Δημοτικό Σχολείο Μασάρων: Νοιάζομαι και Δρω... έμπρακτα!

Δημοτικό Σχολείο Μασάρων:  Νοιάζομαι και Δρω... έμπρακτα!

Δημοτικό Σχολείο Μασάρων: Νοιάζομαι και Δρω... έμπρακτα!

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 719 ΦΟΡΕΣ

Οι τάξεις Α΄, Β΄και Δ΄του Δημοτικού Σχολείου Μασάρων, συμμετέχουν στο πρόγραμμα "Νοιάζομαι και Δρω". Το εν λόγω πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη της κουλτούρας της ενεργού πολιτειότητας, της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού, μέσω της ανιδιοτελούς προσφοράς στην κοινωνία.

Έχει λάβει έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας και για το σχολικό έτος 2017-2018, ενώ εφαρμόζεται σε 200 σχολεία της χώρας μας. Οι εκπαιδευτικοί που δηλώνουν συμμετοχή σε αυτό, επιμορφώνονται εξ αποστάσεως αλλά και δια ζώσης, από τον συντονιστή τους, ο οποίος τους υποστηρίζει, τους καθοδηγεί και τους συμβουλεύει, ώστε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν δραστηριότητες παιδαγωγικά προσανατολισμένες, βιωματικού χαρακτήρα, που θα καλλιεργούν στα παιδιά πηγαίες και βιώσιμες στάσεις, κοινωνικής προσφοράς.

Πώς αποφασίστηκε η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο εν λόγω πρόγραμμα;
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα παγκόσμιων ερευνών (WORLD GIVING INDEX 2015, 2016: http://www.cafamerica.org/wgi-2016/), η Ελλάδα βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις, ανάμεσα σε 140 χώρες, όσον αφορά στη συμμετοχή των πολιτών της, σε εθελοντικές οργανώσεις και δράσεις.

Οι κοινωνικές εξελίξεις όμως, δεν άφησαν ανεπηρέαστη μεγάλη μερίδα του πληθυσμού της χώρας μας, που εκδήλωσε έντονο ενδιαφέρον κι ευαισθησία, αναπτύσσοντας εθελοντική δραστηριότητα κι εκδηλώνοντας έμπρακτα την αλληλεγγύη για την κοινωνία, το περιβάλλον και την προσφυγική κρίση. Στην τελευταία έρευνα του αξιόπιστου, διεθνούς δείκτη προσφοράς κι εθελοντισμού World Giving Index 2017 (http://www. cafonline.org/about-us/publications/2017-publications/caf-world-givingindex-2017), η Ελλάδα σημείωσε αύξηση της τάξης του 3% στον δείκτη συμμετοχής σε εθελοντικές δράσεις, μέσα σε διάστημα ενός έτους.

Η αύξηση αυτή είναι ενθαρρυντική, ενώ αυτόματα δημιουργεί την ανάγκη καλλιέργειας της ενεργούς πολιτειότητας, του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, ιδιαίτερα για τη νέα γενιά. Σαφέστατα, οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας, δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστοι από τις κοινωνικές εξελίξεις κι από την επιτακτική ανάγκη, για καλλιέργεια μιας κουλτούρας, ανιδιοτελούς προσφοράς της νέας γενιάς.

"ΚυκλοΔρώ"
Το σχέδιο εργασίας που οργανώθηκε, σχεδιάστηκε και υλοποιείται από τους εκπαιδευτικούς: Κώτσου Σοφία, Λίμμερ Ελβίρα, Μυλωνά Αλέξανδρο και Οικονόμου Ιωάννη, ονομάστηκε "ΚυκλοΔρώ" κι έχει ως κεντρικό του στόχο και άξονα, τη δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου στο χωριό Μάσαρη της Ρόδου.

Αναλυτικότερα, ο νεαρός μαθητής, είναι σημαντικό να καταστεί ικανός, μετά την υλοποίηση του προγράμματος, να κυκλοφορεί με ασφάλεια στον δρόμο και ειδικότερα όσον αφορά στη διαδρομή που θα ακολουθήσει, από και προς το σχολείου του.

Η διαδρομή αυτή, επιδιώκεται να γίνει πιο φιλική για τα παιδιά, μέσα από τη δημιουργία διαβάσεων πεζών στο οδόστρωμα, τη διανομή έντυπου ενημερωτικού υλικού σε οδηγούς και πεζούς, αλλά και την τοποθέτηση σήματος κυκλοφορίας, που θα ενημερώνει για την ύπαρξη σχολείου και διερχόμενων μαθητών στην περιοχή.

Κινούμενοι προς την κατεύθυνση αυτή, οι δάσκαλοι του Δημοτικού Σχολείου Μασάρων, κάλεσαν την ΕΥΘΥΤΑ στη σχολική μονάδα, όπου υλοποιήθηκαν βιωματικές δράσεις, κυκλοφοριακής αγωγής, με σκοπό να ενημερωθούν τα παιδιά, για την ασφαλή οδική συμπεριφορά (http://haroumenitaxi.blogspot.gr /2018/03/blog-post_26.html), (http://dim-masar.dod.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/11-news-events/88-i-efthyta-sto-sxoleio-mas).

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε μια δράση βιωματικού χαρακτήρα, σε συνεργασία με τον Πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Μασάρων κ. Σπύρο Καλούδη. Συγκεκριμένα, οι μαθητές των τάξεων που συμμετέχουν στο "Νοιάζομαι και Δρω", με τη συνοδεία των δασκάλων τους, οδηγήθηκαν στα κεντρικά σημεία του χωριού (πλατεία, εκκλησία, κεντρική στάση υπεραστικών λεωφορείων και ιατρείο), όπου σχεδίασαν διαβάσεις πεζών. Αυτά τα σημεία επελέγησαν, επειδή είναι εκείνα, τα οποία διασχίζει καθημερινά η πλειοψηφία των μαθητών.

Με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών, αλλά και των υπαλλήλων του Δήμου Ροδίων, κ. Σίμου Ξίπα και κ. Θεοδόση Παπαγεωργίου, τα παιδιά εργάστηκαν μεθοδικά για την υλοποίηση του στόχου τους.

Έπειτα, οδηγήθηκαν στη μια μεριά της πλατείας, όπου ανανεώθηκαν οι ήδη υπάρχουσες διαβάσεις πεζών, οι οποίες είχαν σβηστεί από τη συχνή διέλευση των οχημάτων.

Ακολούθως, δημιούργησαν διαβάσεις στην αντικρινή μεριά της πλατείας, όπου δεν υπήρχαν καθόλου. Αυτή η διαδικασία χαροποίησε ιδιαίτερα τα παιδιά, τα οποία ένιωσαν ότι δημιουργούν κάτι νέο, που θα βοηθήσει την τοπική κοινωνία.

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Νοιάζομαι και Δρω” συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί των τάξεων: Α’, Β’ και Δ’.

Τα ονόματα των εκπαιδευτικών είναι: Κώτσου Σοφία, Λίμμερ Ελβίρα, Μυλωνάς Αλέξανδρος, Οικονόμου Ιωάννης και ο διευθυντής του σχολείου Παναγιώτης Μωραΐτης.

Διαβάστε ακόμη

Παράκτιος καθαρισμός στην παραλία της Ψαροπούλας από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου και τον Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου

Από την εφηβεία στην ενηλικίωση: Χτίζοντας γέφυρες

Σε πανελλήνιο συνέδριο μαθητές του 1ου Δημοτικού Κρεμαστής και 1ου Δημοτικού Αφάντου

Λαοί και θρησκείες συναντώνται στο νησί «της πεταλούδας» και του «ελαφιού»

Το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου… ταξιδεύει!

Το 1ο ΓΕΛ Ρόδου (Βενετόκλειο) στο Cern

Από το Νεστορίδειο της Ρόδου στα βήματα του Ελ Γκρέκο

Γιορτή ποίησης στο 1ο ΔΣ Κρεμαστής