DAN ATTIAS:  Το ΜΙΚ φέρνει στη Νίσυρο τον χρυσό τηλεοπτικό σκηνοθέτη

Το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (ΜΙΚ) μετά από 20 χρόνια επιτυχημένης πορείας, εγκαινιάζει φέτος ένα νέο πρόγραμμα που στοχεύει στην ανάπτυξη τηλεοπτικών σειρών από την Ελλάδα και την Ε.Ε. Η έναρξη του νέου προγράμματος συνοδεύεται από μια αξιοσημείωτη επιτυχία: ο Αμερικανός πολυβραβευμένος σκηνοθέτης τηλεοπτικών σειρών Dan Attias (www.danattias.com), γνωστός για τις σειρές THE WIRE, TRUE DETECTIVE, HOMELAND, SOPRANOS, LOST, SIX FEET UNDER, KILLING (και πολλές άλλες), θα βρεθεί στη Νίσυρο ως προσκεκλημένος του προγράμματος. Εκεί, από τις 19 έως τις 27 Ιουνίου θα έχει συναντήσεις με τους συμμετέχοντες κινηματογραφιστές, ενώ το αποκορύφωμα της παρουσίας του θα είναι το masterclass που θα δώσει την Κυριακή 24 Ιουνίου, ώρα 19:00, στην αίθουσα του Ζωσιμοπούλειου στο Μανδράκι, με τίτλο «Filmmaking: The Collaborative Art» / «Κινηματογράφος: Η Συνεργατική Τέχνη».

Ποιος είναι ο DAN ATTIAS
Ο Νταν Ατίας εργάζεται στον κινηματογράφο και την τηλεόραση περισσότερα από 33 χρόνια. Ξεκίνησε την καριέρα του έχοντας σπουδάσει υποκριτική.
 

Η πρώτη του δουλειά ήταν στον Ε.Τ. Ο Εξωγήινος του Στίβεν Σπίλμπεργκ, ως βοηθός σκηνοθέτης. Συνέχισε ως βοηθός σκηνοθέτης του Φράνσις Φορντ Κόπολα στο One from the Heart. Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο έγινε με το Stephen King’s Silver Bullet, σε παραγωγή Ντίνο ντε Λαουρέντις.
Καθιερώθηκε ως τηλεοπτικός σκηνοθέτης με τη δουλειά του στις σειρές The Sopranos, The Wire, Six Feet Under, True Blood, Entourage, The Killing, The Walking Dead, True Detective, Bloodline, Friday Night Lights, Northern Exposure, House, Lost, Alias κ.ά., ενώ τα τελευταία χρόνια έχει σκηνοθετήσει επεισόδια στις ιδιαίτερα δημοφιλείς σειρές Homeland, The Americans,  Ray Donovan κ.ά.

Η Ένωση Σκηνοθετών Αμερικής του έχει απονείμει το Βραβείο Εξαιρετικής Σκηνοθεσίας για τη Δραματική Τηλεόραση, ενώ έχει στο ενεργητικό του πολλές υποψηφιότητες για τα τηλεοπτικά Βραβεία Έμμυ.
 
Ο Dan Attias για το ΜΙΚ, τα σενάρια, και το ταξίδι του στην Ελλάδα
«Είναι η πρώτη φορά που θα έρθω στην Ελλάδα. Χαίρομαι που θα έχω την ευκαιρία να συνομιλήσω και να ανταλλάξω απόψεις με σεναριογράφους που βρίσκονται στην αρχή της συγγραφικής διαδικασίας. Για ένα πράγμα είμαι σίγουρος: το ανθρώπινο είδος αγαπά τις ιστορίες και τις χρειάζεται. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο επιβίωσαν τα ομηρικά έπη. 

“Οι καλές τηλεοπτικές σειρές νομίζω ότι κυρίως οφείλονται στο όραμα ενός και μόνο δημιουργού,  ο οποίος εκφράζει αυτό που θεωρεί σημαντικό. Χρειάζεται μια κεντρική αναζήτηση στην καρδιά της σειράς, μια σύγκρουση που θα εμπνεύσει τους συγγραφείς να διερευνήσουν πιθανές εκβάσεις της ιστορίας μέσα από ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Οι χαρακτήρες καθοδηγούνται από τον συγγραφέα για να επιλύσουν τις προσωπικές τους συγκρούσεις. Και βοηθάει πολύ, αν η ιστορία έχει να κάνει με κάποιο σημαντικό στοιχείο της κουλτούρας στην οποία αναφέρεται, έτσι ώστε το κοινό να νιώσει τη σχέση με τη δική του ζωή. Πιστεύω ότι αυτό ισχύει τόσο για τις δραματικές όσο και για τις κωμικές ιστορίες.

Μια βασική διαφορά μεταξύ κινηματογράφου και τηλεόρασης, είναι ότι μια κινηματογραφική ιστορία τελειώνει μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ μια τηλεοπτική δεν αντιμετωπίζει αυτόν τον περιορισμό, τουλάχιστον μέχρι να τελειώσει ο κύκλος. Γι΄ αυτό οι τηλεοπτικές ιστορίες συνήθως χρειάζονται περισσότερες ανατροπές και αλλαγές. Το να διατηρείς την αυθεντικότητα και το στοιχείο της έκπληξης είναι καθοριστικό για την επιτυχία μιας τηλεοπτικής σειράς. Και, φυσικά, οι σπουδαίοι χαρακτήρες είναι βασικό συστατικό των σπουδαίων σειρών.

Η δική μου προτεραιότητα είναι πάντοτε η ιστορία, και ελπίζω να ξεκαθαρίσω πόσο σημαντικό είναι να είναι κανείς αυστηρός στην επιλογή της ιστορίας, και συνάμα ευέλικτος στο πώς αυτή εξελίσσεται μέσα από το ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα σε όλη τη διάρκεια της δημιουργικής διαδικασίας.

Έρχομαι στην Ελλάδα κυρίως για να υποστηρίξω τους συμμετέχοντες στο ΜΙΚ, είμαι ανοιχτός να ακούσω τις δικές τους ερωτήσεις και ανησυχίες, και, αν μπορώ, να τους βοηθήσω.” Το ΜΙΚ υποστηρίζεται από το πρόγραμμα Creative Europe/MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την ΕΡΤ, τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, τον Δήμο Νισύρου, και τον Δήμο Ρόδου.