Ανεβάζει τους τόνους αντιπαράθεσης σε τοπικό επίπεδο ο ΣΥΡΙΖΑ

Ανεβάζει τους τόνους ο ΣΥΡΙΖΑ τοπικά ο οποίος, δια των μελών της νομαρχιακής επιτροπής (ν.ε.) νότιας Δωδεκανήσου που παραχώρησαν συνέντευξη τύπου χθες, από τη μια απαντά στην κριτική που δέχθηκε κατά την επίσκεψη στη Ρόδο το κλιμάκιο της Νέας Δημοκρατίας και από την άλλη εγκαλεί τον βουλευτή Δωδεκανήσου κ. Μάνο Κόνσολα σχετικά με το θέμα της ΑΣΤΕΡ αλλά και τον Δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο για αποφάσεις που πήρε τελευταία η Δημοτική Αρχή.

Κατά τη συνέντευξη τύπου, λοιπόν, που παραχώρησαν χθες ο Γραμματέας της ν.ε. κ. Αντώνης Αποστολίδης και το μέλος της κ. Γιώργος Τσαρούχας, αναφέρθηκαν σε μία σειρά από θέματα που απασχολούν την τοπική επικαιρότητα και εξέφρασαν τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ.

Καταρχήν, για το περιφερειακό αναπτυξιακό συνέδριο Νοτίου Αιγαίου που ολοκληρώθηκε προχθές στη Σύρο, ο κ. Αποστολίδης είπε ότι η ανταπόκριση των φορέων ήταν και εκεί πολύ μεγάλη, έγινε ένας εκτενής διάλογος και ήταν επίσης ένα πολύ παραγωγικό κομμάτι που θεωρούν ότι άφησε ικανοποιημένους και τους Κυκλαδίτες.

Μεταφορικό ισοδύναμο-απάντηση στην κα Μπακογιάννη
Στη συνέχεια, θέλησε να σταθεί σε ένα σημείο που, όπως είπε, σημειολογικά θεωρούν ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία: Την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ δύο  Υπουργείων κατά τη διάρκεια του συνεδρίου. Του Υφυπουργείου ψηφιακής πολιτικής του κ. Νίκου Παππά και της Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του συμπατριώτη μας Υφυπουργού κ. Νεκτάριου Σαντορινιού. Αντικείμενό του μνημονίου συνεργασίας είναι η πλατφόρμα εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου. Όπως είπε μάλιστα, το μεταφορικό ισοδύναμο προχωρά, 1η Ιουλίου τίθεται σε πειραματική λειτουργία στα περισσότερα νησιά του Αιγαίου και από 1η Ιανουαρίου του 2019 τίθεται σε πλήρη λειτουργία σε όλα τα νησιά της Ελλάδας, πλην Κρήτης και Εύβοιας.

Όπως δήλωσε ο κ. Αποστολίδης: «Είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο,  το οποίο στο επόμενο διάστημα θα δούμε το πόσο θα βελτιώσει τις συνθήκες στο οικονομικό κομμάτι των νησιωτών μας. Είμαστε αισιόδοξοι ότι όλα θα πάνε καλά και ότι θα αλλάξουμε προς το καλύτερο την καθημερινότητα του πολίτη σ’ αυτό το θέμα».

Με αφορμή αυτό, ο Γραμματέας θέλησε να απαντήσει και στην κριτική που άσκησε, για το θέμα αυτό, τις προηγούμενες ημέρες από τη Ρόδο η τομεάρχης Ανάπτυξης και Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας, πρώην Υπουργός, κα Ντόρα Μπακογιάννη. Είπε, λοιπόν, χαρακτηριστικά: «Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν είναι κανένας πειραματισμός των συριζαίων, όπως το χαρακτήρισε η κα Μπακογιάννη την προηγούμενη εβδομάδα. Είναι κάτι το απτό, είναι κάτι το οποίο είναι εφαρμόσιμο, είναι κάτι που θα δούμε άμεσα τη θετική του επίδραση στην οικονομική ζωή του τόπου».

Μάλιστα, ο  κ. Αποστολίδης, σχολιάζοντας την επίσκεψη του κλιμακίου της Ν.Δ., είπε ότι αυτά που ήρθαν και είπαν εδώ είναι δρομολογημένα από τη σημερινή κυβέρνηση. Ως παράδειγμα ανέφερε τη δέσμευση της κας Μπακογιάννη ότι η Ν.Δ. θα στηρίξει την υλοποίηση της νέας εισόδου της πόλης της Ρόδου, και είπε ότι αυτό έχει ήδη εξαγγελθεί στο αναπτυξιακό συνέδριο της Ρόδου από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και είναι ένα έργο το οποίο προχωρά, όπως και άλλα.

Μάλιστα, κάλεσε τη Ν.Δ. να παρακολουθήσει την πρόοδο όλων των έργων μέσα από την Επιτροπή που συστάθηκε για να παρακολουθεί, και κεντρικά και τοπικά, τα έργα τα οποία έχουν εξαγγελθεί και στα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες, όπως σε κάθε αναπτυξιακό συνέδριο και μέσα στο επόμενο διάστημα θα έχουμε σίγουρα ανακοινώσεις για όλα τα έργα.

«Ελπίζουμε το κλιμάκιο της Νέας Δημοκρατίας, όπως παραδοσιακά έρχεται…για τουρισμό στην περιοχή μας, να πέρασε ένα ευχάριστο διήμερο-τριήμερο. Άλλωστε, είμαστε πάντα φιλόξενοι», είπε με νόημα ο κ. Αποστολίδης.

Για την ΑΣΤΕΡ
Στο θέμα της ΑΣΤΕΡ που βρίσκεται στην τοπική επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες, θέλησε ν’ αναφερθεί στη συνέχεια ο Γραμματέας της νομαρχιακής, απαντώντας και στον βουλευτή Δωδεκανήσου κ. Μάνο Κόνσολα. Είπε λοιπόν: «Βλέπουμε ότι ο κ. Κόνσολας έρχεται να μας σερβίρει ένα ξαναζεσταμένο φαγητό για την πρότασή του όσον αφορά στην ΑΣΤΕΡ. Εμείς απλά θα του υπενθυμίσουμε ότι όταν το 2013 ο ίδιος ευαγγελιζόταν αυτό το οποίο σήμερα προτάσσει ως νέα πρόταση για την αναβάθμιση της ΑΣΤΕΡ, η κα Κεφαλογιάννη, τότε Υπουργός Τουρισμού, ήταν αυτή η οποία έκλεισε τις εστίες, ήταν αυτή η οποία έκλεισε τις κουζίνες και όλη τη φροντίδα των φοιτητών για τη στέγαση και τη σίτιση μέσα στη σχολή και ήταν αυτή η οποία είχε μειώσει και πάρα πολύ τον προϋπολογισμό της σχολής. Θα  είχε λοιπόν ενδιαφέρον να συζητάνε μεταξύ τους πρώτα στη Ν.Δ. για το τι τελικά θέλουν να κάνουν  μέσα στη Σχολή και μετά να έρχονται να κάνουν εξαγγελίες».

Όπως είπε ο κ. Αποστολίδης, η ΑΣΤΕΡ αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα και το Υπουργείο Τουρισμού, τα τελευταία χρόνια, καταβάλλει μία μεγάλη προσπάθεια έτσι ώστε να τα λύσει. Το  κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ΑΣΤΕΡ, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι αποτελεί μία Σχολή η οποία δεν έχει τυπικά ένα πτυχίο το οποίο να είναι επιπέδου 6, όπως είναι τα υπόλοιπα πτυχία ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Ανέφερε, ακόμη, ότι η κυβέρνηση, με τη συνεργασία όλων των συναρμόδιων Υπουργείων, εργάζεται για να βρει τη βέλτιστη λύση,  έτσι ώστε να αναβαθμιστεί ουσιαστικά η ΑΣΤΕΡ σε ένα νέο πρότυπο το οποίο αυτή τη στιγμή θα ανεβάσει και το επίπεδο του τουρισμού  της χώρας.

«Η ΑΣΤΕΡ είναι μία Σχολή-κόσμημα για την περιοχή μας και θα πρέπει ν’ αναζητήσουμε από κοινού τους τρόπους έτσι ώστε να την αναβαθμίσουμε, όχι στο ίδιο μοτίβο απαραίτητα στο οποίο ήταν και πριν αλλά θα πρέπει να καταλήξουμε σε μία νέα Σχολή, η οποία να παράγει επαγγελματίες του χώρου του τουρισμού,  οι οποίοι δεν θα είναι σερβιτόροι, καμαριέρες και απαραίτητα το χαμηλού επιπέδου προσωπικό αλλά να είναι και το προσωπικό το υψηλού επιπέδου όπως κάποτε ήταν και περιζήτητη η Σχολή», είπε καταλήγοντας ο κ. Αποστολίδης και τόνισε ότι «οι πόρτες των Υπουργείων μας είναι πάντα ανοιχτές για όλους».

Για το πάρκινγκ των φαρμακείων
Την απόφαση της Δημοτικής Αρχής για τις θέσεις στάσης μπροστά από τα φαρμακεία σχολίασε στη συνέχεια ο Γραμματέας, εκφράζοντας τον προβληματισμό τους ο οποίος έγκειται κυρίως στο να θες να πάρεις ένα φάρμακο και να μην έχεις ένα χώρο να σταθμεύσεις για μερικά λεπτά. Όπως είπε, οι θέσεις στάθμευσης μπροστά από ένα φαρμακείο δεν είναι για τον φαρμακοποιό. Αυτός δεν παρκάρει το προσωπικό του όχημα εκεί και ούτε το φαρμακείο είναι ένα εμπορικό κατάστημα στο οποίο πηγαίνει κάποιος απλά για να ψωνίσει. Το φαρμακείο, όπως τονίζει και ο φαρμακευτικός σύλλογος, είναι μέρος της πρωτοβάθμιας παροχής υγείας και πρέπει ο κάθε πολίτης να έχει εύκολη πρόσβαση σε αυτό.

«Το να δυσχεραίνεις εσύ την πρόσβαση στο φαρμακείο για τους δημότες της Ρόδου, προσδοκώντας ένα όφελος των μερικών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, θα το χαρακτήριζα τουλάχιστον…φθηνό. Καλούμε τον Δήμαρχο να ξανασκεφτεί το θέμα γύρω από αυτό», τόνισε και ανέφερε ότι η γνώμη τους είναι να παραμείνει το καθεστώς ως έχει.

Για τη ΔΕΥΑΡ
Όσον αφορά στην ανακοίνωση που εξέδωσε η ΔΕΥΑΡ τις προηγούμενες ημέρες για διακοπές υδροδότησης στα νοικοκυριά για ρύθμιση οφειλών, καταρχήν, ο Γραμματέας της ν.ε. είπε ότι μπορούν ν’ αντιληφθούν το γεγονός ότι μία Εταιρεία  πρέπει να φροντίσει να έχει μία απρόσκοπτη εισροή χρημάτων και όσοι δεν πληρώνουν θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να ρυθμίσουν τις οφειλές τους και να τις εισπράξει η Επιχείρηση. Σ’ αυτό συμφωνούν αλλά όταν μία Επιχείρηση όπως η ΔΕΥΑΡ, σήμερα, έχει οφειλές από τους καταναλωτές του νερού της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ και πάνω, για τους ίδιους θα ήταν χρήσιμο να τεθούν κάποια κριτήρια. Δηλαδή, να βγει ένα πρόγραμμα για τις ρυθμίσεις έτσι ώστε εφόσον εξαντληθεί και κάποιος δεν μπορεί να ανταποκριθεί, να εξεταστεί και η διακοπή. Και συμπλήρωσε:

«Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό και θα πρέπει να έχουμε σ’ αυτό όλοι την απρόσκοπτη πρόσβαση. Δεν είναι κάτι το οποίο είναι τόσο εύκολο να κοπεί. Υπάρχουν ευπαθείς ομάδες, υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε έναν λογαριασμό. Θα πρέπει όλα αυτά να τεθούν υπόψη πολύ πριν μιλήσουμε για διακοπές και, σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούμε να έχουμε επιχειρήσεις οι οποίες χρωστάνε εκατοντάδες χιλιάδες και εκατομμύρια ευρώ σήμερα, να μην τις ρυθμίζουν ή να τις εξοφλούν και ακριβώς επειδή λόγω αυτών των οφειλών πιέζεται η ΔΕΥΑΡ στα οικονομικά της, να προχωράμε σε διακοπές στο νερό».

Είπε, ακόμη, ότι δεν μπορούμε σήμερα ειδικά, εν μέσω του θέρους, να μιλάμε για διακοπές σε νοικοκυριά, την ίδια στιγμή που υπάρχουν περιοχές πάνω στο νησί οι οποίες, ακόμα και σήμερα ενώ υπάρχει δυνατότητα δεν έχουν προχωρήσει στα απαραίτητα έργα για να συνδεθούν με το υπάρχον δίκτυο του φράγματος Γαδουρά για να έχουν επαρκή ποσότητα νερού.

«Η ΔΕΥΑΡ, λοιπόν, προτιμότερο θα ήταν να αναζητήσει με πιο δίκαιο τρόπο την είσπραξη των οφειλών της, να ξεκινήσει από τους μεγαλοοφειλέτες και ταυτόχρονα να σταθεί και στο ύψος των περιστάσεων. Πρέπει να δουλέψει με γνώμονα το συμφέρον των πολιτών και όχι απλά ένα στεγνό οικονομικό συμφέρον. Η ΔΕΥΑΡ είναι Κοινωφελής Επιχείρηση, δεν είναι επιχείρηση που έχει  γνώμονα το κέρδος», κατέληξε ο κ. Αποστολίδης.

Στο ίδιο μήκος κύματος, τέλος, μίλησε και ο κ. Τσαρούχας ο οποίος, μεταξύ άλλων, είπε ότι  τελευταία έχει πέσει…ιός στη Ν.Δ. και έχουν επιλεκτική μνήμη. Για την ΑΣΤΕΡ είπε ότι άρχισε να βουλιάζει με το που μπήκαμε στα μνημόνια και η Ελλάδα χρεοκόπησε το 2010.

Σχετικά με τις θέσεις στάσεις μπροστά από τα φαρμακεία, θέλησε να πει στον Δήμαρχο ότι ο φαρμακοποιός είναι ένας επιστήμονας και δεν θα πρέπει να τον εξισώνουμε με έναν επαγγελματία ο οποίος προσπαθεί να κερδίσει από τη δουλειά του.

Για τη ΔΕΥΑΡ είπε ότι πριν πάρει μέτρα, καλό θα ήταν να βγάλει λίστα, χωρίς ονόματα, και να λέει τι ποσοστό των οφειλών είναι από μεγαλοεπιχειρήσεις, τι από μικρομεσαίες και τι είναι των απλών νοικοκυριών.  Τέλος, για το μεταφορικό ισοδύναμο είπε ότι είναι πάγια απαίτηση του νησιωτικού πληθυσμού της χώρας από τη δεκαετία του 1980 και ότι στον ΣΥΡΙΖΑ δεν πειραματίζονται.