετος στην παραχώρηση και σημείωσε ότι «θα πάμε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα προσφύγουμε στην ΕΕ με έναν ογκώδη φάκελο που ετοιμάζουμε, όπως και στο Συμβούλιο της Επικρατείας».

Στάση αναμονής κρατούν οι άλλες εταιρίες που διεκδικούν τα αεροδρόμια
Υπενθυμίζεται ότι οι άλλοι δύο συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, η Vinci Airport - ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η Corporacion America - ΜΕΤΚΑ έχουν κοινοποιήσει την πρόθεσή τους να παρατείνουν για λίγο τις εγγυητικές τους επιστολές, δηλώνοντας παρούσες πρακτικά σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι αποχωρεί η Fraport.

Διαβάστε ακόμη

Τιμητικό άγημα συναδέλφων του αστυνομικών συνόδευσε στην τελευταία του κατοικία τον Κώστα Ανδριγιαννάκη

Όλγα Κεφαλογιάννη: " Διαμόρφωση της τουριστικής στρατηγικής της χώρας μέσω του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού

Υπό πλήρη έλεγχο η φωτιά που ξέσπασε ανάμεσα σε Κολύμπια - Αφάντου

«Ο Χορός μέσα από τον Μύθο και ο Μύθος μέσα από τον Χορό»

Οργάνωση "για τη φύση": Επιτυχημένη η πρώτη χρονιά της δράσης «Καλλιεργούμε στα σχολεία, φυτεύουμε στο δάσος»

Γενική Συνέλευση στον Εμπορικό Σύλλογο Ρόδου

Αίσιο τέλος είχε η εξαφάνιση ηλικιωμένου ατόμου στη Ρόδο

Διακοπή υδροδότησης από τη ΔΕΥΑΡ στους οφειλέτες