Γυναίκας... αποτύπωμα:  Μια εμπνευσμένη παράσταση από τις σχολές χορού “Μαρί Γκίκα”

Πίσω από κάθε αξιόλογη καλλιτεχνική δημιουργία κρύβεται πάντα πολλή δουλειά αλλά κυρίως το μεράκι και η αγάπη εκείνων που την εμπνεύστηκαν και την δημιούργησαν.

Αναφερόμαστε στην τελευταία παράσταση των σχολών χορού «Μαρί Γκίκα» που δόθηκε στις 3 και 4 Ιουλίου στο Θέατρο της Μεσαιωνικής Τάφρου. Το θέμα της παράστασης, «Γυναίκας… ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ». Και μόνο ο τίτλος τροφοδοτεί και εξιτάρει τη φαντασία. 
Ίσως αυτό, σ’ έναν βαθμό, να επηρέασε την εντυπωσιακή προσέλευση του κοινού που γέμισε και τις δυο βραδιές ασφυκτικά το μεγάλο θέατρο. Κατέδειξε όμως και κάτι άλλο. Την αποδοχή και την εμπιστοσύνη που έχουν κερδίσει οι Σχολές Χορού «Μαρί Γκίκα» στα 34 χρόνια της δημιουργικής πορείας και προσφοράς τους στον τομέα του χορού στο νησί της Ρόδου. Έτσι, κάθε φορά, η νέα τους παρουσίαση αποτελεί καλλιτεχνικό γεγονός το οποίο ανεβάζει την ποιότητα του έργου που δημιουργούν σε ακόμη μεγαλύτερο ύψος.

Η «ανάγνωση» των χορογραφιών που παρουσιάστηκαν είχε το στοιχείο της λεπτομερούς μα κυρίως της βαθύτερης προσέγγισης του αφιερώματος, «Γυναίκα». Με ευαισθησία και γνώση, η κάθε επιμέρους χορογραφία, προσέγγιζε το «βαθύ και ανεξίτηλο της γυναίκας αποτύπωμα στον αιώνιο διάβα της ζωής…». Στη χορευτική αυτή πανδαισία η κίνηση, η μουσική, τα κουστούμια  και ο φωτισμός δημιουργούσαν ένα μαγευτικό σύνολο που ταξίδευαν τον θεατή σε ονειρικούς, κάθε φορά, προορισμούς. Θα πρέπει να είχαν ξεχωριστή έμπνευση οι χορογράφοι των σχολών όταν «σχεδίαζαν» το μοναδικό αυτό ταξίδι στον μαγικό κόσμο της «Γυναίκας, μάνας, συντρόφου, συζύγου, κόρης, αδελφής, φίλης, ερωμένης…».

Στην παρουσίαση είχαν πάρει μέρος όλα τα τμήματα των σχολών ξεκινώντας από το, της «Γυναίκας… αποτύπωμα». Τα μικρότερα παιδιά που έπαιρναν μέρος στην «καινούργια ζωή» και τα «νεογέννητα» «έκλεψαν» την παράσταση με την ευρηματική συμμετοχή τους στα πανέρια του πελαργού. Ήταν τόσο τρυφερές και τόσο έντονα συγκινησιακά φορτισμένες αυτές οι χορογραφίες που «συλλάβαμε» πολλούς θεατές να σκουπίζουν κρυφά ένα δάκρυ που κυλούσε στο μάγουλό τους. Αυτή η ενεργοποίηση των συναισθημάτων συνεχίστηκε και στις υπόλοιπες χορογραφίες όσο τα μικρά κοριτσάκια μεγάλωναν και γινόντουσαν γυναίκες.

Το δεύτερο μέρος της παράστασης «έκρυβε» τη δυναμική σε γνώση και έμψυχο υλικό που διαθέτουν οι σχολές. Εδώ πήραν μέρος οι μεγαλύτερες μαθήτριες που παρακολουθούν τα επιμέρους τμήματα, Σύγχρονου χορού. Latin, Jazz  των εφήβων, προχωρημένων και ενηλίκων. Και η θεματολογία αλλά και η γεμάτη ευαισθησία παρουσίαση ήταν εντυπωσιακά. Δραματική κορύφωση ήταν το αφιέρωμα στις δοκιμαζόμενες γυναίκες του καιρού μας, Με την κραυγή της γυναίκας – πρόσφυγα (Ευαγγελία Ξάνθη) ουσιαστικά μα και συμβολικά, να συγκλονίζει και να σχίζει την ατμόσφαιρα για να φτάνει στα κατάβαθα της ψυχής του σύγχρονου ανθρώπου. Η παρουσίαση έκλεισε με όλους, μαθήτριες και μαθητές των τμημάτων να έχουν γεμίσει τη σκηνή σε ένα σύνολο που ήταν χάρμα οφθαλμών και ακοής «εισπράττοντας» τον ενθουσιασμό και την επιδοκιμασία των θεατών που χειροκροτούσαν όρθιοι.
Εντυπωσιακές ήταν στην έναρξη της εκδήλωσης οι Μαζορέτες των σχολών με την εξαιρετική συμμετοχή της Φιλαρμονικής του Δήμου Ρόδου. 

Αυτό που μας έμεινε φεύγοντας ήταν η πληρότητα μιας εκδήλωσης που εμπεριέχει τη γνώση του αντικειμένου που υπηρετεί ο φορέας που οργάνωσε την εκδήλωση. Κυρίως όμως διαπιστώνει κανείς την αγάπη και τον σεβασμό με τα οποία οι υπεύθυνοι των σχολών έχουν αγκαλιάσει τα παιδιά, μικρά και μεγαλύτερα, που φοιτούν στα τμήματά τους. Και στη Ρόδο αλλά και στον Αρχάγγελο όπου λειτουργεί το τόσο επιτυχημένο και εκεί παράρτημα των σχολών.

Συντελεστές της παράστασης:
Επιλογή θέματος, μουσικής, χορογραφική και γενική επιμέλεια: Μαρί Γκίκα.
Χορογραφίες: Μαρί Γκίκα, Καίτη Ζουρούδη, Μαρία Ελευθεριάδου.
Χορογραφίες Latin: Ρία Αρβανιτίδη, Μαρία Ελευθεριάδου, Χαρούλα Φλεβάρη.
Πιάνο: Αριστοτέλης Ζαφειρόπουλος.
Επιμέλεια κειμένου: Σοφία Ψαρογιάννη-Κωνστάντζου.
Απαγγελίες: Ηθοποιός Ξένια Ελευθεριάδου.
Σχεδιασμός σκηνικών: Ευαγγελία Ξάνθη.
Κατασκευή σκηνικών: Once in Rhodes και Ιβάνα Παπαγιάννη.
Μίξη ήχου – Ηχογράφηση: Χρήστος Ανθούλας.

Ήχος – Φωτισμοί: Κέντρο Μουσικής «Φώτης Γιακουμάκης».
Τεχνικός φωτισμού: Γιάννης Πάππου.
Επιμέλεια προγράμματος: Μαρί Γκίκα.
Εκτύπωση προγράμματος: Hedera.
Φωτογράφιση: Δημήτρης Μαντάνης.
Βιντεοσκόπηση: Γιώργος Μυστιλόγλου.
Υπεύθυνη σκηνής: Αργυρώ Παπάζογλου.

*Μέρος των εσόδων της παράστασης διατέθηκαν στην «Κιβωτό του Κόσμου».