Θρίλερ με το Airbus της EgyptAir που εξαφανίστηκε με 66 επιβαίνοντες – Είχε εκπέμψει SOS στις 04:26

Θρίλερ με το  Airbus της EgyptAir που εξαφανίστηκε  με 66 επιβαίνοντες – Είχε εκπέμψει SOS στις 04:26

Θρίλερ με το Airbus της EgyptAir που εξαφανίστηκε με 66 επιβαίνοντες – Είχε εκπέμψει SOS στις 04:26

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2636 ΦΟΡΕΣ

ΝΑ της Καρπάθου στρέφονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του

Airbus Α320 της Egyptair με 66 επιβάτες εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 02:45 (τοπική ώρα Αιγύπτου), λίγο μετά από την είσοδό του στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο.

«Η πτήση νο. MS804 που εκτελούσε δρομολόγιο από το Παρίσι με προορισμό το Κάιρο χάθηκε από τα ραντάρ», ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω Twitter.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το αεροπλάνο πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο στα 37.000 πόδια.

Όπως μεταδίδει το Reuters, οι Έλληνες ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας συνομίλησαν με τον πιλότο του αεροσκάφους όσο αυτό βρισκόταν στον ελληνικό εναέριο χώρο και δεν ανέφερε την ύπαρξη προβλημάτων.

Αν και ο πιλότος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου ανακοίνωσε ότι αιγυπτιακή στρατιωτική μονάδα είχε λάβει ηλεκτρονικό σήμα κινδύνου από το αεροσκάφος στις 04.26 τοπική ώρα (05.26 ώρα Ελλάδος), δηλαδή περίπου δύο ώρες μετά την εξαφάνισή του.

Για τον λόγο αυτό αξιωματούχοι των υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας στην Αίγυπτο εκτιμούν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη στη θάλασσα.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, που επικαλείται πηγή από το αεροδρόμιο της Αθήνας, το αεροπλάνο συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου. Στο σημείο είχαν επικεντρωθεί και οι έρευνες των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων (dύο αεροσκάφη C-130, η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» και ένα ελικόπτερο Super Puma)

Στο αεροσκάφος επιβαίνουν 56 επιβάτες (μεταξύ των οποίων ένα παιδί και δύο βρέφη) και 10 μέλη πληρώματος.

Σύμφωνα με τον κατάλογο της Egyptair, από τους επιβάτες 30 είναι Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 1 Βρετανός, 1 Καναδός, 1 Βέλγος, 1 Πορτογάλος, 1 Αλγερινός, 1 Σουδανός, 1 πολίτης του Τσαντ, 2 Ιρακινοί, 1 Σαουδάραβας και 1 Κουβεϊτιανός.

Συγγενείς των επιβατών βρίσκονται ήδη στο αεροδρόμιο Σαρλ-ντε-Γκολ του Παρισιού.

Ο πρόεδρος της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ, επικοινώνησε με τον Aιγύπτιο ομόλογό του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι και συγκάλεσε έκτακτο υπουργικό συμβούλιο για την αντιμετώπιση της κρίσης. Κέντρο αντιμετώπισης της κρίσης συγκροτήθηκε στο γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών.

Κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλεισθεί, δήλωσε ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς. Στο ίδιο κλίμα και η δήλωση του Αιγύπτιου πρωθυπουργού.

http://www.efsyn.gr/

Η ανακοίνωση της ΥΠΑ για το αεροπλάνο της EgyptAir

Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι - Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.

Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου.

Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.

Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.

Figaro: "Ψάχνουν" το πλήρωμα εδάφους της EgyptAir!

Η γαλλική εφημερίδα Le Figaro, επικαλούμενο πηγή της γαλλικής συνοριοφυλακής, γράφει πως οι Γάλλοι ερευνητές επικεντρώνουν την προσοχή τους στο πλήρωμα εδάφους της EgyptAir στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle για να διευκρινιστεί αν κάποιος από τους υπαλλήλους του αεροδρομίου παρέβη τα μέτρα ασφαλείας.

Η ίδια πηγή είπε πως στο παρελθόν είχαν βρεθεί πολλοί Σαλαφιστές, ακραίοι συντηρητικοί μουσουλμάνοι, να έχουν πρόσβαση σε περιοχές που χρησιμοποιούνταν για την φόρτωση και την εκφόρτωση των αεροπλάνων.

Η Figaro υπενθυμίζει επίσης ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, το επικεφαλής της υπηρεσίας αεροδρομίων του Παρισού, Ογκουστίν ντε Ρομανέ, είχε ανακοινώσει ότι από την αρχή του 2015 είχαν ανακληθεί οι άδειες πρόσβασης από σχεδόν 70 υπαλλήλους που δούλευαν στα πιο ασφαλή σημεία του αεροδρομίου του Παρισιού και ένας από τους λόγους ήταν η ριζοσπαστικοποίηση.

Πηγή: newsit.gr

Τα πέντε σενάρια για την πτώση του αεροσκάφους

Πέντε σενάρια για τη συντριβή του αεροσκάφους της Egypt Air διατυπώνουν ήδη οι ειδικοί περί τα αεροπορικά δυστυχήματα. Ως πιθανότερο προβάλει έως αυτή την ώρα το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης και ήδη εμπειρογνώμονες στη Γαλλία επισημαίνουν ότι η ξαφνική εξαφάνιση του αεροσκάφους από τα ραντάρ συνηγορεί προς αυτή την εκδοχή, αφού αν, για παράδειγμα, είχε εκδηλωθεί μηχανική βλάβη πιθανότατα οι πιλότοι θα είχαν χρόνο για κάποια αντίδραση.

1.Τρομοκρατία

Το πρώτο σενάριο είναι αυτό της τρομοκρατίας, που αποκτά μάλιστα αυξημένες πιθανότητες καθώς έχουν προηγηθεί τον τελευταίο χρόνο άλλα δύο περιστατικά με αεροσκάφη που ταξίδευαν προς ή από την Αίγυπτο.

Τον περασμένο Οκτώβριο ένα Airbus που πετούσε από το Σάρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου προς την Αγ. Πετρούπολη της Ρωσίας συνετρίβη μία ώρα μετά την απογείωσή του οδηγώντας στο θάνατο τους 224 επιβαίνοντες. Οι ρωσικές, αμερικανικές και βρετανικές αρχές πιστεύουν ότι είχε τοποθετηθεί βόμβα. Το ΙSIS διεκδίκησε την ευθύνη για τη βόμβα, αλλά οι η Αίγυπτος απέρριψε τους ισχυρισμούς. Επιπλέον, το ISIS εξακολουθεί να εκτοξεύει απειλές εναντίον της Γαλλίας και μάλιστα το περασμένο σαββατοκύριακο οι γαλλικές αρχές είχαν τεθεί για μια ακόμη φορά σε κατάσταση υψηλού συναγερμού μετά τις επιθέσεις του Νοεμβρίου που στοίχισαν τη ζωή σε 130 ανθρώπους.

Νωρίτερα σήμερα το πρωί, ο Ζαν Πολ Τροντέκ, πρώην επικεφαλής της γαλλικής υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων δήλωσε ότι κατά πάσα πιθανότητα η πτώση του αιγυπτιακού αεροσκάφους είναι αποτέλεσμα τρομοκρατικής επίθεσης. Οπως σημείωσε στον ραδιοσταθμό Europe 1 στο Παρίσι, «ένα τεχνικό πρόβλημα, φωτιά ή μηχανική βλάβη δεν προκαλεί άμεσα μπλακ άουτ και το πλήρωμα έχει χρόνο για κάποια αντίδραση. Το πλήρωμα δεν είπε τίποτα, δεν αντέδρασε, οπότε πιθανότατα είμαστε μπροστά σε ένα βίαιο γεγονός, πράγμα που μας επιτρέπει να σκεφτόμαστε την τρομοκρατική ενέργεια».

2. Μηχανική βλάβη

Σύμφωνα με ορισμένες αναφορές το μοιραίο αεροσκάφος είχε ιστορικό μηχανικών βλαβών. Τον Ιούνιο του 2013 υποχρεώθηκε να προσγειωθεί ενώ εκτελούσε πτήση από το Κάιρο στην Κωνσταντινούπολη, λόγω ανόδου της θερμοκρασίας σε μία από τις μηχανές. Υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και διαπιστώθηκε η βλάβη.

3.Αεροπειρατεία

Τον περασμένο Μάρτιο μια εσωτερική πτήση των αιγυπτιακών αερογραμμών υποχρεώθηκε να πάει στην Κύπρο, ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από την Αλεξάνδρεια στο Κάιρο. Την ίδια μέρα έγινε γνωστό ότι ο αεροπειρατής ήθελε ....απλώς να δει την πρώην σύζυγό του, κατέδειξε όμως ότι εξακολουθούν να υπάρχουν κενά ασφαλείας, παρά το γεγονός ότι μετά τις επιθέσεις της 9/11 τα μέτρα ασφαλείας έχουν γίνει πολύ αυστηρά.

Το σενάριο αποδυναμώνεται και από το γεγονός ότι συνήθως οι αεροπειρατές διατυπώνουν συγκεκριμένα αιτήματα πράγμα που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν συνέβη: Τίποτα δεν ακούστηκε από το αεροσκάφος πριν χαθεί από τα ραντάρ.

4. Ανθρώπινο λάθος

Αν και δεν θεωρείται ιδιαίτερα πιθανό, εντούτοις υπάρχουν περιπτώσεις στο παρελθόν που αεροσκάφη συνετρίβησαν εξαιτίας λαθών των πιλότων. Στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να έγινε κάποιο λάθος κατά τη διάρκεια των χειρισμών της σταδιακής καθοδου για την προσέγγιση στο αεροδρόμιο του Καϊρου. Ομως και σ' αυτό το σενάριο τίποτα δεν ακούστηκε από το αεροσκάφος.

5. Προσχεδιασμένη κατάρριψη

Το Μάρτιο του 2015 ο Γερμανός πιλότος Αντρέας Λούμπιτζ κλειδώθηκε στο κόκπιτ του αεροσκάφους της πτήσης 9525 της Lufthansa Germanwings από τη Βαρκελώνη στο Ντύσελντορφ και ηθελημένα, προσχεδιασμένα έριξε το αεροσκάφος στις Αλπεις, στη Γαλλία, σκοτώνοντας 144 ανθρώπους -επιβάτες και πλήρωμα.

Αργότερα διαπιστώθηκε ότι αντιμετώπιζε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα που δεν είχε αντιληφθεί η αεροπορική εταιρεία. Μετά από αυτή την τραγωδία οι αεροπορικές εταιρείες προχώρησαν εκ νέου σε αξιολόγηση των πιλότων τους. Εως τώρα τίποτα δεν έχει γίνει γνωστό για την ταυτότητα των πιλότων της EgyptAir.

Πηγή: protothema.gr

Διαβάστε ακόμη

Γ. Νικητιάδης: Συνεχίζει την περιοδεία του στα νησιά μας και αυτή την εβδομάδα

Έφυγε από τη ζωή ο παραδοσιακός οργανοπαίκτης από τον Αρχάγγελο, Αντώνης Κ. Τσακίρης

Συμβαίνει τώρα: τροχαίο ατύχημα στην Ψαροπούλα

Προσοχή: Χωρίς φανάρια η διασταύρωση Ρόδου-Λίνδου με Τραουνού!

Στις φλόγες τυλίχθηκε τα ξημερώματα στη Ρόδο σταθμευμένο όχημα (βίντεο)

Εντυπωσιακά κι ελπιδοφόρα τα πρώτα στοιχεία για την εξέλιξη του τουρισμού φέτος στη χώρα μας

Πως γιορτάζεται το Πάσχα σε όλη την Ελλάδα - Τα έθιμα της Δωδεκανήσου

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια