Μ. Κόνσολας: Να υπάρξει συνολικός επαναπροσδιορισμός των κριτηρίων χαρακτηρισμού των σχολείων ως δυσπρόσιτων

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κατέθεσε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, αναφορικά με την απόφαση του Υπουργείου να αποχαρακτηρίσει, ως δυσπρόσιτα, τα σχολεία της Λέρου αλλά και τα Γυμνάσια Γενναδίου και Έμπωνα.

Θέτει, μάλιστα, ζήτημα συνολικού επαναπροσδιορισμού των κριτηρίων χαρακτηρισμού των σχολείων ως δυσπρόσιτων.

Ο κ. Κόνσολας αναφέρει ότι, προκειμένου να καλύπτονται οι θέσεις εκπαιδευτικών, η Πολιτεία θέσπισε το χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων κάποιων σχολείων σε νησιά και γεωγραφικά μειονεκτικές περιοχές προκειμένου να διευκολύνει τη στελέχωση αυτών των σχολείων.

Η πρόσφατη, όμως, απόφαση του Υπουργού Παιδείας για την επανακατάταξη των σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2018-2019, συνδέθηκε με τον αποχαρακτηρισμό, ως δυσπρόσιτων, όλων των σχολείων της Λέρου και των Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις, όπως του Γενναδίου και του Έμπωνα.

Όπως επισημαίνει ο κ. Κόνσολας, ο χαρακτηρισμός των συγκεκριμένων σχολείων ως δυσπρόσιτων, εδραζόταν πάνω σε αντικειμενικά κριτήρια, συνθήκες και δυσκολίες οι οποίες δεν έχουν μεταβληθεί, ενώ, με τη συγκεκριμένη απόφαση, υπάρχει ο κίνδυνος σε πολλά από αυτά τα σχολεία να δημιουργηθούν κενά.

Επιπρόσθετα, ο κ. Κόνσολας ζητά να υπάρξει χαρακτηρισμός και των σχολείων της Καλύμνου ως δυσπρόσιτων, ενώ ζητά από τον Υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει την απόφαση για τα σχολεία της Λέρου και τα Γυμνάσια Γενναδίου και Έμπωνας.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα:

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς

Κύριο Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

 

ΘΕΜΑ: «Να επανακαθοριστούν τα συνολικά κριτήρια χαρακτηρισμού των σχολείων ως δυσπρόσιτων»

 

Κύριε Υπουργέ,

 

Η κάλυψη των θέσεων των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στις νησιωτικές περιοχές, αποτελεί ζήτημα άμεσης προτεραιότητας για την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Προκειμένου να καλύπτονται οι θέσεις, η Πολιτεία θέσπισε το χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων κάποιων σχολείων σε νησιά και γεωγραφικά μειονεκτικές περιοχές προκειμένου να διευκολύνει τη στελέχωση αυτών των σχολείων.

Το κίνητρο είναι η αυξημένη μοριοδότηση που δίνεται για τους εκπαιδευτικούς στον πίνακα αναπληρωτών, σε περίπτωση που επιλέξουν να υπηρετήσουν σε σχολείο που έχει χαρακτηριστεί δυσπρόσιτο.

Είναι σαφές ότι ο χαρακτηρισμός των σχολείων ως δυσπρόσιτων, πρέπει να γίνεται με αντικειμενικά και πραγματιστικά κριτήρια.

Ιδιαίτερα όταν στις νησιωτικές περιοχές, υπάρχουν προβλήματα όπως η απόσταση, το υψηλό κόστος, αλλά και τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες.

 

Η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Παιδείας για την επανακατάταξη των σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2018-2019, συνδέθηκε με τον αποχαρακτηρισμό, ως δυσπρόσιτων, όλων των σχολείων της Λέρου και των Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις, όπως του Γενναδίου και του Έμπωνα.

Είναι σαφές ότι ο χαρακτηρισμός των συγκεκριμένων σχολείων ως δυσπρόσιτων, εδραζόταν πάνω σε αντικειμενικά κριτήρια, συνθήκες και δυσκολίες οι οποίες δεν έχουν μεταβληθεί.

Για παράδειγμα, είναι αδιανόητο να μην έχουν χαρακτηριστεί τα σχολεία της Καλύμνου, ως δυσπρόσιτα.

 

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Με ποια κριτήρια έγινε ο αποχαρακτηρισμός, ως δυσπρόσιτων, των συγκεκριμένων σχολείων;

2. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να προβεί στον χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων των σχολείων της Καλύμνου και να επανεξετάσει τη συγκεκριμένη απόφαση ως προς τα σχολεία της Λέρου αλλά και τα Γυμνάσια Γενναδίου και Έμπωνα;

3. Αντιλαμβάνεται το Υπουργείο Παιδείας την ανάγκη συνολικού επαναπροσδιορισμού των κριτηρίων χαρακτηρισμού των σχολείων ως δυσπρόσιτων;

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου