Μείζον πρόβλημα η διάβρωση των ακτών στη δυτική πλευρά

Η σοβαρότητα του προβλήματος με τη διάβρωση των ακτών στη δυτική πλευρά του νησιού της Ρόδου και ειδικά στην Κρεμαστή, τονίστηκε, χθες, από τον Πρόεδρο του δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.) κ. Μιχάλη Χριστοδούλου, κατά την πρώτη συνεδρίαση της Διοίκησής του για τη νέα χρονιά και σε μία συνεδρίαση που είχε μεν πανηγυρικό χαρακτήρα αλλά έδωσε και το στίγμα για τα μεγάλα έργα που «τρέχει» και τη νέα χρονιά ο υγιέστατος, όπως ειπώθηκε, Οργανισμός.

Της συνεδρίασης προηγήθηκε, βέβαια, η παραδοσιακή κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Λ.Τ., παρουσία του Δημάρχου κ. Φώτη Χατζηδιάκου και εκπροσώπων των Λιμενικών Αρχών.

Σημειώνεται ότι, σ’ αυτή την πρώτη συνεδρίαση της χρονιάς, η οποία έχει περισσότερο πανηγυρικό χαρακτήρα, η συζήτηση περιορίστηκε στις προτεραιότητες που θέτει το Λ.Τ. ενώ στην επόμενη συνεδρίαση, η οποία πιθανότατα θα γίνει μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, η Διοίκηση θα πάρει αποφάσεις που σχετίζονται με τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και όχι μόνο.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε με τη γνωστοποίηση ότι από το Φεβρουάριο φεύγει ο εδώ και αρκετά χρόνια Διευθυντής του Λιμενικού Ταμείου κ. Νώντας Αξιώτης καθώς συνταξιοδοτείται.
Ο ίδιος είπε ότι αφήνει έναν υγιέστατο οργανισμό καθώς δεν έχει δάνεια ενώ στα ταμεία του υπάρχουν 4 εκατομμύρια ευρώ για έργα. Από την πλευρά του, ο κ. Χριστοδούλου του έπλεξε το εγκώμιο και είπε και εκείνος ότι το Λ.Τ. είναι ένας υγιέστατος Οργανισμός ο οποίος διαθέτει αυτά τα χρήματα που μπορούν να μεταφραστούν σε έργα και έτσι πρέπει να γίνει ώστε να δείξουν στην κοινωνία την προσπάθεια που γίνεται εδώ και τόσο καιρό τόσο από τους αιρετούς όσο και από το προσωπικό αφού αυτή η εικόνα δεν φθάνει στον πολίτη.

Όσο για τη μεταβατική περίοδο μέχρι να προκηρυχθεί η θέση του Διευθυντή αλλά και των τμηματαρχών, τη Διεύθυνση θα αναλάβει, ως αναπληρωτής, το επί χρόνια στέλεχος του Λ.Τ. κ. Μανόλης Αντώνογλου που όπως είπε ο Πρόεδρος πιστεύει ότι θα ακολουθήσει το έργο του κ. Αξιώτη.

Συνεχίζοντας ο κ. Χριστοδούλου είπε ότι ένας παράγοντας που το έργο που παράγεται δεν βγαίνει προς τα έξω είναι οι χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούνται, αφού απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος από τη στιγμή που θα γίνει μία μελέτη μέχρι να εγκατασταθεί ο εργολάβος, παρά αυτή καθ’ αυτή η εκτέλεση του έργου.

Μάλιστα, ως παράδειγμα,  ανέφερε το μεγαλόπνοο σχέδιο για την αναβάθμιση της ασφάλειας των τριών λιμανιών της Ρόδου το οποίο έχει εγκριθεί και έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, χρειάστηκαν δυόμιση χρόνια περίπου για να ωριμάσει και να ενταχθεί το έργο ενώ η υλοποίησή του απαιτεί έξι μήνες!

Για τα έργα
Με αφορμή τα παραπάνω, ο Πρόεδρος έκανε ειδική αναφορά σε ένα έργο το οποίο χαρακτήρισε ως έργο πνοής όχι μόνο για τη Ρόδο αλλά και για τα υπόλοιπα νησιά δικαιοδοσίας του Λ.Τ., αφού θα επωφεληθούν, και είναι το καρνάγιο της Ρόδου. Όπως είπε, λοιπόν, από τον Αύγουστο έχουν προχωρήσει και θα εγκρίνουν τα πρακτικά της Επιτροπής με τις όποιες ενστάσεις, καθώς υπήρξε προσφυγή ενός μελετητή, και πρόκειται για ένα έργο που το χρειάζεται η κοινωνία, προϋπολογισμού πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ, για το οποίο φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον από αρκετούς επενδυτές, ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε η διαδικασία διότι δεν γνωρίζουν αν θα προσφύγει μετά στο άρθρο 152.

Για τη διάβρωση των ακτών
Προβληματισμένος εμφανίστηκε, στη συνέχεια, ο Πρόεδρος όταν η συζήτηση περιεστράφη γύρω από το θέμα που απασχολεί τα τελευταία χρόνια το Λ.Τ., αυτό της διάβρωσης των ακτών.

Συγκεκριμένα, με αφορμή το χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα που έχει βγει, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτεί και μελέτη και κατασκευή, ο κ. Χριστοδούλου θέλησε ν’ αναφερθεί σ’ αυτό το θέμα, ενημερώνοντας ότι υπάρχει φάκελος έργου ο οποίος είναι κατατεθειμένος από το 2013 από το Λ.Τ. στην Περιφέρεια και πρέπει να ωριμάσει αυτό το έργο «γιατί πραγματικά έχουμε ένα πολύ μεγάλο και σοβαρό πρόβλημα που έχει να κάνει με τη διάβρωση των ακτών μας και προπάντων αυτό το φαινόμενο παρουσιάζεται εντονότατο στην Κρεμαστή», όπως είπε. Μάλιστα, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στη συγκεκριμένη περιοχή, αυτή τη στιγμή, κοντεύει η θάλασσα να εισχωρήσει μέχρι και τα όρια που έχουν θέσει ως σχέδιο πόλεως της Κρεμαστής!

Είπε, ακόμη, ο κ. Χριστοδούλου, ο οποίος ως γνωστόν προέρχεται από την περιοχή, ότι από το 1973 μέχρι σήμερα έχει εισχωρήσει η θάλασσα μέσα περίπου στα 117 μέτρα με μετρήσεις που έγιναν και από εποχής που ο ίδιος ήταν Αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού στις Πεταλούδες όταν πήγε να επικαιροποιήσει τη μελέτη του σχεδίου πόλεως της Κρεμαστής το 2011.

Εκτός από την Κρεμαστή, όμως, υπάρχει και άλλος φάκελος που είναι ώριμος για τη Σορωνή και τα Καλαβάρδα και θα πρέπει να τον ωριμάσουν και αυτόν ώστε να υποβληθούν δύο προτάσεις που θα πρέπει οπωσδήποτε να τις “τρέξουν”.

Όμως, κατέστησε σαφές ότι επειδή το πρόβλημα είναι πιο έντονο στην Κρεμαστή, ξεκινούν από εκεί παρ’ όλο που εντοπίζεται σε όλη τη δυτική πλευρά, δηλαδή ξεκινάει από το Ενυδρείο και φθάνει μέχρι την Κάμειρο Σκάλα.

Όπως είπε ο κ. Χριστοδούλου, μέχρι τις 30 Απριλίου του 2018 θα πρέπει να υποβάλουν τις προτάσεις τους και από εκεί και μετά θα πρέπει να θέσουν προτεραιότητες.
Τέλος, επειδή από τη Ρόδο μέχρι την Κάμειρο δεν υπάρχει ούτε μία γλίστρα για τα μικρά σκάφη και επειδή η Κρεμαστή είναι το ενδιάμεσο, το Λ.Τ. αποφάσισε να κατασκευαστεί εκεί μία γλίστρα με ίδιους πόρους.