Τα παιδιά μαγείρεψαν... σε μια κατσαρόλα που ξεχείλισε από αγάπη...

Τα παιδιά μαγείρεψαν... σε μια  κατσαρόλα που ξεχείλισε από αγάπη...

Τα παιδιά μαγείρεψαν... σε μια κατσαρόλα που ξεχείλισε από αγάπη...

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 860 ΦΟΡΕΣ

Από το 14ο Δημοτικό Σχολείο και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρόδου

Το σχολείο δεν είναι μόνο γνώσεις. Eίναι επίσης εμπειρίες, συναισθήματα και αγάπη. Μέσα από αυτό μαθαίνουμε να αγαπάμε και να σεβόμαστε τον εαυτό μας, τους άλλους, ακόμη και αν είναι διαφορετικοί από εμάς, και το περιβάλλον.

Η διατροφή είναι ένα θέμα που ενδιαφέρει όλους τους ανθρώπους, πέρα από τη μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα του καθενός!
...Με τις σκέψεις αυτές στο μυαλό και με χίλια ερωτηματικά ξεκίνησε ενα πολύμηνο πρόγραμμα ΣΥΝεκπαίδευσης ανάμεσα στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου - Αστική Σχολή και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ρόδου.

Ήταν ένα πρόγραμμα ιδιαίτερο και ενδιαφέρον. Αναπτύχθηκαν διαμαθητικές και διεκπαιδευτικές σχέσεις, δηλαδή σχέσεις και αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παιδιών, αλλά και μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων και των εκπαιδευτικών διάφορων ειδικοτήτων.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι βοηθητικός αλλά συνάμα καθοριστικός, εφόσον είναι αυτός που εξασφαλίζει την ποιότητα και τη μεθοδολογία της έρευνας.

Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες με συνεργατικό πνεύμα, ανέπτυξαν όλες τις δυνατότητές τους (φυσικές, κοινωνικές, γνωστικές και συναισθηματικές), αξιοποιώντας τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντά τους.
Σημαντική συμβολή είχαν οι ειδικοί επιστήμονες ή οι σχετικοί με το θέμα, οι οποίοι κλήθηκαν και με ευχαρίστηση έδωσαν τα φώτα τους για κάθε επιμέρους θέμα: η επιστημονική ομάδα της Διόδου, η κ. Χρύσα Καραγιάννη, η κ. Μανωλακιού.

Μ’ αυτόν τον τρόπο, καλλιεργήθηκε στο σχολείο η διεπιστημονική συνεργασία και ένα περιβάλλον μάθησης που ελκύει τον μαθητή, δίνοντάς του άλλου είδους βιώματα και ερεθίσματα.

Πέρα όμως από τη γνώση, υπάρχει μια εξίσου σημαντική ωφέλεια για τους μαθητές από τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.
Με το μοντέλο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και των σχεδίων εργασίας οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, ασκούνται στη συνεργασία για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, γίνονται πιο κοινωνικοί και αποκτούν συναισθηματικές δεξιότητες, όπως υπομονή, συνεργατικότητα, κατανόηση, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα κ.ά..

Η ενοποίηση της γνώσης και των επιστημονικών θεωριών είναι ένα αίτημα της εποχής μας που τίθεται ολοένα και με μεγαλύτερη ένταση, γι’ αυτό και ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης γίνεται μέσα σ’ αυτό το πνεύμα.

Η Αστική Σχολή σε ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:
“Σε αυτό το πνεύμα κάναμε το σχολείο μας ένα «εργαστήρι Ζωής και δημιουργίας» και αδράξαμε την ευκαιρία που μας έδωσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ώστε να υλοποιήσουμε και το Πρόγραμμα «Κηπουροί του Αιγαίου» που στόχο έχει να φέρει κοντά στη γη και να μυήσει τους/τις μαθητές/ μαθήτριες του Νοτίου Αιγαίου στις παραδοσιακές μεθόδους καλλιέργειας, στα τοπικά βότανα και φυτά και κατ’ επέκταση στην Αιγαιακή Διατροφή. Χρησιμοποιώντας τα προϊόντα του σχολικού μας κήπου συνδέσαμε την καλλιέργεια με τη διατροφή και καλέσαμε τους συνοδοιπόρους μας όλους αυτούς τους μήνες ώστε να μοιραστούμε και να γευτούμε όλοι μαζι τους καρπούς των κόπων μας.

Βάλαμε ποδιές, ακολουθήσαμε συνταγές και μαγειρέψαμε αλλά και μάθαμε να υπολογίζουμε τη γη μας.
Δουλέψαμε όλοι μαζί και χαρήκαμε όλοι μαζί. Μοιραστήκαμε συναισθήματα, σκέψεις... κι έτσι η κατσαρόλα μας ξεχείλισε από αγάπη...
Ανοίξαμε το σχολείο, καλέσαμε τους γονείς και τους συμβούλους μας και τους φιλέψαμε με τις γνώσεις μας και τις εμπειρίες μας.
Ευχαριστούμε πολύ για την υπομονή και τη συμπαράσταση το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας, Καβουριού Ι., Λυμπεροπούλου Μ., Ρεμπούλη Φ., Παπαδημητράκη Γ., Χατζηγεωργίου Μ., Σταματάκη Σ., τους σχολικούς μας Συμβούλους κ. Δερέκα Μ. και κ. Σταυροπούλου Ε., τη μουσικό μας κ. Χρυσανθοπούλου Ι., την εικαστικό μας κ. Δαγαλάκη Μ., τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής του Σχολείου, κ. Σαρικάκη Δ., τον κ. Βεκιάρη Θ., την επιστημονική ομάδα της Διόδου, την οδοντίατρο κ. Μανωλακιού Ε., τη δασκάλα κ. Συρόγλου Κ., τις εθελόντριες φοιτήτριες του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Βαγιανού Σ., Μαστοράκη Σ. Και Σκλαβούνου Σ.
Καθοδηγητές και μέντορες του προγράμματος αυτού ήταν οι εκπαιδευτικοί Παπαματθαίου Μαρία, Ταράρας Φώτης και Καλογουλίδου Σταματία. που με ζήλο και μεθοδικότητα ασχολήθηκαν, καθοδήγησαν και έφεραν αυτά τα θαυμάσια αποτελέσματα. Φυσικά ιδιαίτερη η συμβολή και η υποστήριξη των Διεθυντών των δύο σχολείων κ. Μακρογιάννη Τσαμπίκας και κ. Καλούδη Πανορμίτη.

Οι ήρωες μας όμως είναι τα παιδιά και αυτά έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό.
Τελικά μας απέδειξαν πως... ο λύκος δεν είναι κακός, λατρεύει την ποίηση και του αρέσουν τα γλυκά και τα λαχανικά...

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων