Η συμβολή της Ρόζαλιντ Φράνκλιν στην ανακάλυψη της δομής του DNA

Η συμβολή της Ρόζαλιντ Φράνκλιν στην ανακάλυψη της δομής του DNA

Η συμβολή της Ρόζαλιντ Φράνκλιν στην ανακάλυψη της δομής του DNA

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 848 ΦΟΡΕΣ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η διαθεματική διδασκαλία στο 2ο Λύκειο Ρόδου

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου, στο 2ο ΓΕΛ Ρόδου «Καζούλλειο», διαθεματική διδασκαλία με θέμα: «Η συμβολή της Ρόζαλιντ Φράνκλιν στην ανακάλυψη της δομής του DNA, η ευθύνη του επιστήμονα και τα έμφυλα στερεότυπα».

Η κεντρική αίθουσα του σχολείου μας γέμισε με συναδέλφους, γονείς και μαθητές, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στον κόσμο της Βιολογίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας, με αφετηριακό ερέθισμα την περιπετειώδη ζωή της σπουδαίας Βιοφυσικού, Ρόζαλιντ Φράνκλιν.

Ερεύνησαν και συζήτησαν για τη δομή του DNA, τις ευεργετικές εφαρμογές της Γενετικής αλλά και για τους κινδύνους που ελλοχεύουν. Στη συνέχεια, διεύρυναν το πεδίο του προβληματισμού τους, εντρυφώντας στο εξαιρετικά κρίσιμο και πάντα επίκαιρο ζήτημα της ύπαρξης ή μη ορίων στην Επιστήμη και της ευθύνης του επιστήμονα.

Η ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι στη Ρόζαλιντ Φράνκλιν προκάλεσε ομόφωνη αντίδραση και συζήτηση για τα έμφυλα στερεότυπα στους τομείς της εργασίας και της επιστήμης.
Το σημαντικότερο, ίσως, στοιχείο ήταν τα συμπεράσματα των μαθητών. Όλοι εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις γνώσεις τις οποίες αποκόμισαν και για την προσωρινή φυγή από τη σχολική ρουτίνα και το άγχος των εξετάσεων.

Η εργασία σε ομάδες συνεισέφερε στην καλύτερη γνωριμία τους, στη σφαιρικότερη και πληρέστερη κατανόηση του εξεταζόμενου θέματος, μέσω της ανταλλαγής απόψεων, και στο συνδυασμό μάθησης και ψυχαγωγίας.

Η επεξεργασία διαφορετικών θέσεων συνέβαλε στην άρση προκαταλήψεων που υπήρχαν για το εξεταζόμενο θέμα και σε μία πιο ολοκληρωμένη κατανόηση της πραγματικότητας.

Στο «Καζούλλειο» θεωρούμε ότι το σχολείο πρέπει να είναι μαθητοκεντρικό, κοινωνιοκεντρικό και βιωματικό, με όλους τους συντελεστές του συμμέτοχους, χώρος ελκυστικός, ανάδειξης των ενδιαφερόντων και ικανοτήτων του μαθητή.

Οι διαθεματικές διασυνδέσεις της γνώσης συμβάλλουν στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας και την ενίσχυση του σχολικού παιδαγωγικού περιβάλλοντος. Έτσι, οι μαθητές καθίστανται ενεργοί συντελεστές, συν-υπεύθυνοι για τη μάθησή τους.

Ευχαριστούμε πολύ τον Προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κ. Ιωάννη Παπαδομαρκάκη για την αμέριστη συμπαράστασή του στην προσπάθειά μας, καθώς και τους Σχολικούς Συμβούλους, κα. Κοσεγιάν Χαρίκλεια και κ. Ορφανό Στυλιανό, για τη συνεργασία και καθοδήγησή τους.

Υπεύθυνοι Καθηγητές:
Κουντούρης Αναστάσιος, Φιλόλογος
Μακρή Ευαγγελία, Βιολόγος

Συμμετέχοντες μαθητές:
Αντωνακάκη Αντωνία, Βαρέλη Κατερίνα, Ζώρζου Δέσποινα, Καρδούλια Ιωάννα, Κουρής Κωνσταντίνος, Κυπριώτη Σταματία, Μαντικού Βικτωρία, Μιαούλη Αναστασία, Μισσός Μιχάλης, Μπαρδάνη Ειρήνη, Μπαρδάνης Μανώλης, Μόρτζου Φωτεινή, Μυρίσης Αλέξανδρος, Ντρέου Αλεξία, Παληγιάννης Μάνος, Παρθένη Μαρία, Πέτσι Αρμάντο, Σκανδαλίδη Σμαράγδα, Σκλάβου Παρασκευή, Στεφανάκης Χρήστος, Στρατή Σταματία.

Διαβάστε ακόμη

Εκπαιδευτική εκδρομή στη Βόρεια Ελλάδα πραγματοποίησε το 5ο Γυμνάσιο Ρόδου

Με 14 παιδιά η Anosis Robotics Academy στην 3η Ολυμπιάδα αθλητικής Ρομποτικής στην Κρήτη

Συμμετοχή του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Ρόδου στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας στην Πάτρα

Διεθνής Ημέρα Γλυπτικής στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ρόδου

Μαθήτριες και μαθητές του Γυμνασίου Παραδεισίου έβαψαν πασχαλινά αυγά για τη Δομή Συσσιτίου του δήμου

Ολοκλήρωση της ημερίδας «Ταξίδι στον κόσμο των λέξεων και της μουσικής»

Διάκριση για 14χρονη μαθήτρια σε διαγωνισμό της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας

Παράκτιος καθαρισμός στην παραλία της Ψαροπούλας από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου και τον Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου