Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου “δίνει τα φώτα του” στο Λύκειο Αφάντου

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου “δίνει τα φώτα του” στο Λύκειο Αφάντου

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου “δίνει τα φώτα του” στο Λύκειο Αφάντου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1152 ΦΟΡΕΣ

Γράφει η Στέλλα Π. Βουτσά, φιλόλογος Λυκείου Αφάντου, Διδάκτωρ Λογοτεχνίας

Την περασμένη Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2016, το σχολείο μας, το ΛΥΚΕΙΟ ΑΦΑΝΤΟΥ ΡΟΔΟΥ, είχε την τιμή και τη χαρά να υποδεχτεί τον κ. ΙΩΑΝΝΗ ΓΑΛΑΝΤΟΜΟ, ΕΠΙΚΟΥΡΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ του ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ.

Ο κ. Γαλαντόμος προσκλήθηκε από το ΓΕΛ Αφάντου, προκειμένου να πραγματοποιήσει ομιλία στους μαθητές στο πλαίσιο του μαθήματος της Έκφρασης-Έκθεσης Α’ Λυκείου, και συγκεκριμένα της ενότητας «Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες». Τον κ. Γαλαντόμο υποδέχτηκαν θερμά ο Διευθυντής του σχολείου κ. Βενέτιος Θωμίδης, ο Υποδιευθυντής κ. Βασίλειος Μανέττας, ο Σύλλογος των Διδασκόντων και οι μαθητές του σχολείου.

Η ομιλία, στηριζόμενη σε παρουσίαση Power Point και με τίτλο «ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ», έλαβε χώρα στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου και την παρακολούθησαν οι μαθητές και των τεσσάρων τμημάτων της Α’ Λυκείου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ομιλίας του κ. Γαλαντόμου οι μαθητές παρακολουθούσαν με αδιάλειπτο ενδιαφέρον, εμπεδώνοντας κι εμπλουτίζοντας όσα είχαν διδαχτεί στην τάξη για τις γεωγραφικές γλωσσικές ποικιλίες (διαλέκτους, ιδιώματα) και τις κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες (κοινωνιολέκτους, ανάλογα με το φύλο, ηλικία, μόρφωση, επαγγελματική τάξη, κ.λ.π. του ομιλητή).

Ιδιαίτερα τους κέντρισε το ενδιαφέρον όταν ο κ. Γαλαντόμος έθιξε το θέμα της «γλώσσας των νέων»˙ στο σημείο εκείνο προέκυψε ζωηρή συζήτηση και διάδραση, με παρεμβάσεις από τους μαθητές, συναδέρφους εκπαιδευτικούς αλλά και τον ίδιο το διευθυντή, ο οποίος ήταν παρών σε όλη τη διάρκεια της ομιλίας.

Το αποτέλεσμα; Οι μαθητές έφυγαν πιο «σοφοί» και πιο «υποψιασμένοι», αφού κατανόησαν ότι η ποικιλία και η διαφοροποίηση δεν είναι κάτι αρνητικό, αντίθετα, είναι κάτι συνυφασμένο με τη γλώσσα, μια και η τελευταία είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται και δεν μπορεί εύκολα να μπει σε καλούπια (σε νόρμες, σύμφωνα με την ορολογία που χρησιμοποίησε ο κ. Γαλαντόμος).

Επίσης, ήταν σημαντικό το γεγονός ότι οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά πώς είναι η εμπειρία μιας πανεπιστημιακής παράδοσης.
Ευχαριστούμε θερμά τον επίκουρο καθηγητή κ. Ιωάννη Γαλαντόμο για την εξαιρετική ομιλία-παρουσίασή του (την οποία, όπως μάθαμε, ετοίμασε ειδικά για το σχολείο μας), αλλά και για την προθυμία του να ανταποκριθεί άμεσα στην πρόσκλησή μας και να μιλήσει ακούραστα για δύο ολόκληρες διδακτικές ώρες.

(Με την ίδια προθυμία είχε ανταποκριθεί και πέρυσι στην πρόσκληση του Γυμνασίου Καλυθιών -όπου υπηρετούσε η γράφουσα- για να μιλήσει στους μαθητές για τα «φαινόμενα διγλωσσίας» στο πλαίσιο του μαθήματος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας Γ΄Γυμνασίου). Του ευχόμαστε εγκάρδια λαμπρή εξέλιξη στην ακαδημαϊκή του σταδιοδρομία και ελπίζουμε να μας «ξαναδώσει τα φώτα του» ευκαιρίας δοθείσης και στο μέλλον.

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων