Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2

To 18ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+KA2 με θέμα “G.A.M.E. as a Method of Education” («Το παιχνίδι ως μέθοδο της Εκπαίδευσης») με τη σύμπραξη 6 χωρών και των 6 αντίστοιχων δημοτικών σχολείων τους και η υλοποίηση του θα πραγματοποιηθεί κατά τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019.
Συντονιστής αυτού του έργου είναι το δημοτικό σχολείο της Τουρκίας στην Προύσα. Επίσης συμμετέχουν δημοτικά σχολεία από τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ουγγαρία , τη Λιθουανία και μεταξύ αυτών και η Ελλάδα με το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου.

Σύμφωνα με το θέμα και την αίτηση του σχεδίου Erasmus+ ΚΑ2 πρόκειται να αναπτυχθούν κοινές δράσεις, απ’ όλα τα σχολεία-εταίρους, που αφορούν τη δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών σε διάφορα μαθήματα των αναλυτικών προγραμμάτων των χωρών που συμμετέχουν ως εταίροι με απώτερο σκοπό να αποτελέσουν αυτά μέσο παρακίνησης των μαθητών των σχολείων μας έτσι ως να επιδείξουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον και συμμετοχικότητα στη μαθησιακή διαδικασία εντός και εκτός των σχολικών αιθουσών και αυτό κατά συνέπεια να συντελέσει στη μελλοντική αποφυγή μιας πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

Στο πλαίσιο αυτής της Βασικής Δράσης ΚΑ2/ Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία και ολοκληρώθηκε η 1η Διακρατική Συνάντηση του Προγράμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετείχε ως εταίρος το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου και η οποία φιλοξενήθηκε στους χώρους του δημοτικού σχολείου, L’ ‘Ecole Sainte -Anne στο Μπορντό της Γαλλίας, το οποίο συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα.

Η 1η Διακρατική συνάντηση του σχεδίου διήρκεσε από τις 12 έως τις 14 Δεκεμβρίου του 2017 και σ’ αυτή συμμετείχαν, εκτός από την Παιδαγωγική Ομάδα Erasmus+ του 18ου Δημοτικού Σχολείου με τρεις εκπαιδευτικούς, και δεκαπέντε εκπαιδευτικοί από τα υπόλοιπα σχολεία-εταίρους, από την Προύσα της Τουρκίας, από το Panevezys της Λιθουανίας, από την Algueña της Ισπανίας, από το Vésztő της Ουγγαρίας και από το Le Bouscat της Γαλλίας.
Την πρώτη μέρα των εργασιών, την Τρίτη, 12/12/2017, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, όπως και υπόλοιποι συμμετέχοντες, μεταβήκαν στο γαλλικό σχολείο, όπου τους υποδέχτηκε η δ/ντρια του και μια ομάδα από μαθητές και εκπαιδευτικούς του.

Οι συναντήσεις ήταν ιδιαίτερα θερμές
και πολύ ενθουσιώδεις, απόδειξη της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών και των εκπαιδευτικών και του κοινού ενδιαφέροντος για επιτυχή πραγματοποίηση του σχεδίου. Στη συνέχεια, στην αίθουσα συνεδριάσεων, είχαν τη χαρά όλοι οι προσκεκλημένοι εκπαιδευτικοί, να τους απευθύνουν χαιρετισμούς, ο κύριος Morisset, σχολικός σύμβουλους, η αδερφή-καλόγρια Christophe- το σχολείο παλιά ήταν υπό τη διεύθυνση καλογριών και στο ίδιο χώρο του τέλος, η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του.

Μετά τους χαιρετισμούς, ακολούθησαν παρουσιάσεις των σχολείων όλων των εταίρων καθώς και των εθνικών, εκπαιδευτικών τους συστημάτων με απώτερο σκοπό την καλύτερη γνωριμία, τη σύγκριση και την ανταλλαγή απόψεων στα πλαίσια μιας συζήτησης. H πρώτη μέρα ολοκληρώθηκε με μεσημεριανό γεύμα στο εστιατόριο που διαθέτει το σχολείο για τους μαθητές του.

Η δεύτερη μέρα εργασιών περιελάβανε μια συνάντηση εργασίας των εταίρων, στην οποία συζητήθηκαν ζητήματα οργανωτικής φύσεως και επικοινωνίας για την περαιτέρω διεξαγωγή του σχεδίου και καθορίστηκε ότι ο επόμενος σταθμός του σχεδίου για την τρέχουσα σχολική χρονιά στο πλαίσιο των Διεθνικών Δραστηριοτήτων Μάθησης, Διδασκαλίας και Κατάρτισης είναι η Ρόδος, στις 19-23 Μαρτίου του 2018, όπου οι εκπαιδευτικοί της Παιδαγωγικής Ομάδας Erasmus+ του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου θα υποδεχτούν τους εκπαιδευτικούς-εταίρους του προγράμματος προκειμένου να επιμορφωθούν πάνω στην αξιοποίηση παιχνιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, που θα έχουν ετοιμάσει οι εκπαιδευτικοί του σχολείου με τη συνεργασία τοπικών εκπαιδευτικών φορέων του νησιού της Ρόδου. Η δεύτερη μέρα έκλεισε με γεύμα και με ξενάγηση σε διάφορα αξιοθέατα στο κέντρο της πόλης του Μπορντό από Γάλλο ξεναγό.

Η τρίτη ημέρα της συνάντησης. Πέμπτη, 14/12/2017, αφιερώθηκε στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων από ερωτηματολόγια που είχε δώσει ο κάθε εταίρος στην σχολική του κοινότητα (μαθητές, γονείς μαθητών και εκπαιδευτικούς) για να εκμαιεύσει τις προδιαθέσεις όλων των εμπλεκόμενων για την χρήση παιχνιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η τελευταία μέρα έκλεισε με την επίσκεψη στο Caps Sciences, ένα διαδραστικό, επιστημονικό μουσείο στο κέντρο της πόλης του Μπορντό που χρησιμοποιεί παιχνίδια για να παρουσιάσει διάφορες επιστημονικές έννοιες.

Το σχολείο μας, ενδυναμωμένο από τα θετικά αποτελέσματα αυτής της εκπαιδευτικής επίσκεψης, συνεχίζει να εργάζεται με ενθουσιασμό στις συντεταγμένες του ευρωπαϊκού της σχεδίου, να οργανώνει τις επόμενες δραστηριότητες και να οραματίζεται την εξασφάλιση από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα παιδαγωγικών, κοινωνικών και πολιτιστικών ωφελειών τόσο για τους μαθητές του όσο και για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα», αναφέρουν οι άνθρωποι του σχολείου.