Μάνος Κόνσολας: «Το Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια εξακολουθεί να παραμένει στα χαρτιά»

Μάνος Κόνσολας: «Το Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια εξακολουθεί να παραμένει στα χαρτιά»

Μάνος Κόνσολας: «Το Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια εξακολουθεί να παραμένει στα χαρτιά»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 141 ΦΟΡΕΣ

Πρέπει να γίνει νόμος του Κράτους και να περάσουμε στην εφαρμογή του

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, μαζί με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μέλη της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, τους κ.κ. Τασούλα Κωνσταντίνο, Βουλευτή Ιωαννίνων, Κασαπίδη Γεώργιο, Βουλευτή Κοζάνης και Καββαδά Αθανάσιο, Βουλευτή Λευκάδος, αναδεικνύοντας την αδυναμία ενεργοποίησης του υφιστάμενου στρατηγικού σχεδιασμού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οι Βουλευτές επισημαίνουν ότι η εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, δεν συνδέεται μόνο με τον ποσοτικό στόχο της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων.

Αφορά στην εκπαίδευση στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης για τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, στη δημιουργία υποδομών υγείας για την αποκατάσταση τραυματιών, στη βελτίωση και στις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο οδικό δίκτυο και στην ενίσχυση της τροχαίας.

Το Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, συνδέεται, επίσης, με τη συνεργασία και τις κοινές δράσεις της Πολιτείας με τους δύο βαθμούς της αυτοδιοίκησης (Δήμους και Περιφέρειες).

Αναφέρουν, επίσης, ότι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας έχει, εκτός από τη σοβαρή κοινωνική διάσταση και οικονομική διάσταση, αφού υπολογίζεται ότι το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων υπερβαίνει τα 3 δις ευρώ, σε ετήσια βάση.

Οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μέλη της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, τονίζουν ότι: «Η χώρα δεν έχει την πολυτέλεια να συνεχίζει να εναποθέτει το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στον αυτόματο πιλότο».

Με δεδομένο ότι υπάρχουν πέντε Υπουργεία με αρμοδιότητες σχετικές με την οδική ασφάλεια (Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας, Υγείας και Εσωτερικών), με την Ερώτησή τους, προτείνουν να γίνουν, άμεσα, οι εξής ενέργειες:

α) Θεσμοθέτηση και εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου με εξειδίκευση των προβλεπόμενων δράσεων από τα αρμόδια Υπουργεία.

β) Σύσταση Διϋπουργικής Επιτροπής από τα πέντε αρμόδια Υπουργεία που θα αναλάβει τον συντονισμό και την υλοποίηση των δράσεων που περιλαμβάνονται στο Στρατηγικό Σχέδιο και θα ελέγχει και θα παρακολουθεί την πορεία επίτευξης των στόχων.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης των Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας:

Ερώτηση

Προς Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας»

Κύριε Υπουργέ,

Η χώρα μας, ακόμα και σήμερα, δεν έχει ενεργοποιήσει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Το Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα που εκπονήθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.) δεν έχει περάσει στο πεδίο της εφαρμογής, ενώ έχει γίνει αποσπασματική εφαρμογή μεμονωμένων δράσεων.

Την ίδια ώρα, η χώρα μας θρηνεί ανθρώπινες ζωές, ενώ χιλιάδες πολίτες τραυματίζονται σε τροχαία ατυχήματα σε όλη τη χώρα κάθε χρόνο.

Η εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, δεν συνδέεται μόνο με τον ποσοτικό στόχο της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων. Αφορά στην εκπαίδευση στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης για τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, στη δημιουργία υποδομών υγείας για την αποκατάσταση τραυματιών, στη βελτίωση και στις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο οδικό δίκτυο και στην ενίσχυση της τροχαίας.

Συνδέεται, επίσης, με τη συνεργασία και τις κοινές δράσεις της Πολιτείας με τους δύο βαθμούς της αυτοδιοίκησης (Δήμους και Περιφέρειες).

Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας έχει, εκτός από τη σοβαρή κοινωνική διάσταση και οικονομική διάσταση, αφού υπολογίζεται ότι το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων υπερβαίνει τα 3 δις ευρώ, σε ετήσια βάση.

Μέχρι στιγμής, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν από τους λίγους που προσέγγισαν το ζήτημα αυτό με τη μέγιστη προσοχή και σοβαρότητα, καταθέτοντας μια ολοκληρωμένη πρόταση για την εφαρμογή ενός στρατηγικού σχεδίου οδικής ασφάλειας, με έξι πυλώνες.

Η χώρα δεν έχει την πολυτέλεια να συνεχίζει να εναποθέτει το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στον αυτόματο πιλότο.

Με δεδομένο ότι υπάρχουν πέντε Υπουργεία με αρμοδιότητες σχετικές με την οδική ασφάλεια (Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας, Υγείας και Εσωτερικών), θα πρέπει να γίνουν άμεσα, οι εξής ενέργειες:

α) Θεσμοθέτηση και εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου με εξειδίκευση των προβλεπόμενων δράσεων από τα αρμόδια Υπουργεία.

β) Σύσταση Διϋπουργικής Επιτροπής από τα πέντε αρμόδια Υπουργεία που θα αναλάβει τον συντονισμό και την υλοποίηση των δράσεων που περιλαμβάνονται στο Στρατηγικό Σχέδιο και θα ελέγχει και θα παρακολουθεί την πορεία επίτευξης των στόχων.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για τη θεσμοθέτηση και υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια.

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Α/Α ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

1. Κόνσολας Μάνος Βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου

2. Τασούλας Κωνσταντίνος Βουλευτής Ν. Ιωαννίνων

3. Κασαπίδης Γιώργος Βουλευτής Ν. Κοζάνης

4. Καββαδάς Αθανάσιος Βουλευτής Ν. Λευκάδος

Διαβάστε ακόμη

Μ. Κόνσολας: «Υπόθεση όλων μας η αναβάθμιση της Σχολής Δυτών στην Κάλυμνο»

Μ. Κόνσολας: «Μειώνονται οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων σε Κάρπαθο, Σύμη, Αστυπάλαια και σε περιοχές της Ρόδου»

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση των Τομέων του ΕΚΑΒ στα Δωδεκάνησα

Επικοινωνία της Μίκας Ιατρίδη με την Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου για τις άδειες φορτηγών

Δήλωση του Δημήτρη Γάκη από τη Νίσυρο για την επίσκεψη των Σακελλαρίδη και Σαράντη

Για περιοδεία στην Κω βρίσκεται η υποψήφια Ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά, Κατερίνα Σαράντη

Πασχαλινά γεύματα αγάπης από τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Παππά, στα πληρώματα σκαφών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στο Αιγαίο

Βασίλης Α. Υψηλάντης: « Η κυβέρνηση στη διαμόρφωση του Νέου Δικαστικού Χάρτη της χώρας έλαβε υπόψη τα προβλήματα της νησιωτικότητας»