Ταλαιπωρία για  χιλιάδες επιβάτες στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Έρευνα σε βάθος για να διαπιστωθεί πού οφείλεται πραγματικά το “black out” σε μια σειρά από ηλεκτρονικές υπηρεσίες του αεροδρομίου της Ρόδου, που «βύθισε»  σε πολύωρη ταλαιπωρία χιλιάδες επιβάτες, ξεκίνησε ήδη από χθες το απόγευμα, αφού άρχισε να ομαλοποιείται η πρωτόγνωρη κατάσταση που σημειώθηκε από το απόγευμα της περασμένης Κυριακής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόβλημα εντοπίζεται στον «πάροχο», με τον οποίο συνεργάζεται η FRAPORT και σε καμία περίπτωση το αεροδρόμιο της Ρόδου ή  οι υπάλληλοι και τα στελέχη που υπηρετούν σε αυτό.
Το βέβαιο είναι ότι αυτοί που την «πλήρωσαν» ήταν οι χιλιάδες των επιβατών, που ταλαιπωρήθηκαν επί αρκετές ώρες περιμένοντας το... σύστημα να επανέλθει.
Πολλοί από αυτούς διανυκτέρευσαν μέσα στο αεροδρόμιο και άλλοι μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχεία με ευθύνη των αεροπορικών εταιριών.

Το χειρότερο και εξοντωτικό όμως για εκατοντάδες τουρίστες που είχαν σχεδιάσει να κάνουν τις διακοπές τους στη Ρόδο, ήταν ότι αρκετά αεροσκάφη, επειδή δεν μπορούσαν εκ των πραγμάτων να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο του νησιού μας, αναγκάστηκαν να προσγειωθούν στα αεροδρόμιο της Κω, της Κρήτης και του Ντάλαμαν στην Τουρκία.
Χθες Φινλανδοί τουρίστες μεταφέρθηκαν στη Ρόδο από την Κω με πλοίο της γραμμής, με μέριμνα των ταξιδιωτικών γραφείων μέσω των οποίων είχαν κλείσει τις διακοπές τους.

Σε κάθε περίπτωση η ταλαιπωρία άγγιξε κόκκινο στο αεροδρόμιο “ΔΙΑΓΟΡΑΣ” Ρόδου και βέβαια το μεγάλο ζητούμενο είναι, αν όντως έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες, έτσι ώστε να θωρακιστεί σωστά το σύστημα και να μην παρουσιαστούν ξανά τα ίδια ίσως και μεγαλύτερα προβλήματα.

Ομαλοποιήθηκε το απόγευμα η κατάσταση
Η κατάσταση πάντως άρχισε να ομαλοποιείται σταδιακά από το μεσημέρι της Δευτέρας και στόχος ήταν μέχρι το απόγευμα  να πραγματοποιηθούν όλες οι πτήσεις που είχαν αναβληθεί.
Λίγο μετά τις 5 το απόγευμα, υπήρξε πλήρης ομαλοποίηση της κατάστασης, νωρίτερα δηλαδή απ’ όσο υπολογίστηκε αρχικά.

Απάντηση από τη Fraport Greece
Για το θέμα, ρωτήθηκε από τη «Ρ» ο υπεύθυνος του γραφείου τύπου της Fraport Greece Γιάννης Παπάζογλου, ο οποίος τόνισε ότι για το πρόβλημα που προέκυψε την Κυριακή δεν ευθύνεται η εταιρία.
Όπως δήλωσε, το πρόβλημα σημειώθηκε στον πάροχο υπηρεσιών επικοινωνίας και διασύνδεσης που τυγχάνει να είναι από τους μεγαλύτερους στον κόσμο στο είδος του, με αποτέλεσμα περίπου από τις 3 το μεσημέρι της Κυριακής, μία σειρά από ηλεκτρονικές υπηρεσίες να μην είναι διαθέσιμες τόσο στις εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης όσο και στις αεροπορικές εταιρίες.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα για ένα διάστημα δύο ωρών να μην πραγματοποιούνται πτήσεις με αποτέλεσμα, όπως ήταν φυσικό, να σημειωθούν συνεχόμενες καθυστερήσεις και των μετέπειτα πτήσεων. Από τις 230 πτήσεις που ήταν προγραμματισμένες για την Κυριακή, οι 61 έγιναν με καθυστέρηση λόγω του προβλήματος αυτού.
Σύμφωνα με τον κ. Παπάζογλου, χθες το πρωί το πρόβλημα αποκαταστάθηκε ενώ πλήρης ομαλοποίηση  έγινε και για  το πτητικό πρόγραμμα αργά το απόγευμα, παρά το γεγονός ότι  είχαν συσσωρευτεί πολλές πτήσεις που έπρεπε να εκτελεστούν και αυτό θα έπαιρνε κάποιες ώρες.

Πάντως όπως τόνισε, κατά τη διάρκεια της προχτεσινής μέρας η Fraport Greece ενημέρωσε από την πρώτη στιγμή με ανακοινώσεις το επιβατικό κοινό στο αεροδρόμιο της Ρόδου για το πρόβλημα, ενώ σε σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του “ΔΙΑΓΟΡΑΣ” αναφερόταν ότι : «εξαιτίας τεχνικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν πάροχοι υπηρεσιών οι επιβάτες μπορεί να αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις στις προγραμματισμένες πτήσεις. Για περισσότερες πληροφορίες οι επιβάτες όπως επικοινωνούν με την αεροπορική τους εταιρία ή τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα. Ζητάμε συγνώμη για την αναστάτωση».

Σύμφωνα με τον κ. Παπάζογλου, ο οποίος ζήτησε συγνώμη για την ταλαιπωρία του κοινού, το προσωπικό του αεροδρομίου εργάστηκε υπερωριακά για να αποκαταστήσει την ομαλότητα στη λειτουργία των συστημάτων, ενώ για να μην ταλαιπωρηθούν και άλλοι επισκέπτες μας, βρίσκονταν σε συνεχή επικοινωνία με τους τουρ οπερέιτορς ώστε να μεταφέρουν τους τουρίστες στο “ΔΙΑΓΟΡΑΣ” τις νέες και ακριβείς ώρες αναχώρησης των πτήσεών τους.
Άμεσα οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση, δηλαδή ο πάροχος των υπηρεσιών που συνεργάζεται με δύο εταιρίες τηλεπικοινωνιών καθώς και οι υπεύθυνοι της Fraport Greece Greece, θα ασχοληθούν με την τεχνική βλάβη που σημειώθηκε ώστε να καταλήξουν στα αίτια που την προκάλεσαν και να απαντήσουν στο ερώτημα γιατί δεν ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους.