Απόφαση «βόμβα» για τις ρευματοκλοπές, ύστερα από προσφυγή Ροδίτη επιχειρηματία

Απόφαση-βόμβα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) έρχεται για να αλλάξει τα δεδομένα στις υποθέσεις ρευματοκλοπών σε όλη την Ελλάδα!

Όπως είναι γνωστό, τα τελευταία έτη η Δ.Ε.Η. ισχυρίστηκε ότι ανακάλυψε μεγάλες περιπτώσεις ρευματοκλοπών που συνέβαιναν επί σειρά ετών, ακόμα και περισσότερο από δεκαετία, και καταλόγιζε στους καταναλωτές αναδρομικά υπέρογκα ποσά που αδυνατούσαν να πληρώσουν.

Εκατοντάδες συμπολίτες μας βρέθηκαν από τη μία μέρα στην άλλη στο χείλος της καταστροφής, γιατί η Δ.Ε.Η. ισχυρίστηκε ότι έκλεβαν ρεύμα τα τελευταία πέντε, έξι ή ακόμα και δέκα χρόνια και τους καλούσε να πληρώσουν αμύθητα ποσά αναδρομικά.

Με απόφασή της που έλαβε στις 10-5-2018, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έβαλε τέλος σε αυτή την πρακτική και ξεκαθάρισε ότι η Δ.Ε.Η., δε μπορεί για καμία αιτία να βάζει τον καταναλωτή να πληρώσει ποσά για χρονικό διάστημα που υπερβαίνει τη διετία, από τη χρονική στιγμή που διαπίστωσε λανθασμένη καταγραφή κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, ακόμα και αν πρόκειται για περίπτωση ρευματοκλοπής.

Κατ’ αυτό τον τρόπο, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έθεσε τη Δ.Ε.Η. και την Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. προ των ευθυνών τους, δηλαδή να ελέγχουν τακτικά και σωστά τους μετρητές των καταναλωτών.

Επιπλέον, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έθιξε το ζήτημα του τρόπου διεξαγωγής ελέγχου των μετρητών, ξεκαθαρίζοντας ότι έκτακτος έλεγχος δε σημαίνει έλεγχος χωρίς παρουσία του καταναλωτή. Μάλιστα, ήδη με την ισχύ του νέου Κώδικα διαχείρισης ενέργειας, οι έλεγχοι των μετρητών είναι υποχρεωτικό να γίνονται παρουσία και του καταναλωτή αλλά και αστυνομικού οργάνου.
Η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναφέρεται να ανατρέψει τα δεδομένα στις δικαστικές διαμάχες της Δ.Ε.Η. με τους καταναλωτές.

Η προσφυγή στη δικαιοσύνη  και στη ΡΑΕ
Η απόφαση αυτή η οποία αποτελεί «σταθμό» για πολλούς επιχειρηματίες αλλά και νοικοκυριά ανά τη χώρα, προέκυψε μετά την προσφυγή στη  Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ενός επιχειρηματία της περιοχής μας, διά των δικηγόρων του κ.κ. Ε. Κουτσούκου, Ι. Ρωμαίου και Φ. Ρωμαίου.

Ο συμπολίτης μας έχει προσφύγει και στη δικαιοσύνη κατά τους ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς καλείται να καταβάλλει το υπέρογκο ποσό των 600.000 ευρώ ως οφειλή από ρευματοκλοπή που όπως ο ίδιος ισχυρίζεται, ουδέποτε έκανε!

Έτσι το ποινικό μέρος της υπόθεσης εκκρεμεί στο αρμόδιο Μονομελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου, ενώ αναμένεται και η έκδοση αποφάσεων επί αντίθετων αγωγών, οι οποίες ασκήθηκαν στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου. Παράλληλα, το διάστημα αυτό κατατέθηκαν και ασφαλιστικά μέτρα στο Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου.

Η «περιπέτεια» του συμπολίτη τους ο οποίος διαθέτει πέντε γνωστές επιχειρήσεις στην περιοχή της Δωδεκανήσου απολύτως υγιείς και πρότυπο οργανώσεως και λειτουργίας σε πανελλαδικό επίπεδο, αφορά μία εκ αυτών των επιχειρήσεων, η οποία βρίσκεται στην πόλη τους Ρόδου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην αγωγή, από το 1992 που ξεκίνησε τη λειτουργία τους η επιχείρηση έως και σήμερα τηρούνται πιστά οι όροι τους σύμβασης που έχουν υπογραφεί με τη ΔΕΗ και βέβαια εξοφλούνται όλοι οι λογαριασμοί.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας καταμετράται σε μετρητή, ο οποίος βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο του καταστήματος, μέσα σε μεταλλικό κιβώτιο, το οποίο είναι σφραγισμένο με κλειδαριά λουκέτο, τα κλειδιά της οποίας διατηρούν μόνο οι υπάλληλοι της ΔΕΗ και της ΔΕΔΔΗΕ.

Επίσης, είναι κλειστό με ειδική σφραγίδα της ΔΕΗ, η οποία δεν μπορεί να παραβιαστεί από κανέναν χωρίς να σπάσει και την σφραγίδα αυτή κάθε φορά που υπάλληλοι (αρχικά της ΔΕΗ και εν συνεχεία της ΔΕΔΔΗΕ) ελέγχουν τον μετρητή, την σπάνε, στη συνέχεια τοποθετούν νέα στη θέση της.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω ο επιχειρηματίας δεν έχει καμία απολύτως πρόσβαση στους μετρητές κατανάλωσης ενέργειας του καταστήματός του και αν το έκανε αυτό, σίγουρα θα γινόταν με εμφανή τρόπο και θα διαπιστώνονταν από τους υπαλλήλους των δύο επιχειρήσεων (ΔΕΗ και ΔΕΔΔΗΕ).
Όλα δε τα προηγούμενα χρόνια κάθε μήνα οι υπάλληλοι έκαναν έλεγχο στον μετρητή χωρίς ουδέποτε να υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα.

Ο έλεγχος και το πρόστιμο
Η ταλαιπωρία του επιχειρηματία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2015 όταν έλαβε το πρώτο έγγραφο από το ΔΕΔΔΗΕ, σύμφωνα με το οποίο σε έλεγχο που είχε γίνει τον Ιούνιο του 2015 είχε διαπιστωθεί ότι ο μετρητής ρεύματος του καταστήματός του είχε «πειραχτεί» και δεν καταγράφονταν τα 2/3 της κατανάλωσης.

Την ίδια δε ημέρα – ανέφερε το έγγραφο του ΔΕΔΔΗΕ- ο «πειραγμένος» μετρητής αντικαταστάθηκε παρουσία του ιδιοκτήτη του καταστήματος και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε ειδική συσκευασία στα γραφεία του ΔΕΔΔΗΕ. Αναφορικά δε με τη διαφυγούσα ηλεκτρική ενέργεια των 2/3 της κατανάλωσης, αυτή – σύμφωνα με την εταιρεία- αφορά τη χρονική περίοδο από τις 25 Σεπτεμβρίου 2008 έως την 1η Ιουνίου 2015!

Και δεν ήταν μόνο αυτό, όπως αναφέρει στην αγωγή του ο επιχειρηματίας, τον Δεκέμβριο του 2015 έλαβε ένα νέο έγγραφο αυτή τη φορά από τη ΔΕΗ, το οποίο τον ενημέρωνε εκ νέου για την παραβίαση του μετρητή όπως είχε διαπιστωθεί από το ΔΕΔΔΗΕ και η οποία όμως παραβίαση είχε ως αποτέλεσμα όχι τη μη καταγραφή των 2/3 της κατανάλωσης, αλλά το σύνολο της καταναλωθείσας ενέργειας.

Την ίδια δε χρονική περίοδο ο επιχειρηματίας έλαβε και έναν «έκτακτο» λογαριασμό «διόρθωσης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος», ο οποίος είχε εκδοθεί στις 20 Νοεμβρίου 2015, με αναγραφόμενη κατανάλωση ηλεκτρικής ενεργείας «0 kWh» και συνολικό ποσό πληρωμής 601.182,00 €, εκ του οποίου το ποσό των 534.077,48 € είχε αιτιολογία «διάφορες χρεώσεις/πιστώσεις» και το ποσό των 57.192,52 € αποτελούσε τον αναλογούντα σ’ αυτό Φ.Π.Α. χωρίς καμία ανάλυση του τρόπου υπολογισμού ούτε οποιαδήποτε αναφορά σε τι αφορούσαν, καθότι όπως αναγραφόταν στο εν λόγω έγγραφο, «αναλυτικές χρεώσεις εμφανίζονται μόνο σε εκκαθαριστικούς λογαριασμούς».

Ο επιχειρηματίας άμεσα μετά από αυτά προσέφυγε διά των δικηγόρων του κοινοποίησε στις δύο εταιρείες εξώδικη δήλωση- ένσταση- με τις αντιρρήσεις του, με την οποία αμφισβήτησε την οποιαδήποτε παρέμβασή του στο μετρητή καταναλώσεως ηλεκτρικής ενεργείας και διαμαρτυρήθηκε για τον αναιτιολόγητο και αυθαίρετο προσδιορισμό δήθεν οφειλής του, και ζήτησε να γίνει νέος έλεγχος του μετρητού κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, ώστε να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει καμία παραβίαση αυτού και να εξευρεθεί έτσι λύση στο πρόβλημα που είχε ανακύψει.

Η ΔΕΗ με νέο έγγραφο της ενημέρωσε τον επιχειρηματία ότι «αρνείται να επανεξετάσει τα δήθεν «ευρήματα» του από 19-6-2015 «ελέγχου» του συνεργείου της δευτέρας εξ αυτών Δ.Ε.Δ.Δ..Η.Ε. και ότι εκείνη περιορίστηκε στο να τιμολογήσει την «παραβίαση» που «εκτίμησε» η Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε.».

Η συνέχεια δόθηκε στην ιστορία αυτή τον Μάρτιο του 2016 όταν η ΔΕΗ «παντελώς αυθαίρετα και παρά τις συμβατικές της δεσμεύσεις από τη μεταξύ μας σύμβαση παροχής ηλεκτρικής ενεργείας» σύμφωνα με τον επιχειρηματία και τα όσα αναφέρει στην αγωγή του, διέκοψε αιφνιδίως την παροχή ρεύματος στο κατάστημά του, αφήνοντας έκθετα όλα τα προϊόντα που εμπορεύεται και αναγκάζοντας τον να λειτουργεί με γεννήτρια εκτάκτου ανάγκης.

Ο επιχειρηματίας προσέφυγε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου ζητώντας την παρέμβασή του, δηλαδή να διατάξει για να γίνει άμεση επανασύνδεση ρεύματος στο κατάστημα σύμφωνα και με την ισχύουσα νομοθεσία.

Πράγματι ο αρμόδιος εισαγγελέας το έπραξε, όμως η εταιρεία αγνόησε την εντολή αυτή και έτσι ο επιχειρηματίας προσέφυγε στο Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου καταθέτοντας ασφαλιστικά μέτρα.

Το δικαστήριο αποφάσισε να γίνει σύνδεση του καταστήματος εφόσον ο επιχειρηματίας καταβάλλει προηγουμένως το ποσό των 40.000 ευρώ, όπως και έγινε την αμέσως επόμενη μέρα.

Όμως ούτε και τότε η ΔΕΗ έδωσε ρεύμα στο κατάστημα, καθώς όπως ενημέρωσε ο υπάλληλος με τον οποίο επικοινώνησε ο επιχειρηματίας, για τη σύνδεση θα έπρεπε προηγουμένως να καταβάλλει το ποσό των 30.860 ευρώ.

Όταν δε ρώτησε ο επιχειρηματίας για ποιο λόγο του ζητούσαν το ποσό αυτό καθώς και τι ακριβώς αφορούσε, ο αρμόδιος υπάλληλος της Δ.Ε.Η. τον πληροφόρησε ότι επρόκειτο για «κάποιους» τόκους υπερημερίας, οι οποίοι αφορούσαν στην οφειλή που ρυθμίστηκε με την προσωρινή διαταγή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου.

Ο επιχειρηματίας πλήρωσε τελικά και αυτά τα χρήματα και η σύνδεση έγινε, όμως η υπόθεση δεν είχε τελειώσει αφού πλέον διά των δικηγόρων του κ.κ. Φώτη Ρωμαίου και Ιωάννη Ρωμαίου, ο συμπολίτης μας προσέφυγε εκ νέου στη δικαιοσύνη, αυτή τη φορά στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Ρόδου, ζητώντας να του αναγνωριστεί ότι ουδέποτε έχει τελέσει «ρευματοκλοπή» σε βάρος της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ και ότι δεν οφείλει κανένα χρηματικό ποσό (δηλαδή τις 601.182,00 €)