Η χειρότερη χρονιά για τη αγορά της Ρόδου

Η χειρότερη χρονιά  για τη αγορά της Ρόδου

Η χειρότερη χρονιά για τη αγορά της Ρόδου

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 498 ΦΟΡΕΣ

«Ούτε οι εκπτώσεις δεν βοηθούν», τονίζει ο γραμματέας του Επιμελητηρίου

Τις χειρότερες μέρες από την περίοδο που ξέσπασε η κρίση, ζει η τοπική αγορά της Ρόδου, με χαρακτηριστικά την υποτονική κίνηση και το ελάχιστο ρευστό, όπως βεβαιώνουν και τα στοιχεία της εμπορικής δραστηριότητας.

Φαίνεται ότι ούτε και οι εκπτώσεις που ξεκίνησαν τη Δευτέρα καταφέρνουν να «ζεστάνουν» την παγωμένη αγορά, αφού τα λιγοστά χρήματα που υπάρχουν διατίθενται σε αποπληρωμή φόρων και άλλων υποχρεώσεων.

Το τέλος του χρόνου βρήκε τους καταναλωτές να προσπαθούν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους , αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα ακόμα και τις προμήθειες ειδών διατροφής, ενώ οι παραδοσιακές εορταστικές αγορές σε ρούχα και παπούτσια στην κυριολεξία συρρικνώθηκαν.

«Εκτίμησή μας είναι ότι η φετινή χρονιά ήταν η χειρότερη των τελευταίων ετών από το έτος της κρίσης δηλαδή το έτος 2008 και μετά, πράγμα που αντικατοπτρίζεται και από την επιχειρηματικότητα όπως αυτή καταγράφεται από τα στοιχεία του επιμελητηρίου Δωδεκανήσου» δήλωσε στη «Ρ» ο γενικός γραμματέας του επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Νίκος Παπασταματίου.

Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε η περίοδος των εορτών δεν προσέφερε τίποτα στην αγορά γενικά, ενώ αποτυπώνοντας την κατάσταση σε νούμερα είπε: «Για να μιλήσουμε με στοιχεία τα οποία έχουμε καταγράψει, μπορούμε να πούμε ότι είχαμε πολύ μειωμένη κίνηση στην ένδυση και την υπόδηση. Μιλάμε για πτώση μεγαλύτερη του 50%.

Μειωμένη και η κίνηση ακόμα και στο τρόφιμο. Σούπερ μάρκετ πρώτης σειράς είχαν απώλειες της τάξης του 20% έως 22% και σούπερ μάρκετ δεύτερης σειράς η απώλεια πλησιάζει το 30%.

Στα συνοικιακά καταστήματα οι απώλειες ήταν μεγαλύτερες από 40%. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι στις σημερινές εισπράξεις λογίζεται ο αυξημένος κατά 8% ΦΠΑ. Συνεπώς η μείωση για τον επιχειρηματία είναι πολύ μεγαλύτερη, ενώ για τον καταναλωτή δυστυχώς αγόρασε λιγότερα ξοδεύοντας τα ίδια χρήματα».

Τις επιπτώσεις της κρίσης έζησαν όμως και τα κέντρα διασκέδασης καθώς η έξοδος τις γιορτές περιορίστηκε ελλείψει χρημάτων αφήνοντας η περίοδος των εορτών σύμφωνα με τον κ. Παπασταματίου μία… πικρή αίσθηση!

«Από εκεί και πέρα διασκέδαση, τρόφιμα και νυχτερινή έξοδος η πτώση ήταν πάνω από 50% και δε χρειάζεται κανείς να δει τους αριθμούς για να πειστεί, το είδε από την κίνηση που δεν υπήρχε και από τις λιγοστές διαφημίσεις για τα ρεβεγιόν και τα νυχτερινά μαγαζιά» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ούτε οι εκπτώσεις βοηθούν…
Ο γενικός γραμματέας του επιμελητηρίου μιλώντας για την περίοδο των εκπτώσεων υπογράμμισε ότι είναι ένα θέμα για το οποίο πρέπει να γίνει μεγάλη συζήτηση, κυρίως σε ότι αφορά το χρονικό διάστημα έναρξης και διάρκειας.

«Σε ότι αφορά τις εκπτώσεις, αυτό θα πρέπει να μελετηθεί αν θα πρέπει να γίνεται αμέσως μετά τις γιορτές και τι νόημα έχει το συγκεκριμένο γεγονός να διαρκεί δηλαδή η εκπτωτική περίοδος δύο μήνες καθώς θα φτάσει μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου» είπε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι αγορές δε γίνονται γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν χρήματα για να ξοδέψει κάποιος.

Όπως είπε μάλιστα μία καταναλωτική κοινωνία δεν έχει πλέον διαθέσιμα να ξοδέψει γιατί τα πάντα έχουν ξοδευτεί στο εορταστικό τραπέζι ή έχουν αναλωθεί στην εκπλήρωση φοροδοτικών και λοιπών υποχρεώσεων.

«Για παράδειγμα το μέσο κόστος για ένα σήμα αυτοκινήτου ανέρχεται σε 200 έως 250 ευρώ και αν αναλογιστεί κανείς ότι ένας μέσος μισθός ανέρχεται σε 750 ευρώ, καταλαβαίνουμε ότι αν το ένα τρίτο δαπανάται για το σήμα των τελών κυκλοφορίας, ή στραβά πάει ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε» δήλωσε ο κ. Παπασταματίου.

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στην κίνηση που σημειώθηκε στην αγορά είπε μεταξύ άλλων ότι το προηγούμενο διάστημα σε ότι αφορά τις εκπτώσεις τα μόνα που κινήθηκαν ήταν τα πολυκαταστήματα κάποιων πολυεθνικών τα οποία είχαν την ευχέρεια να έχουν πολύ φθηνά πράγματα και μονοπώλησαν σχεδόν την κατανάλωση του όποιου ρευστού υπήρχε στην αγορά.

Διαβάστε ακόμη

Ημερίδα για την πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Περιοδεία στο νησί μας πραγματοποίησε ο Γιώργος Αυτιάς

Το Φινλανδικό Σχολείο Ρόδου γιορτάζει 40 χρόνια λειτουργίας

Σημαντικός ο ρόλος των τοπικών μέσων ενημέρωσης στην ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος

Διευκόλυνση στη μεταφορά των ψαριών ζητούν οι ψαράδες

5,6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών στο νησί της Ρόδου

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς