Το προφίλ των Ευρωπαίων τουριστών
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 744 ΦΟΡΕΣ
To προϊόν "ήλιος και θάλασσα" κυριαρχεί στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων τουριστών, που έρχονται στην Ελλάδα, ωστόσο, τα περιθώρια αναπτυξης είναι μεγάλα στις ειδικές μορφές τουρισμού και κυρίως στα city breaks, στον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την έρευνα «World Travel Monitor 2013» της εταιρείας IPK, που παρουσίασε στο συνέδριο του ΣΕΤΕ ο επιστημονικός διευθυντής του SETE Intelligence δρ. Άρης Ίκκος, καθώς η χώρα μας έχει μερίδιο 8,5% στο προϊόν «Ήλιος και θάλασσα», αλλά μόλις 1,1% στις σύντομες αποδράσεις στις πόλεις (City Breaks) και 2,4% σε όσους ταξιδεύουν με βασικά ενδιαφέροντα τον πολιτισμό και τη θρησκεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2013, το προφίλ των Ευρωπαίων τουριστών στην Ελλάδα σκιαγραφείται από τα ακόλουθα βασικά στοιχεία:
- Πάνω από το 81% των τουριστών που έρχονται για ήλιο και θάλασσα ανήκει στη μέση και άνω εισοδηματική τάξη. Μάλιστα τον 54% ανήκει στην ανώτερη τάξη. Μέσου και άνω εισοδήματος είναι και το 78% που έρχονται για city break και το 81% για πολιτιστικό ή θρησκευτικό τουρισμό.
Οι πιο εύποροι Ευρωπαίοι τουρίστες που ήρθαν στη χώρα μας το 2013 ήταν οι Γάλλοι και οι Τούρκοι (το 71% από αυτούς προέρχονταν από ανώτερα εισοδηματικά στρώματα)
- Σε επίπεδο μόρφωσης, το 79% των Ρώσων ήταν ανώτερου επιπέδου, όπως και το 69% των Τούρκων και περίπου 50% των Γερμανών
- Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι των Ευρωπαίων στη χώρα μας διαμορφώθηκε το 2013 στα 1.001 ευρώ. Περισσότερο "ανοιχτοχέρηδες" οι Ρώσοι, οι Βέλγοι, οι Γερμανοί, οι Σκανδιναβοί και οι Ολλανδοί.
- Ήλιο και θάλασσα επιλέγει το 98% των Σέρβων, το 97% των Πολωνών και το 87% των Ρώσων και μόλις το 33% των Γάλλων
- Η ελληνική κουζίνα ελκύει τους Τούρκους (78%), τους Άγγλους (75%) και τους Βέλγους (74%)
- Τα αξιοθέατα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους Ρώσους (66%), τους Γάλλους (64%) και τους Τούρκους (63%).
- Για ψώνια ενδιαφέρονται κυρίως οι Τούρκοι (73%) και ελάχιστα οι Πολωνοί (11%) και οι Άγγλοι (14%).