Έντονες διαμαρτυρίες από κατοίκους για την πολεοδομική μελέτη της Κρεμαστής

Την έντονη διαμαρτυρία του  καταγράφει  με σχετική επιστολή του στη «Ροδιακή» κάτοικος της περιοχής Κρεμαστής, αναφορικά με το ρυμοτομικό σχέδιο και την πολεοδομική μελέτη του οικισμού, επισημαίνοντας ότι τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από την εφαρμογή του θα είναι τεράστια.

Ο ίδιος τονίζει ότι το σχέδιο αυτό λύνει προβλήματα κατά 20% και δημιουργεί νέα σε ποσοστό 80% και για το λόγο αυτό προτείνει να μην προχωρήσει η εφαρμογή του εάν δεν ερωτηθεί ο κόσμος και δεν υπάρξουν αλλαγές και βελτιώσεις ριζικές.

 Αναφέρει συγκεκριμένα μεταξύ άλλων στην επιστολή του:
«Το σχέδιο αυτό, θα έπρεπε να είχε σχεδιαστεί πριν από 40 τουλάχιστον χρόνια και όχι τώρα που οικοδομήσαμε τις περιουσίες μας, εναποθέτοντας ό,τι είχαμε και δεν είχαμε.
Δεν μπορεί ένα τέτοιο ρυμοτομικό σχέδιο, το οποίο μάλιστα υπογράφεται και από υπαλλήλους της πολεοδομίας του Δήμου της Ρόδου να μας παίρνει οικόπεδα, αυλές και να «βαφτίζει» όπως θέλει οικοδομικά τετράγωνα, χαράσσοντας δρόμους μέσα σε αυλές και δύο δρόμους ταχείας κυκλοφορίας 12 μέτρων εντός του οικισμού, οι οποίοι κατά τη γνώμη μου θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα στους κατοίκους και στις γειτονιές που μέχρι σήμερα βρίσκονται σε ησυχία από άποψη κυκλοφοριακής όχλησης.

Θεωρώ ότι η πολεοδομική μελέτη του οικισμού Κρεμαστής είναι ανέφικτη, αναποτελεσματική και δημιουργεί τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα που όταν πάρει το ΦΕΚ θα είναι μια «ταφόπλακα» για την Κρεμαστή και τίποτα άλλο.

Σχεδιάστηκε από ανθρώπους που δεν ζουν και δεν έχουν ζήσει στην Κρεμαστή δήθεν για το καλό μας και δεν μπορώ να κατανοήσω το γιατί επιμένουν κάποιοι να εφαρμόσουν ένα σχέδιο που κατά κοινή ομολογία δεν είναι λειτουργικό αλλά μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει, γεγονός που φαίνεται από τις δεκάδες ενστάσεις που καταθέτουν οι κάτοικοι και οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως μη γνώστες ενός ρυμοτομικού σχεδίου.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να καταλάβει ότι αυτό το σχέδιο έχει πονηρές βλέψεις, όπως αποκόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων προς την Κρεμαστή, όπως έχει σχεδιαστεί μέχρι σήμερα, δεν χρειάζεται καμία διαπλάτυνση της γέφυρας, ούτε διαπλάτυνση του εσωτερικού στενού δρόμου κάτω από το Κάστρο της Κρεμαστής, ούτε η κατασκευή του δρόμου από το νοσοκομείο προς το δρόμο από Φαληράκι, αεροδρόμιο ή άλλες τροποποιήσεις για θέσεις στάθμευσης εντός του κέντρου της Κρεμαστής, αφού προβλέπεται πεζόδρομος και το πρόβλημα λύνεται πέρα από τα προηγούμενα, αποκτά δωρεάν οικόπεδα δηλαδή ό,τι δεν έκαναν οι κατακτητές τα πράττει ο δήμος Ρόδου με το νόμο  και πάντα για το καλό της Κρεμαστής.

Το χειρότερο δε είναι η οικονομική καταστροφή Κρεμαστής, γιατί θα μαραζώσει τελείωσε για δύο λόγους. Ο πρώτος διότι ο κεντρικός δρόμος θα είναι πεζόδρομος με πονηρό τρόπο επί του σχεδίου και δεύτερο διότι η ροή των οχημάτων θα μειωθεί στο 30% και εξηγώ το γιατί:
Διότι στο σχέδιο δημιουργούνται δύο κυκλικοί κόμβοι. Ο ένας από την πλευρά της γέφυρας και ο δεύτερος στην πλευρά της εισόδου της Κρεμαστής από τη Ρόδο.

Οι στρογγυλές νησίδες, θα έχουν τρεις δρόμους καθώς θα έχει πορεία προς Κρεμαστή έναν 12μετρο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας δεξιά που θα περνά μέσα από τις αυλές των σπιτιών από την πλευρά της θάλασσας (όχι την παραλιακή ζώνη) που θα γράφει προς Αεροδρόμιο, Πεταλούδες κλπ.

Ο δεύτερος δρόμος θα είναι επίσης 12μετρος προς Παστίδα, Μαριτσά και σύνδεση με δρόμο ανατολικές ακτές Αεροδρομίου κλπ. Ένας τρίτος πολύ μικρότερος, ο υπάρχων σήμερα για Κρεμαστή. Θα έρθουν δηλαδή οι κάτοικοι και να περάσουν μέσα από τα στενά σύμφωνα με το κυκλοφοριακό σχέδιο που ήδη προβλέπεται ένα κυκλοφοριακό αλαλούμ για όσους γνωρίζουν την Κρεμαστή, αφού πρώτα θα πρέπει να κινηθούμε μέσα από τα στενά που θα είναι γεμάτα από σταθμευμένα οχήματα.

Ουσιαστικά δηλαδή το κέντρο της Κρεμαστής που σήμερα έχει καταστήματα, φαρμακεία, ιατρεία κλπ θα μαραζώσει τελείως λόγω έλλειψης πελατών.
Παράδειγμα, το όνειρο της πεζοδρόμησης του κεντρικού δρόμου είναι το χωριό του Παραδεισίου,  όπου πριν χρόνια ήθελαν να αποσυμφορήσουν  τον κεντρικό δρόμο δημιουργώντας παράκαμψη παράλληλα με τον διάδρομο του αεροδρομίου αλλά σε μια εβδομάδα άλλαξαν γνώμη και το επανέφεραν αφού κατάλαβαν τι ζημιά θα επέρχονταν.

Οι 12μετροι δρόμοι, οι οποίοι για να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν θα πρέπει να περάσουν μέσα από περιφραγμένες αυλές, και σε πολλές περιπτώσεις οι πόρτες των σπιτιών που σήμερα έχουν πρόσβαση στην αυλή τους δεν θα έχουν διέξοδο παρά μόνο δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή κατασκευαστικά θα είναι ανέφικτοι και καταστροφικοί για την υγεία και το περιβάλλον.

Σήμερα ο κεντρικός δρόμος έχει μια ροή οχημάτων, η οποία αυξάνεται τους καλοκαιρινούς μήνες. Φανταστείτε τι έχει να γίνει αν υπάρχουν τρεις δρόμοι και πόσο θα ενταθεί το πρόβλημα.
Το ρυμοτομικό της Κρεμαστής, σχεδιάστηκε σε τοπογραφική εργασία που πραγματοποιήθηκε πριν από 20 χρόνια, δίχως να τοποθετηθούν οι κτηματομερίδες ως έπρεπε, με αποτέλεσμα να κόβει και να ράβει ο μελετητής.

Κερδισμένο δε από αυτή την ιστορία, θα είναι το υπουργείο Οικονομικών, αφού θα διαμορφωθούν ανάλογα και οι αντικειμενικές αξίες και στις οικοδομές και στους πρώην αγρούς που θα γίνουν οικόπεδα οικοδομήσιμα.»