Παρέμβαση για την Πατμιάδα σχολή

Παρέμβαση για την Πατμιάδα σχολή

Παρέμβαση για την Πατμιάδα σχολή

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1044 ΦΟΡΕΣ

Από τον βουλευτή Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ, Στάθη Κουσουρνά.

Στην ανάγκη διατήρησης της Πατμιάδας σχολής αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Στ. Κουσουρνάς, κατά την συζήτηση σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή. Τόνισε συγκεκριμένα τα εξής: «Το σημερινό νομοσχέδιο, αποτελεί το πρώτο βήμα των μεταρρυθμίσεων, που φέρνουν πιο κοντά μια νέα εποχή για την εκπαίδευση στη χώρα μας. Με μια σειρά αλλαγών, αυτονόητων όπως έχουν χαρακτηριστεί από πολλούς, ανοίγουμε το δρόμο για την υλοποίηση του αιτήματος «Πρώτα ο μαθητής», για μια εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, με πρωταγωνιστές τους εκπαιδευτικούς. Ο ρόλος της παιδείας είναι πολλαπλός. Δεν εγγυάται μόνο την προσωπική επιτυχία και καταξίωση αλλά αποτελεί και τον κινητήριο μοχλό για την ανάπτυξη μιας χώρας. Η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης στη χώρα μας πάσχει. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χαράζει την πορεία σε μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα, σε ένα Νέο Σχολείο. Με το παρόν νομοσχέδιο, δημιουργούμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα πρόσληψης και αξιολόγησης στελεχών εκπαίδευσης. Μέσα από διαδικασίες διαφανείς, αξιοκρατικές και αδιάβλητες, μεριμνούμε ώστε η εκπαίδευση να στελεχώνεται από τους άριστους εκπαιδευτικούς, ώστε ο μαθητής να απολαμβάνει μια σωστή και ολοκληρωμένη μαθησιακή εμπειρία. Ο τρόπος πρόσληψης μέσω του ΑΣΕΠ, η απαίτηση της παιδαγωγικής κατάρτισης, η συνεχής αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και ο θεσμός του δοκίμου, διασφαλίζουν την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης στο μαθητή. Παράλληλα, οι αλλαγές στον τρόπο αποσπάσεων και μεταθέσεων, καθώς και η υποχρεωτική παραμονή επί τριετία στην περιοχή πρώτου διορισμού των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, λύνουν μια για πάντα το πρόβλημα της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων κυρίως στις δυσπρόσιτες και νησιώτικες περιοχές. Καμία μετάθεση δεν γίνεται χωρίς κάλυψη της θέσης του αποχωρούντος, καμία οργανική θέση κενή, κανένας μαθητής χωρίς δάσκαλο. Ζητούμε εκπαιδευτικούς, σε σταθερή σχέση με τους μαθητές τους. Διαμορφώνουμε ένα πλήρες σύστημα αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Κάθε σχολική μονάδα καταρτίζει ετήσιο πρόγραμμα δράσεων και παράλληλα τα πεπραγμένα κάθε χρονιάς θα είναι προσβάσιμα στον καθένα. Όπως απαιτούμε τους καλύτερους εκπαιδευτικούς για την τάξη, αναζητούμε και τους καλύτερους για τις διευθυντικές θέσεις. Σπάμε τον φαύλο κύκλο των κομματικών και πελατειακών επιλογών με ένα σύστημα αντικειμενικών και αμερόληπτων κριτηρίων ώστε πρώτη η εκπαίδευση να δείχνει το παράδειγμα της αξιοκρατίας και διαφάνειας στη κοινωνία. Αλλάζουμε το καθεστώς των ωρομίσθιων, που καλώς έχει χαρακτηρισθεί εργασιακή δουλεία, με το θεσμό του αναπληρωτή εκπαιδευτικού με μειωμένο ωράριο ο οποίος απολαμβάνει όλα τα δικαιώματα των μόνιμων εκπαιδευτικών. Θεσμοθετούμε ένα ολοκληρωμένο, διαφανές και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής, πρόσληψης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών θέσεων, με την δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων. Αναγνωρίζουμε το σπουδαίο ρόλο του εκπαιδευτικού, σε κάθε στιγμή της παλαιότερης, αλλά και σύγχρονης ιστορίας της χώρας μας. Αναζητούμε το καλύτερο για τα παιδιά μας, για το μέλλον της χώρας μας. Δίνουμε την ευκαιρία σε κάθε εκπαιδευτικό να λάβει μέρος στις διαδικασίες πρόσληψης, μεριμνώντας παράλληλα για κοινωνικά και ειδικά κριτήρια και αναγνωρίζοντας κάθε μήνα προϋπηρεσίας. Θωρακίζουμε τις διαδικασίες με αξιοκρατία και αντικειμενικότητα, καταργώντας τα προνόμια απόλυτης προτεραιότητας διορισμού. Το Υπουργείο και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κάνουν το πρώτο βήμα για το «Νέο Σχολείο». Ένα βήμα σταθερό, με ξεκάθαρο σχεδιασμό και χρηματοδότηση. 1,\\9 δις ευρώ μέσα από το ΕΣΠΑ θα χρηματοδοτήσουν μια σειρά δράσεων που θα μας φέρει πιο κοντά στη νέα εποχή. Προχωρούμε σε μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στο καθεστώς λειτουργίας των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, καθιστώντας περισσότερο ευέλικτο το εκλεκτορικό σύστημα και το καθεστώς των φοιτητικών μετεγγραφών, ενώ παράλληλα καταργούμε το αναποτελεσματικό μέτρο της βάσης του 10, που το μόνο που κατάφερε ήταν να δημιουργήσει κενές θέσεις στα έδρανα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τον ψεύτικο μανδύα της αναβάθμισης της ποιότητας σπουδών. Αλλάζουμε το παλαιό καθεστώς των κολλεγίων, μια επιταγή που δημιούργησε τόσο το υπάρχον ασαφές και διαβλητό νομικό πλαίσιο, όσο και η προεκλογική απόδοση άδειας λειτουργίας σε 40 κολλέγια, αμφισβητούμενης επάρκειας από την προηγούμενη κυβέρνηση. Συγκλίνουμε με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, δημιουργώντας ένα εθνικό σύστημα ελέγχου και δίνουμε την ευκαιρία σε κάθε τέτοιο ίδρυμα να λειτουργήσει μέσα από πιστοποίηση εξασφαλίζοντας παράλληλα και την εργασιακή επάρκεια των αποφοίτων, των μεταλυκειακών αυτών ιδρυμάτων. Ακολουθεί η αναδιοργάνωση, στο πρόγραμμα σπουδών από το δημοτικό μέχρι το γυμνάσιο και το λύκειο και ο τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τα πρότυπα της ευρωπαϊκής ένωσης. Θεσπίζουμε τη συμμετοχή των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων στη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής των μελλοντικών φοιτητών. Κλιμακωτά, μετατρέπουμε όλα τα δημοτικά σε ολοήμερα σχολεία. Εφαρμόζουμε πιλοτικά το σχέδιο για την πιστοποίηση της ξένης γλώσσας από το σχολείο, με τελικό στόχο την καλή επάρκεια σε μια τουλάχιστον ξένη γλώσσα μέχρι το τέλος του γυμνασίου, αφαιρώντας ένα ακόμη βάρος από την ελληνική οικογένεια. Δημιουργούμε τις βάσεις για τη νέα ψηφιακή εποχή, με την ψηφιοποίηση των σχολικών συγγραμμάτων, παράλληλα με τη δημιουργία της ηλεκτρονικής υπηρεσίας συγγραμμάτων για την έγκυρη και έγκαιρη χορήγηση του απαιτούμενου εκπαιδευτικού υλικού στους σπουδαστές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κυρία Υπουργέ, Θεωρώ δεδομένη την πρόθεσή σας να διατηρηθεί η Πατμιάδα Εκκλησιαστική Σχολή, η οποία έχει αδιάλειπτη λειτουργία 300 χρόνων, έχει άριστη κτιριακή υποδομή με οικοτροφείο, και είναι συνδεδεμένη με το ιερό νησί της Πάτμου και το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Οι αλλαγές στην παιδεία είναι επιβεβλημένες. Δεν αποσκοπούμε στη μείωση των διοριζόμενων εκπαιδευτικών αλλά στην επιλογή των καταλληλότερων, και την κάλυψη όλων των κενών θέσεων. Ζητάμε το καλύτερο για το μαθητή, τόσο από πλευράς υλικοτεχνικής υποδομής, αλλά περισσότερο από πλευράς εκπαιδευτικού δυναμικού, που αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά του συστήματος παιδείας. Κάνουμε γενναία βήματα, τιμώντας τους θεσμούς και φέρνοντας στην επιφάνεια τις ξεχασμένες αξίες, της αξιοκρατίας, της δικαιοσύνης, της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας. Δίνουμε σε όλους την ευκαιρία, αξιοκρατικά, αλλά περισσότερο από όλα, δίνουμε την ευκαιρία στο μαθητή. Την ευκαιρία να απολαμβάνει επιτέλους την παιδεία που του αξίζει, την παιδεία που θα του επιτρέψει να αναγνωρίσει την κλίση του και να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του. Δίνουμε την ευκαιρία στη χώρα μας να αξιοποιήσει το έμψυχο δυναμικό ως τον κινητήριο μοχλό στην πορεία για ένα καλύτερο αύριο της χώρας μας.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Παππάς, υφυπουργός Ναυτιλίας: «Με το σχεδιασμό μας διασφαλίζουμε την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κάσου και Καρπάθου»

Μ. Κόνσολας: «Υπόθεση όλων μας η αναβάθμιση της Σχολής Δυτών στην Κάλυμνο»

Μ. Κόνσολας: «Μειώνονται οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων σε Κάρπαθο, Σύμη, Αστυπάλαια και σε περιοχές της Ρόδου»

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση των Τομέων του ΕΚΑΒ στα Δωδεκάνησα

Επικοινωνία της Μίκας Ιατρίδη με την Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου για τις άδειες φορτηγών

Δήλωση του Δημήτρη Γάκη από τη Νίσυρο για την επίσκεψη των Σακελλαρίδη και Σαράντη

Για περιοδεία στην Κω βρίσκεται η υποψήφια Ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά, Κατερίνα Σαράντη

Πασχαλινά γεύματα αγάπης από τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Παππά, στα πληρώματα σκαφών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στο Αιγαίο